С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 мар 2019, 12:55, 2252 прочитания

Renault обмисля сделка с Fiat Chrysler след потенциалното сливане с Nissan

Плановете за консолидация бележат завръщането на амбициозната стратегия за растеж на компанията от ерата на Гон

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Renault има за цел да възобнови преговорите за сливане с Nissan в следващите 12 месеца и след това да придобие и друг автомобилен производител, като италианската Fiat Chrysler е сред предпочитаните цели, съобщава Financial Times, позовавайки се на свои източници. Тези амбициозни планове бележат завръщането на амбициозната стратегия за растеж на компанията от ерата на Карлос Гон, който беше арестуван през ноември заради финансови престъпления.

Новите цели


Както Renault, така и Nissan са заявили публично, че преди да преразглеждат капиталовата структура, ще се фокусират върху осигуряването на стабилност за алианса. Новосъздаденият борд на съюза, воден от председателя на Renault Жан-Доминик Сенар, засили увереността, че двата автопроизводителя могат да продължат с плановете си за сливане. След това се очаква обединената компания да продължи с други придобивания в сектора, за да засили шансовете си в състезанието за глобално господство на автомобилния пазар с Volkswagen и Toyota.

Източниците на FT съобщават, че Карлос Гон е започнал преговори за придобиване на Fiat Chrysler Automobiles (FCA) от Renault преди две-три години, но преговорите са в застой заради опозиция от страна на френското правителство, което също има дял в компанията. Самата FCA активно търси партньорство или сливане. Председателят на концерна Джон Елкан е провел разговори с конкуренти, включително френската PSA, за да прокара потенциална сделка. Хора, запознати с въпроса, смятат, че е възможно италианската компания да се слее с друг конкурент, докато сливането на Renault и Nissan стане реалност.

Макар да не е сред най-големите компании в сектора, Fiat, която притежава марките Jeep и Alfa Romeo, произвежда близо 5 млн. автомобила годишно. Така компанията с пазарна капитализация от 20 млрд. евро може да се окаже скъпа цел за алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, които имат обща пазарна стойност над 50 млрд. евро.



Стратегическите планове

Отделно от консолидацията Renault, Nissan и Mitsubishi възнамеряват да обявят нов стратегически план в края на тази година, който ще премахне съществуващите цели на компании и ще постави нова общата такава за разширяване на комбинираните продажби до 14 млн. автомобила до 2022 г. Това се прави, за да бъдат събрани комбинирани спестявания в размер от 10 млрд. евро, които ще бъдат използвани за реализиране на сливането. Като част от сливането се очаква Renault и Nissan да променят структурите на бордовете си, като френската компания трябва да намали размера му.

Само преди три седмици изпълнителните директори на трите компании от алианса се появиха заедно на публично място и се опитаха да представят план за следващите кризисни месеци, който се основава на "сътрудничество, което ще е печелившо за всички страни".

Но намерението на Renault да възобнови преговорите "възможно най-скоро" показва, че автопроизводителят е сериозен в настояването за постоянни промени в алианса, който празнува 20-ата си годишнина в сряда. Натискът за преговорите следва опита на Гон през 2018 г. да направи съюза "необратим", засили напрежението между Париж и Токио и в крайна сметка доведе до края на кариерата на човека, който ръководи компанията близо 20 години. Renault притежава 43% от Nissan, а френската държава има 15% дял във френския производител на автомобили и двойно право на глас.

Nissan може да бъде отворен към възобновяване на преговорите за ребалансиране на капиталовата структура, ако Сенар се окаже надежден партньор в преговорите, според хора, близки до японската група.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 480 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 850 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Българското поделение на авиопревозвача Germania също поиска несъстоятелност

Bulgarian Eagle отдаваше самолети на други компании

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит