С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 мар 2019, 16:57, 2200 прочитания

Българското поделение на авиопревозвача Germania също поиска несъстоятелност

Bulgarian Eagle отдаваше самолети на други компании

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българското поделение на германския авиопревозвач Germania, която обяви фалит през февруари, също е поискало несъстоятелност. Bulgarian Eagle, която беше специализирана в отдаване на самолети чрез т.нар. мокър лизинг, е изпратила молба до съда за започване на процедурата, се вижда от документи, публикувани в Търговския регистър.

Germania оперираше туристически чартъри и до Черноморието, като по данни на туристическия бизнес преди година е имала около 30 хил. седалки. Именно нейният фалит наскоро беше посочен от туристическия министър Николина Ангелкова като една от причините за по-лошото лято, което се очертава за туристическия бизнес по морето.


Процедура по несъстоятелност

От документи в Търговския регистър се вижда, че авиооператорът Bulgarian Eagle е поискал от съда процедура по несъстоятелност. Регистрираната в София компания е дъщерно дружество на германската група Germania, която влезе във фалит през февруари, след като не успя да осигури финансиране, с което да покрие краткосрочните си задължения (виж карето).

В молбата до Софийския районен съд от 8 март е посочено, че до 5 февруари, когато Germania поиска фалит, българската компания не е изпитвала ликвидни затруднения. От Bulgarian Eagle обаче казват, че основната част от нейните задължения са били към три други дружества от групата Germania, което е позволявало те да могат да бъдат "преструктурирани и рефинансирани в рамките на предприемаческата група", а тази възможност вече е "ограничена".



В документа се казва още, че общите задължения на българската фирма към 1 март са за 12.77 млн. лв., като "от тях същински задължения в икономическия смисъл се явяват 5.82 млн. лв.".

Bulgarian Eagle получи лиценз за авиационен оператор в средата на 2017 г. Тогава от компанията майка Germania съобщиха, че тя ще бъде специализирана в т.нар. мокър лизинг - отдаване на самолети под наем заедно с екипажа на други авиопревозвачи, които летят с авиолиценза на лизингодателя, но под търговския контрол на наемателя. Първоначално дружеството стартира с един самолет, като според информация в различни медии те са били два през миналата година.

Фалитът засегна и чартърите до Черноморието

Фалитът на Germania засегна България и по линия на туристическия бизнес. Групата изпълняваше чартърни линии до черноморските летище в Бургас и Варна, като по данни на хотелиери е разполага с около 30 хил. седалки през 2018 г. Наскоро туристическият министър Николина Ангелкова посочи именно фалитът на германската група като една от причините за очаквания труден сезон по морето през тази година. Данните към момента сочат, че след четири години ръст морският туризъм за пръв път ще регистрира намаление и на посетителите, и на приходите. По оценка на бизнеса ранните записвания вървят със спад между 10 и 20% на всички ключови пазари, а основната причина за това е възстановяването на конкурентни дестинации като Тунис, Египет и Турция.
Групата спря дейност през февруари

Групата Germania поиска несъстоятелност на 5 февруари, след като не успя да си осигури финансиране, с което да покрие краткосрочните си задължения, и отмени всичките си полети веднага. Сред причините за фалита от компанията посочиха растящите цени на горивата, поскъпването на долара, недостига на пари в брой и забавеното интегриране на нови самолети във флота на групата. В първоначалното съобщение се посочваше, че фалитът няма да засегне двете чужди поделения - българското Bulgarian Eagle и швейцарското Germania Flug.

Компанията превозваше 4 млн. пътници годишно с 37 самолета в Европа, Африка и Близкия изток.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април

Собственикът на "Син карс индъстри" пред "Капитал"

20 фев 2020, 981 прочитания

Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето

Главният изпълнителен директор на "Сирма бизнес консултинг" Цветомир Досков за спирачките и стимулите пред сектора

20 фев 2020, 654 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Кауфланд България" инвестира над 64 млн. лв. в разширение на складовата си база

Общата складова площ на веригата вече е 359 хил. кв. метра

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10