С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 юни 2019, 18:00, 1649 прочитания

Асим Ризви: България е технологичният хъб за компанията за Европа

Главният продуктов директор на Nuvolo за навлизането на мобилните технологии в бизнеса

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Мобилните технологии стават все по-важни за бизнеса не само за връзката му с крайните клиенти, мобилнитe приложения помагат на компаниите да оптимизират вътрешните си дейности и процеси, извличайки повече икономическа стойност. Как това става факт разказва главният продуктов директор на Nuvolo Асим Ризви.

Ризви има 25 години опит в сферата, започвайки с изучаването на операционната система "Windows" и персоналния компютър като любител. Още на 23-годишна възраст започва да работи в Morgan Stanley, където впоследствие оглавява глобалния отдел за управление на ИТ услуги. По-късно прави същото и за UBS. Междувременно започва консултантска работа със ServiceNow, благодарение на "малко късмет и търсене на нови бизнес възможности". Работата му помага за изграждането на ServiceNow в самото начало на изграждане на компанията. Впоследствие страстта му към бизнес предприемачеството го запознава с основателя на Nuvolo Том Станфорд. Ризви става третият служител на Nuvolo, като помага за разрастването на компанията до близо 300 души глобално, както и за нейното навлизане в Европа и Азия.


За много хора мобилните технологии са просто смартфони и приложения. Как всъщност те могат да помогнат на компаниите в техния бизнес?

- За повечето хора технология е това, което е на смартфона им, защото така тя достига до тях. От една страна това е интересно, но от друга е предизвикателство, защото в корпоративния сектор не винаги я доставяме така, а това е проблем. Например, когато в София слязох от самолета, аз използвах смарт приложение, за да намеря такси. С таксиметровия шофьор не говорим на един език, но показвайки му адреса на хотела, той ме разбра и закара до там. Това е основната цел на технологията - да подобрява живота/преживяването на обикновения потребител.

Но нещата стоят по различен начин за компанията/екипа, която поддържа апарата за ядрено-магнитния резонанс (ЯМР) в една болница. Тези хората нямат на разположение такова удобство. Нашият фокус е да подобрим работата на онези служители, а и услугите за болничните пациенти, чрез технологиите, които разработваме. Ще ви дам пример - никога не си бил в тази болница, но трябва да стигнеш до определен кабинет вътре в нея. Google не може да те упъти как да стигнеш до него. Чрез мобилно приложение ние можем да променим това. То може да те навигира как да стигнеш не само до болницата, но и до конкретното място в нея. Така не се налага на служител или пациент да губи излишно време.



В работата с медицинска апаратура прецизността на данните и тяхното коректно съхранение е жизненоважна. Но често това не може да се случи в реално време, например ЯМР апаратът е изолиран и няма връзка, затова записът на данните в приложението трябва да може да се случва офлайн. Това са специфики, на които едно бизнес приложение трябва да може да отговори - да създаде решение, което ефективно да решава клиентски проблем, с което да се работи лесно, а бизнесът да получи необходимия обем коректни и качествени данни, с които да работи.

Какви продукти разработва Nuvolo, за да постига това?

- Започнахме с управлението на активите в медицински и лечебни заведения, точно като примера, който дадох – всички аспекти на здравното заведение и как те да се оптимизират. Двата най-големи разхода за една болница са самата сграда и сградните инсталации, както и технологиите, които използва, за да предоставя услугите си. Това са най-критично важните неща, освен хората, разбира се, за да може болницата да предоставя услугите с високо качество, като помага бързо и ефективно на пациентите.

За нас това е сфера с голям потенциал, в която да въвеждаме значими подобрения и да предложим облачни технологии, които досега липсваха. Това е сектор, в който ресурсите винаги са ограничени и няма пренасищане от компании и услуги. Напротив, има сериозен недостиг и хората имат нужда от технологични промени и иновации, да постигат необходимото ниво на качество на медицинската работа.

Навлизайки в този сегмент, научихме още много неща и видяхме, че има много повече хора и бизнес сфери със сходни процеси и проблеми, на които можем да помогнем. Така навлязохме и в управлението на активи за бизнес организации. Фокусираме се върху управлението на технологиите във вътрешната бизнес работна среда на компанията, поддържането ѝ, развитието ѝ. Може да става дума за неща от изключване на осветлението до мониторинг на вредните емисии и спазването на определените им лимити, както и оптимизирано управление на наличното работно пространство - например да можеш да осигуриш достатъчно работни места за всички служители, да управляваш наличните помещения за срещи, да правиш прогнози какво ще е необходимо, когато бизнесът се развива.

Имаме и проекти за управление на сгради и помещения. От преместване на офиси до изграждане на вериги от заведения - като например кафенета и др. Това са капиталови проекти, които имат нужда от подобрение и оптимизация чрез технологии. Същото важи в пълна сила и за недвижимите имоти. Как да управляваш приходите от наем, ипотеката, поддръжката, сигурността и т.н.

Това са важни елементи на продуктовата ни стратегия. Ние смятаме, че можем да помогнем на компаниите с управлението и оптимизацията не само от гледна точка на техните приходи, а от гледна точка на цялостната работа на техните служители, клиенти и партньори.

Има много стари, неподходящи вече технологии, които днес не решават адекватно бизнес проблемите на организациите и техните служители.

Може ли да дадете още примери как продукти на Nuvolo са постигнали това?

- Един интересен пример е в клиничната лаборатория на един от първите клиенти на Nuvolo. Нашият софтуер помага за управлението и поддръжката на оборудването в лабораторията им. А в тази лаборатория се извършват генетични тестове в търсене на решения за превенция на късните стадии на ракови заболявания.

Мениджърът на лабораторията много хареса подробната информация, която софтуерът на Nuvolo дава за състоянието на оборудването. Той можеше да проследява цялостната дейност по поддръжката, която доставчиците на оборудването извършват. Мениджърът откри, че когато един от доставчиците идва да поддържа оборудването, около месец по-късно същото устройство се нуждае от допълнителни корекции. Той е имал подозрение за това, но не и достъп до данни, с които да го докаже.

Чрез нашия софтуер той получи тази възможност, говори с доставчика, който идентифицира и реши проблема. Това е истинската добавена стойност на технологичните решения, които създаваме и въвеждаме. Да осигурят информация, прозрачност и надеждност в процеса на работа. Крайният ефект засяга и цялостната работа на една лаборатория – когато апаратурата не работи коректно в продължение на месец, всички данни от тестовете, проведени през това време, са некоректни. В резултат - изследванията и резултатите от тях се отразяват на качеството на разработките и лечението на пациентите.

Това е един от големите проблеми в софтуерния свят сега. Ефективното управление и предаване на данните е рядкост, в много от случаите това се случва чрез множество различни остарели системи или в Excel таблици. Ние успяваме да предложим достъп и управление на данните в реално време и това носи качествената промяна, която клиентите търсят и към която всички се стремим.

Как разработвате технологиите за различните сфери на бизнеса? Нужен ли е различен подход за медицинската сфера и за другите индустрии.

- Преди около година направихме нов екип, в който привличаме високо ниво експерти, с богат опит и специализация в различните индустрии. За здравеопазването взимаме колеги, които имат много голям опит, с над 20-годишен опит и разбиране на всеки детайл и лабораторен процес, например. Тези колеги познават в дълбочина проблемите, "езика" на индустрията, нуждите на бизнеса и на крайните потребители и помагат с предложения какво може да направи, за да бъдат решени успешно те.

Не искаме да бъдем Microsoft Office от 2006 г. – всички функции са налични, но хората постоянно питат има ли това или онова, просто защото не могат да го намерят. Искаме да предоставяме точно това, от което клиентите имат нужда. Ако искат чаша вода, а ние им предложим 25 различни чаши с кафе – те пак ще са жадни.

Затова този екип е много значим за нас. Той ни позволява да имаме нужните знания и да решаваме проблеми много отвъд сферата и експертизата на софтуерното инженерство. Друг наш екип работи съвместно с вече съществуващите ни клиенти, като събира и анализира от тях информация, която в последствие влагаме в разработките си.

Стратегически подбираме много внимателно всяка индустрия, в която избираме да навлезем. Важни за нас са експертизата в здравеопазването, търговията, управлението на корпоративни съоръжения и сгради. Когато решим да навлезем в нова сфера, например производството, първо ще създадем експертен екип, който ще се занимава само с изследването на спецификите на бизнеса.

Какви са следващите цели на компанията, както и вашите собствени?

- За Nuvolo основната ни цел е глобално присъствие. Навлизането в Европа е първата стъпка от нашата стратегия за експанзия. Тук вече имаме няколко големи клиента, освен това има и екип от много талантливи хора. Нашата главна цел е да продължаваме да правим качествена разлика за клиентите и да им предлагаме висока стойност. Затова навлизането и утвърждаването на Nuvolo в Европа е много важно.

От продуктова гледна точка имаме портфолио от разработки в различен стадий на развитие, както и цялостна стратегия и продуктова пътна карта. Целта е да я изпълним възможно най-бързо и имаме всичко необходимо за това.

От моя гледна точка аз имам само една цел. Всеки ден, когато се събудя, искам да направя нещо интересно, ново и иновативно. Искам да го направя добре и някой да се усмихне заради това. Това ме прави щастлив.

Защо избрахте България и какви са плановете на Nuvolo за присъствието ви тук?

- От бизнес гледна точка България е страхотен център за ИТ специалисти. В София има голяма група от професионалисти - технологични специалисти на високо ниво. Искаме България да е технологичният хъб за компанията за Европа, нашият Център за технологии и иновации. В същото време колегите ще участват в разработки и проекти на глобално ниво, съвместно с колегите от другите ни локации – Великобритания, САЩ и Индия.

Присъствието ни тук ни помага и на глобалния бизнес. Вече имаме голям офис в САЩ, Индия, Великобритания и сега - Център за технологии и иновации в България.

От иновативна гледна точка моята цел е да назнача възможно най-много хора тук. Изобилието от таланти тук е страхотно. Вече имаме чудесен екип, а има още толкова много интересни хора. Всеки разговор, който водя, е страхотно преживяване. Не само е вълнуващ разговор, но и успявам да науча много.

Вече имаме 14 души екип в София, като планираме да го удвоим в рамките на около месец. Тук съм, за да помогна за бързото разширяване на екипа.

В София действително има много талантливи кадри, но и голяма конкуренция за тях...

- О, да. Затова важно е не само да разказваме историята, но да я живеем. Технологичните експери са трудни за задържане навсякъде по света, като спокойно мога да включа и себе си в това число. Всички искаме постоянно да правим нови, интересни неща, да работим с нови технологии, да ги създаваме. И въпреки това искаме да спрем за половин час, да поиграем на PlayStation и пак да продължим да работим. Такива сме като хора, така сме израснали. Това е нашата мотивация.

Единственият начин за задържане на таланти е да предлагаш на хората нови предизвикателства, нови проекти, интересни иновации и възможности да се учат и да се развиват. За хората е важно не само да работят, но и да получават нови умения и способности. Няма значение дали е продуктов мениджър, софтуерен инженер или на друга позиция. Всеки, който е в тази сфера, търси тези неща и чувството, че върши нещо смислено, че хората са доволни от неговата работа. Ако не можем да предложим това, няма да можем да задържим хората където и да е по света, не само тук в България.

Затова е важно не само да развиваме продуктите, но и корпоративната си култура. Ако нямаме култура, която да мотивира иновации, иновации, иновации, а искаме от екипите да вършат все повече работа, хората няма да са мотивирани да останат.

Как може да продължите да създавате иновации постоянно? Няма ли таван за идеите и технологиите?

- Няма таван за идеите, но определено има таван за технологиите. Има продукти, които ще достигнат ниво, на което единственото, което трябва да се прави, е да се поддържат. Но в нашата стратегия портфолиото ни вече гледа 6 години напред. Ние сме софтуерна компания, а това е само една сфера. Колкото повече растем в нея, откриваме много допирни точки с други сфери, които отварят още възможности.

Работим с много клиенти, които също ни създават възможности. Нашите клиенти, колеги и партньори ни споделят много за начина им на работа, проблемите, които срещат, и дори идеи как те могат да бъдат решени.

Отново пример с лабораториите. След като създадохме софтуера за управлението на оборудването в тях, клиентите ни казаха, че машините също така се калибрират, но това се прави на външно място. Това се оказа допирна точка за нашата дейност и възможност за иновации, в посоки, в които не сме подозирали, че можем да предложим технологични решения.

Ние сме продуктова компания, която се развива, движена от стремежа да прави качествена промяна. Винаги ще имаме идеи, които са основният двигател да създаваме иновации.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Какво научиха авиокомпаниите от NASA 1 Какво научиха авиокомпаниите от NASA

Превозвачите използват космическите технологии, които улесняват полетите

24 авг 2019, 1241 прочитания

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 1993 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големите компании в България през 2018 г.

За тринадесета поредна година "Капитал" подрежда водещите дружества в страната по приходи

Надвиснала ли е световна рецесия

Глобалните инвеститори са в състояние на паника и готови да инвестират в дългове с отрицателна доходност

Помните ли фразата: "Защото сте абсолютен престъпник!"

Стратегията на Иван Гешев за повече публичност на прокуратурата не е нова, вече има достатъчно примери за вредите от подобни практики

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

През Пулия с колела

Нагоре-надолу из Южна Италия - маршрути, места, полезни съвети

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи