С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 мар 2019, 14:00, 2592 прочитания

Apple може да постигне това, за което Sony само си е мечтала

Компанията ще комбинира аудио, хардуер и софтуер чрез новата си услуга Apple TV+

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Три стрийминг услуги - за видео, новини и видеоигри, би трябвало да проправят път на Apple към телевизионния пазар. Това е нова ниша за компанията, но е факт, че тя никога не е крила намеренията си да навлезе в сферата. След събитието в Купертино, на което тя представи услугите и кредитните си карти, изникнаха много въпроси - тези иновации не идват ли твърде късно, какви ще са цените и най-вече дали ще "убие" Netflix, за чиито услуги отдавна са се абонирали десетки милиони потребители. Netflix обаче няма защо да се паникьосва. Именно защото Apple се е насочила към модела на японската Sony.

Този път ще е наистина


Може да звучи обидно подобно сравнение, тъй като амбициите на японската компания в сферата на развлеченията не бяха оправдани, а пазарната ѝ оценка не може да се мери с тази на Apple. Въпреки че основателят на калифорнийския технологичен гигант Стийв Джобс е почитател на Sony, той успя да я надмине по успех преди смъртта си, припомня Financial Times.

Трансформацията на Apple към услугите обаче може да пожъне успех и да постигне целта, която Sony си беше поставила - да интегрира устройствата и съдържанието, но като действа рационално, без да губи толкова много средства. Apple разполага със значително по-добро портфолио от Sony. Японската компания купува CBS Records и Columbia Pictures в края на 80-те години, когато технологията все още не е толкова развита, и това е главната причина за неуспеха ѝ.
На събитието в Купертино главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук беше заобиколен от известни личности като Опра Уинфри и Стивън Спилбърг. Американската телевизионна водеща олицетвори успеха на компанията с репликата, че телефоните на Apple "в момента са прибрани в милиарди джобове".


Преди всичко внимателни



Apple може да си купи студио в Холивуд, стига да иска, или да инвестира много повече средства за съдържанието на Apple TV+, които засега са фиксирани в диапазона 1-2 млрд. долара. Вместо това обаче компанията прави поредната добре обмислена стъпка, която напомня за пускането на първото ѝ стрийминг устройство през 2007 г. Apple е много по-предпазлива както от Netflix, така и от Amazon, която инвестира около 6 млрд. долара в услугата си Prime Video.

Тя също така оставя възможността за по-сериозно предизвикателство към Netflix на Disney, която придоби 21st Century Fox и инвестира 16 млрд. долара в оригинално съдържание, в което липсват само спортни програми. Очаква се основаната от Уолт Дисни компания да пусне услугата си Disney+ тази година, която ще разполага с изключителен резерв от материали.


"Ние не разбираме от телевизия"

Кук обаче е направил разумната преценка, че Apple е предимно технологична компания и че в крайна сметка "не разбира нищо от това как се прави телевизия", както се изразява Еди Кю, който е началник на софтуерния бизнес и услугите в компанията. Стриймването, както игрите, музиката и новините, е важно за бъдещото развитие, но е и от основно значение за блестящия софтуер.

Сравнението със Sony се базира на това, че японската компания стартира със закупуването на активи във филмовата и музикалната индустрия, но, от друга страна, в технологичен план съпоставка между двете компании не би могла да съществува.


Японската компания не успява да осъществи идеята за "комбинирането на аудиото, хардуера и софтуера", която предлага нейният главен изпълнителен директор Норио Охга през 1989 г. Затова и уокменът на Sony по-късно е задминат от конкурентните продукти на Apple - iPod и iPhone.

Новата услуга Apple TV обаче прави осъществяването на идеята възможно - тя ще позволява достъп до смесено съдържание - например филми и платени канали като HBO, и по този начин ще визуализира идеята на Охга. Sony е постигнала мечтаната комбинация само в подразделението си за видеоигри, в което хардуерът, софтуерът и съдържанието, както и интернет връзката, са свързани в едно - устройството PlayStation.


Малко е нужно

Apple няма причина да се тревожи за хардуера си - вече десетилетие iPhone се представя стабилно. Но тъй като прави все по-малко оптимизации на хардуера, се увеличава нуждата от повече продажби. Преминаването към стрийминг услугите е начин за компанията да запази потребителите си.

Apple TV+ няма нужда да се превръща просто в следващата Netflix, тя единствено се нуждае от висококачествени предавания, които да излъчва. Това може да се окаже достатъчно за потребителите да я припознаят като платформа за услуги като HBO и Showtime.

Внимателният подбор е доста важен в случая. Новата стратегия на Apple има реален шанс да спечели милиардите, които нейните конкуренти вече притежават. Твърдението, че следва модела на Sony, може да изглежда странно, но не може да се отрече, че е доста логично.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Проектът на Facebook за криптовалута започна да се пропуква Проектът на Facebook за криптовалута започна да се пропуква

EBay, Stripe, Mastercard и Visa обявиха, че се оттеглят от него, след като това вече направи PayPal

14 окт 2019, 117 прочитания

"Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките" 7 "Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките"

Проучване на асоциацията показва отсъствие на сирене в традиционната бърза закуска

13 окт 2019, 4494 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Huawei залага на камерата в борбата със Samsung и Apple

Китайският гигант представи новите си модели P30 Pro и Р30 в Париж

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки