С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 мар 2019, 14:00, 2509 прочитания

Apple може да постигне това, за което Sony само си е мечтала

Компанията ще комбинира аудио, хардуер и софтуер чрез новата си услуга Apple TV+

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Три стрийминг услуги - за видео, новини и видеоигри, би трябвало да проправят път на Apple към телевизионния пазар. Това е нова ниша за компанията, но е факт, че тя никога не е крила намеренията си да навлезе в сферата. След събитието в Купертино, на което тя представи услугите и кредитните си карти, изникнаха много въпроси - тези иновации не идват ли твърде късно, какви ще са цените и най-вече дали ще "убие" Netflix, за чиито услуги отдавна са се абонирали десетки милиони потребители. Netflix обаче няма защо да се паникьосва. Именно защото Apple се е насочила към модела на японската Sony.

Този път ще е наистина


Може да звучи обидно подобно сравнение, тъй като амбициите на японската компания в сферата на развлеченията не бяха оправдани, а пазарната ѝ оценка не може да се мери с тази на Apple. Въпреки че основателят на калифорнийския технологичен гигант Стийв Джобс е почитател на Sony, той успя да я надмине по успех преди смъртта си, припомня Financial Times.

Трансформацията на Apple към услугите обаче може да пожъне успех и да постигне целта, която Sony си беше поставила - да интегрира устройствата и съдържанието, но като действа рационално, без да губи толкова много средства. Apple разполага със значително по-добро портфолио от Sony. Японската компания купува CBS Records и Columbia Pictures в края на 80-те години, когато технологията все още не е толкова развита, и това е главната причина за неуспеха ѝ.
На събитието в Купертино главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук беше заобиколен от известни личности като Опра Уинфри и Стивън Спилбърг. Американската телевизионна водеща олицетвори успеха на компанията с репликата, че телефоните на Apple "в момента са прибрани в милиарди джобове".


Преди всичко внимателни



Apple може да си купи студио в Холивуд, стига да иска, или да инвестира много повече средства за съдържанието на Apple TV+, които засега са фиксирани в диапазона 1-2 млрд. долара. Вместо това обаче компанията прави поредната добре обмислена стъпка, която напомня за пускането на първото ѝ стрийминг устройство през 2007 г. Apple е много по-предпазлива както от Netflix, така и от Amazon, която инвестира около 6 млрд. долара в услугата си Prime Video.

Тя също така оставя възможността за по-сериозно предизвикателство към Netflix на Disney, която придоби 21st Century Fox и инвестира 16 млрд. долара в оригинално съдържание, в което липсват само спортни програми. Очаква се основаната от Уолт Дисни компания да пусне услугата си Disney+ тази година, която ще разполага с изключителен резерв от материали.


"Ние не разбираме от телевизия"

Кук обаче е направил разумната преценка, че Apple е предимно технологична компания и че в крайна сметка "не разбира нищо от това как се прави телевизия", както се изразява Еди Кю, който е началник на софтуерния бизнес и услугите в компанията. Стриймването, както игрите, музиката и новините, е важно за бъдещото развитие, но е и от основно значение за блестящия софтуер.

Сравнението със Sony се базира на това, че японската компания стартира със закупуването на активи във филмовата и музикалната индустрия, но, от друга страна, в технологичен план съпоставка между двете компании не би могла да съществува.


Японската компания не успява да осъществи идеята за "комбинирането на аудиото, хардуера и софтуера", която предлага нейният главен изпълнителен директор Норио Охга през 1989 г. Затова и уокменът на Sony по-късно е задминат от конкурентните продукти на Apple - iPod и iPhone.

Новата услуга Apple TV обаче прави осъществяването на идеята възможно - тя ще позволява достъп до смесено съдържание - например филми и платени канали като HBO, и по този начин ще визуализира идеята на Охга. Sony е постигнала мечтаната комбинация само в подразделението си за видеоигри, в което хардуерът, софтуерът и съдържанието, както и интернет връзката, са свързани в едно - устройството PlayStation.


Малко е нужно

Apple няма причина да се тревожи за хардуера си - вече десетилетие iPhone се представя стабилно. Но тъй като прави все по-малко оптимизации на хардуера, се увеличава нуждата от повече продажби. Преминаването към стрийминг услугите е начин за компанията да запази потребителите си.

Apple TV+ няма нужда да се превръща просто в следващата Netflix, тя единствено се нуждае от висококачествени предавания, които да излъчва. Това може да се окаже достатъчно за потребителите да я припознаят като платформа за услуги като HBO и Showtime.

Внимателният подбор е доста важен в случая. Новата стратегия на Apple има реален шанс да спечели милиардите, които нейните конкуренти вече притежават. Твърдението, че следва модела на Sony, може да изглежда странно, но не може да се отрече, че е доста логично.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 485 прочитания

Пробуждането на къмпингите Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

23 авг 2019, 522 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Huawei залага на камерата в борбата със Samsung и Apple

Китайският гигант представи новите си модели P30 Pro и Р30 в Париж

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

Как Су-25 полетя към Беларус "през задния вход"

Ремонтът на щурмовите самолети продължава след сложен парламентарен лупинг

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

Ново място: Клуб за естетическо възпитание на артиста (К.Е.В.А.)

Втори живот за знаковото място до НАТФИЗ