Орлин Попов: Първият ресторант "Хепи" в Лондон е стратегически ход

Собственикът и генерален мениджър на веригата заведения пред "Капитал"

"За да ни излязат сметките в Лондон, едно място в ресторанта трябва да се сменя поне 6 пъти на ден. За сравнение - в България обращаемостта е 4.5 пъти", казва Орлин Попов
"За да ни излязат сметките в Лондон, едно място в ресторанта трябва да се сменя поне 6 пъти на ден. За сравнение - в България обращаемостта е 4.5 пъти", казва Орлин Попов
"За да ни излязат сметките в Лондон, едно място в ресторанта трябва да се сменя поне 6 пъти на ден. За сравнение - в България обращаемостта е 4.5 пъти", казва Орлин Попов    ©  Надежда Чипева
"За да ни излязат сметките в Лондон, едно място в ресторанта трябва да се сменя поне 6 пъти на ден. За сравнение - в България обращаемостта е 4.5 пъти", казва Орлин Попов    ©  Надежда Чипева

Създадената преди близо 25 години българска верига ресторанти "Хепи" прави решаваща крачка за разширяването си извън страната, като отваря заведение на "Пикадили съркъс" в Лондон до края на лятото. Макар че компанията вече има три обекта в Испания, на излизането си на британския пазар тя гледа като на стъпка към развитие на франчайза в чужбина. В Лондон варненската компания ще заеме помещението, което доскоро се използваше от американската верига за бързо хранене TGI Fridays на улица "Ковънтри", в квартала "Уест Енд" - една от най-популярните и скъпи локации в центъра на британската столица.

Първият ресторант "Хепи" отваря във Варна в края на 1994 г. Собственик и генерален мениджър на веригата и на дружеството "Хепи" (чрез "Хепи България") е Орлин Попов, който държи правата върху марката Happy. Попов е в бранша от близо 30 години, като започва първия си бизнес - щанд за сандвичи, заедно с баща си веднага след промените. Днес освен "Хепи" той притежава и брандовете Sasa, Captain Cook и Rezzo.bg. В момента компанията управлява 22 ресторанта Happy в България и 3 в Барселона. Отделно в страната има 2 ресторанта Sasa и три Captain Cook (два в София и един във Варна). "Хепи" участва и в акционерното дружество "Консорциум Зита" заедно със собствениците на пицарии "Виктория" Георги Илиев и Красимир Младенов, което държи 11 заведения на летище "София". Според последния публикуван консолидиран отчет за 2016 г. "Хепи" има 113 млн. лв. продажби и почти 13 млн. лв. печалба. По информация от компанията 80% от печалбата се реинвестира в бизнеса.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    maria_toycheva avatar :-|
    maria_toycheva
    • - 2
    • + 24

    Едно от малкото смислени бизнес интервюта, които съм чела в България. Наистина ми стана приятно да науча, че родна компания се развива по модерен и интелигентен начин, с помощта на адекватен микс от човешки ресурси, съвременни платформи за бизнес и опитен мениджмънт.

    Нередност?
  • 2
    idimitro avatar :-|
    idimitro
    • - 1
    • + 5

    Хубаво е, че българска компания се развива професионално и има големи амбиции.
    Относно системата за обратна връзка - всеки български ресторант, както и друг бизнес, може да се възползва от подобна технология. Няма нужда да се открива топлата вода и да се влагат средства, време и услия в разботка. Подобна система се предлага от Теленор ( https://www.telenor.bg/bg/business/service/surveyontablet ) на цена под 20лв на месец.

    Нередност?
  • 3
    crusible avatar :-|
    crusible
    • - 1
    • + 5

    Интересно интервю! Голям фен съм на Хепи! Освен, ако нямам специална причина да седна някъде, обикновено избирам Хепи. Една препоръка, въведете някакви карти за отдтъпка за клиенти генериращи голям оборот. ;)

    Нередност?
  • 4
    alexi avatar :-|
    Ал Бънди
    • - 1
    • + 8

    Интересното е, че доста консервативно подхождат към бизнеса, което краткосрочно е ок, но дългосрочно може да им изиграе лоша шега...

    В момента все повече ресторанти от подобен тип минават към онлайн поръчки през тъчскрийн на масата. Това осигурява по бърза поръчка от страна на клиента и нуждата от по малко сервитьори за обслужване. Така хем се увеличава преживяването на клиента, хем се намаляват разходите и се увеличава оборота на заведението...

    Късмет на Хепи и дано чуем за още подобни български компании!

    Нередност?
  • 5
    debonair avatar :-|
    Joro69
    • - 1
    • + 16

    Един от най-интересните и последователни тукашни предприемачи. Все така изглежда като сервитьор-алкохолик и е все така луд и безкомпромисен в работата си. Не се страхува да си издава тайните на работата, защото знае, че в БГ са малцина хората, да не кажа никой, които могат да ги приложат с такова постоянство. Разбира се, както всеки успешен предприемач, и той е обект на хейт и типично българска завист, но това е положението. Със сигурност ще научи и англичаните на това-онова.

    Нередност?
  • 7
    bashsmash avatar :-|
    bashsmash
    • - 1
    • + 4

    Страхотна верига и обслужване, но напоследък се забелязва компромис с най-важното -> храната...
    Цветни лъжливи менюта, далеч от реалността. Типично за брандове като Мак Доналдс. Докато за фаст фууд може и да е окей. То за ресторант с претенции изобщо не мисля, че е окей визията да се различава коренно от това, което получаваш... Особено като бройка, пропорции и т.н.
    Същевременно и цените започнаха да се покачват, като вече са с едно 20-25% нагоре от преди две години. Поръчвам си предимно едни и същи неща, затова много ясно си личат по-горните нещица.
    Добре е освен за разрастване, да се помисли и за стабилизиране на сегашните позиции, чрез поддържане на предишното ниво.

    Нередност?
  • 8
    ps avatar :-|
    PS
    • - 2
    • + 2

    Интересно дали в лондонското заведение ще има напечатани и поставени в рамка сексистки вицове в тоалетните, така както е в България. Децата бяха единствената причина да сядам в това заведение, но откакто се научиха да четат го избягвам, че иначе трябва да се хранят с неизмити ръце и да се надявам да не им се допишка.

    Нередност?
  • 10
    rdb41527334 avatar :-|
    rdb41527334
    • + 1

    До коментар [#8] от "PS":

    Едно време за вицове в белене вкарваха... :Д

    Нередност?
Нов коментар