Huawei залага на камерата в борбата със Samsung и Apple
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Huawei залага на камерата в борбата със Samsung и Apple

Изпълнителният директор на Huawei Consumer Business Group Ричард Ю представи новата серия Р30 в Париж

Huawei залага на камерата в борбата със Samsung и Apple

Китайският гигант представи новите си модели P30 Pro и Р30 в Париж

Константин Николов
3086 прочитания

Изпълнителният директор на Huawei Consumer Business Group Ричард Ю представи новата серия Р30 в Париж

© Reuters


По съвпадение на обстоятелствата Париж бе домакин едновременно на китайския президент Си Дзинпин и на световния дебют на новия флагмански смартфон на китайския гигант Huawei. Но и двете събития избягваха разговорите за "слона в стаята" - заредения с политически контекст телекомуникационен бизнес на компанията и бъдещите 5G мрежи. От една страна, Си Дзинпин подписа мултимилиардни сделки във Франция като доставката на 300 самолета Airbus, както и енергийни и други споразумения. А пък Huawei се фокусира върху премиерата на новия си водещ смартфон P30 Pro, с който се надява да скъси дистанцията до лидера в сектора Samsung и да изпревари Apple в борбата за втората позиция.

Новият флагман

Пред над 3000 журналисти, партньори и гости от цял свят китайската компания представи два нови модела - P30 Pro и Р30. Около дизайна на телефоните нямаше особени изненади, тъй като още преди премиерата изтече информация за тях, а из цял Париж имаше и билборд реклами с техни изображения. Основният фокус е върху камерата, с която в Huawei се надяват да поставят бенчмарка в мобилната фотография през тази година. P30 Pro има четворна камера Leica, в която основният сензор е 40MP широкоъгълен обектив. Новото тук е сензорът за обработка на светлината, който според изпълнителния директор на Huawei Consumer Business Group Ричард Ю позволява на камерата да улавя 40% повече светлина от конкурентните модели и да снима изключително добре при тъмни условия.

Друга новост е телефото обективът, който позволява до 5-кратно оптично приближение, 10-кратно хибридно и 50x дигитално приближение. При модела P30 камерата е тройна, като основната също е 40MP, а оптичното приближение е 3х. За качеството на фотографиите допринася и изкуственият интелект, който подпомага при снимане в различни условия, както и при стабилизацията на изображенията. И двата модела имат 32-мегапикселова предна камера.

Екраните и при двата модела покриват почти цялата предна част на смартфона. P30 има 6.1-инчов FHD+ OLED дисплей, а при P30 Pro той е извит 6.47-инчов FHD+ OLED. Селфи камерата е вградена в средната горна част. И при двата сензорът за отпечатъци е в екрана. P30 Pro и Р30 използват последния процесор на Huаwei - Kirin 980. Батерията на по-големия P30 Pro е 4200 mAh, а в P30 е 3650 mAh. И двете поддържат бързо и безжично зареждане, както и могат да зареждат външни устройства. Интересна иновация при P30 Pro е технологията Acoustic Display, която всъщност е вграден в екрана говорител. P30 се предлага с 6GB RAM и 128GB вътрешна памет, а P30 Pro има версии с 6GB RAM и 128GB, както и 8GB RAM и 256GB вътрешна памет в България. И двата модела вече се предлагат и тук, като цената на P30 e 1349 лв., а двете версии на P30 Pro са съответно 1749 и 1949 лв.

Източник: Huawei

В Париж Huawei представи и редица други устройства и технологии като умни очила, смарт часовник, слушалки, външна батерия, както и партньорство с Audi, чрез което новите модели на германския автогигант ще могат да се отключват с P30, който играе ролята на дигитален ключ. Според китайската компания тази технология може да се използва и в дома и офиса. Изкуственият интелект е една от областите, върху които в Huawei залагат големи надежди.

Защо Европа

Изборът на Париж за премиерата на серията P30 не е случаен (там беше и тази на миналогодишния модел P20). Eвропа е основна част от стратегията на Huawei за все повече продажби на смартфон пазара. През миналата година компанията достигна за пръв път 200 млн. пласирани телефона в цял свят, с над 30% повече от предишната година, и то при условие че не продава активно в САЩ. Само за последното тримесечие на 2018 г. са били продадени 13.3 млн. смартфона в Европа, с 55.7% повече от предишната година, докато при някои от основните конкуренти има спад.

По съвпадение на обстоятелствата Париж бе домакин едновременно на китайския президент Си Дзинпин и на световния дебют на новия флагмански смартфон на китайския гигант Huawei. Но и двете събития избягваха разговорите за "слона в стаята" - заредения с политически контекст телекомуникационен бизнес на компанията и бъдещите 5G мрежи. От една страна, Си Дзинпин подписа мултимилиардни сделки във Франция като доставката на 300 самолета Airbus, както и енергийни и други споразумения. А пък Huawei се фокусира върху премиерата на новия си водещ смартфон P30 Pro, с който се надява да скъси дистанцията до лидера в сектора Samsung и да изпревари Apple в борбата за втората позиция.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK