Renault има за цел да възобнови преговорите за сливане с Nissan в следващите 12 месеца и след това да придобие и друг автомобилен производител, като италианската Fiat Chrysler е сред предпочитаните цели, съобщава Financial Times, позовавайки се на свои източници. Тези амбициозни планове бележат завръщането на амбициозната стратегия за растеж на компанията от ерата на Карлос Гон, който беше арестуван през ноември заради финансови престъпления.
Новите цели
Както Renault, така и Nissan са заявили публично, че преди да преразглеждат капиталовата структура, ще се фокусират върху осигуряването на стабилност за алианса. Новосъздаденият борд на съюза, воден от председателя на Renault Жан-Доминик Сенар, засили увереността, че двата автопроизводителя могат да продължат с плановете си за сливане. След това се очаква обединената компания да продължи с други придобивания в сектора, за да засили шансовете си в състезанието за глобално господство на автомобилния пазар с Volkswagen и Toyota.
Източниците на FT съобщават, че Карлос Гон е започнал преговори за придобиване на Fiat Chrysler Automobiles (FCA) от Renault преди две-три години, но преговорите са в застой заради опозиция от страна на френското правителство, което също има дял в компанията. Самата FCA активно търси партньорство или сливане. Председателят на концерна Джон Елкан е провел разговори с конкуренти, включително френската PSA, за да прокара потенциална сделка. Хора, запознати с въпроса, смятат, че е възможно италианската компания да се слее с друг конкурент, докато сливането на Renault и Nissan стане реалност.
Макар да не е сред най-големите компании в сектора, Fiat, която притежава марките Jeep и Alfa Romeo, произвежда близо 5 млн. автомобила годишно. Така компанията с пазарна капитализация от 20 млрд. евро може да се окаже скъпа цел за алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, които имат обща пазарна стойност над 50 млрд. евро.
Стратегическите планове
Отделно от консолидацията Renault, Nissan и Mitsubishi възнамеряват да обявят нов стратегически план в края на тази година, който ще премахне съществуващите цели на компании и ще постави нова общата такава за разширяване на комбинираните продажби до 14 млн. автомобила до 2022 г. Това се прави, за да бъдат събрани комбинирани спестявания в размер от 10 млрд. евро, които ще бъдат използвани за реализиране на сливането. Като част от сливането се очаква Renault и Nissan да променят структурите на бордовете си, като френската компания трябва да намали размера му.
Само преди три седмици изпълнителните директори на трите компании от алианса се появиха заедно на публично място и се опитаха да представят план за следващите кризисни месеци, който се основава на "сътрудничество, което ще е печелившо за всички страни".
Но намерението на Renault да възобнови преговорите "възможно най-скоро" показва, че автопроизводителят е сериозен в настояването за постоянни промени в алианса, който празнува 20-ата си годишнина в сряда. Натискът за преговорите следва опита на Гон през 2018 г. да направи съюза "необратим", засили напрежението между Париж и Токио и в крайна сметка доведе до края на кариерата на човека, който ръководи компанията близо 20 години. Renault притежава 43% от Nissan, а френската държава има 15% дял във френския производител на автомобили и двойно право на глас.
Nissan може да бъде отворен към възобновяване на преговорите за ребалансиране на капиталовата структура, ако Сенар се окаже надежден партньор в преговорите, според хора, близки до японската група.
Renault има за цел да възобнови преговорите за сливане с Nissan в следващите 12 месеца и след това да придобие и друг автомобилен производител, като италианската Fiat Chrysler е сред предпочитаните цели, съобщава Financial Times, позовавайки се на свои източници. Тези амбициозни планове бележат завръщането на амбициозната стратегия за растеж на компанията от ерата на Карлос Гон, който беше арестуван през ноември заради финансови престъпления.
0 коментара