С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 мар 2019, 12:55, 2216 прочитания

Renault обмисля сделка с Fiat Chrysler след потенциалното сливане с Nissan

Плановете за консолидация бележат завръщането на амбициозната стратегия за растеж на компанията от ерата на Гон

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Renault има за цел да възобнови преговорите за сливане с Nissan в следващите 12 месеца и след това да придобие и друг автомобилен производител, като италианската Fiat Chrysler е сред предпочитаните цели, съобщава Financial Times, позовавайки се на свои източници. Тези амбициозни планове бележат завръщането на амбициозната стратегия за растеж на компанията от ерата на Карлос Гон, който беше арестуван през ноември заради финансови престъпления.

Новите цели


Както Renault, така и Nissan са заявили публично, че преди да преразглеждат капиталовата структура, ще се фокусират върху осигуряването на стабилност за алианса. Новосъздаденият борд на съюза, воден от председателя на Renault Жан-Доминик Сенар, засили увереността, че двата автопроизводителя могат да продължат с плановете си за сливане. След това се очаква обединената компания да продължи с други придобивания в сектора, за да засили шансовете си в състезанието за глобално господство на автомобилния пазар с Volkswagen и Toyota.

Източниците на FT съобщават, че Карлос Гон е започнал преговори за придобиване на Fiat Chrysler Automobiles (FCA) от Renault преди две-три години, но преговорите са в застой заради опозиция от страна на френското правителство, което също има дял в компанията. Самата FCA активно търси партньорство или сливане. Председателят на концерна Джон Елкан е провел разговори с конкуренти, включително френската PSA, за да прокара потенциална сделка. Хора, запознати с въпроса, смятат, че е възможно италианската компания да се слее с друг конкурент, докато сливането на Renault и Nissan стане реалност.

Макар да не е сред най-големите компании в сектора, Fiat, която притежава марките Jeep и Alfa Romeo, произвежда близо 5 млн. автомобила годишно. Така компанията с пазарна капитализация от 20 млрд. евро може да се окаже скъпа цел за алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, които имат обща пазарна стойност над 50 млрд. евро.



Стратегическите планове

Отделно от консолидацията Renault, Nissan и Mitsubishi възнамеряват да обявят нов стратегически план в края на тази година, който ще премахне съществуващите цели на компании и ще постави нова общата такава за разширяване на комбинираните продажби до 14 млн. автомобила до 2022 г. Това се прави, за да бъдат събрани комбинирани спестявания в размер от 10 млрд. евро, които ще бъдат използвани за реализиране на сливането. Като част от сливането се очаква Renault и Nissan да променят структурите на бордовете си, като френската компания трябва да намали размера му.

Само преди три седмици изпълнителните директори на трите компании от алианса се появиха заедно на публично място и се опитаха да представят план за следващите кризисни месеци, който се основава на "сътрудничество, което ще е печелившо за всички страни".

Но намерението на Renault да възобнови преговорите "възможно най-скоро" показва, че автопроизводителят е сериозен в настояването за постоянни промени в алианса, който празнува 20-ата си годишнина в сряда. Натискът за преговорите следва опита на Гон през 2018 г. да направи съюза "необратим", засили напрежението между Париж и Токио и в крайна сметка доведе до края на кариерата на човека, който ръководи компанията близо 20 години. Renault притежава 43% от Nissan, а френската държава има 15% дял във френския производител на автомобили и двойно право на глас.

Nissan може да бъде отворен към възобновяване на преговорите за ребалансиране на капиталовата структура, ако Сенар се окаже надежден партньор в преговорите, според хора, близки до японската група.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Резултатите на Microsoft отново надминаха очакванията на пазара Резултатите на Microsoft отново надминаха очакванията на пазара

Бъдещият растеж на компанията изглежда все по-зависим от успешния й облачен бизнес

20 юли 2019, 379 прочитания

Кой взима летище София 5 Кой взима летище София

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта

19 юли 2019, 5466 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Българското поделение на авиопревозвача Germania също поиска несъстоятелност

Bulgarian Eagle отдаваше самолети на други компании

Още едни желаещи да строят небостъргач в София

Група пловдивско-джебелски строителни предприемачи с планове за 90-метрова сграда в "Дружба 2"

Дунав не ни вълнува

България не се възползва от реката и регионите там са сред най-бедните в цяла Европа

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото