Орлин Попов: Първият ресторант "Хепи" в Лондон е стратегически ход
Собственикът и генерален мениджър на веригата заведения пред "Капитал"


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Създадената преди близо 25 години българска верига ресторанти "Хепи" прави решаваща крачка за разширяването си извън страната, като отваря заведение на "Пикадили съркъс" в Лондон до края на лятото. Макар че компанията вече има три обекта в Испания, на излизането си на британския пазар тя гледа като на стъпка към развитие на франчайза в чужбина. В Лондон варненската компания ще заеме помещението, което доскоро се използваше от американската верига за бързо хранене TGI Fridays на улица "Ковънтри", в квартала "Уест Енд" - една от най-популярните и скъпи локации в центъра на британската столица.
Първият ресторант "Хепи" отваря във Варна в края на 1994 г. Собственик и генерален мениджър на веригата и на дружеството "Хепи" (чрез "Хепи България") е Орлин Попов, който държи правата върху марката Happy. Попов е в бранша от близо 30 години, като започва първия си бизнес - щанд за сандвичи, заедно с баща си веднага след промените. Днес освен "Хепи" той притежава и брандовете Sasa, Captain Cook и Rezzo.bg. В момента компанията управлява 22 ресторанта Happy в България и 3 в Барселона. Отделно в страната има 2 ресторанта Sasa и три Captain Cook (два в София и един във Варна). "Хепи" участва и в акционерното дружество "Консорциум Зита" заедно със собствениците на пицарии "Виктория" Георги Илиев и Красимир Младенов, което държи 11 заведения на летище "София". Според последния публикуван консолидиран отчет за 2016 г. "Хепи" има 113 млн. лв. продажби и почти 13 млн. лв. печалба. По информация от компанията 80% от печалбата се реинвестира в бизнеса.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
13 коментара
Едно от малкото смислени бизнес интервюта, които съм чела в България. Наистина ми стана приятно да науча, че родна компания се развива по модерен и интелигентен начин, с помощта на адекватен микс от човешки ресурси, съвременни платформи за бизнес и опитен мениджмънт.
Хубаво е, че българска компания се развива професионално и има големи амбиции. ntablet ) на цена под 20лв на месец.
Относно системата за обратна връзка - всеки български ресторант, както и друг бизнес, може да се възползва от подобна технология. Няма нужда да се открива топлата вода и да се влагат средства, време и услия в разботка. Подобна система се предлага от Теленор ( https://www.telenor.bg/bg/business/service/surveyo
Интересно интервю! Голям фен съм на Хепи! Освен, ако нямам специална причина да седна някъде, обикновено избирам Хепи. Една препоръка, въведете някакви карти за отдтъпка за клиенти генериращи голям оборот. ;)
Интересното е, че доста консервативно подхождат към бизнеса, което краткосрочно е ок, но дългосрочно може да им изиграе лоша шега...
В момента все повече ресторанти от подобен тип минават към онлайн поръчки през тъчскрийн на масата. Това осигурява по бърза поръчка от страна на клиента и нуждата от по малко сервитьори за обслужване. Така хем се увеличава преживяването на клиента, хем се намаляват разходите и се увеличава оборота на заведението...
Късмет на Хепи и дано чуем за още подобни български компании!
Един от най-интересните и последователни тукашни предприемачи. Все така изглежда като сервитьор-алкохолик и е все така луд и безкомпромисен в работата си. Не се страхува да си издава тайните на работата, защото знае, че в БГ са малцина хората, да не кажа никой, които могат да ги приложат с такова постоянство. Разбира се, както всеки успешен предприемач, и той е обект на хейт и типично българска завист, но това е положението. Със сигурност ще научи и англичаните на това-онова.
Страхотна верига и обслужване, но напоследък се забелязва компромис с най-важното -> храната...
Цветни лъжливи менюта, далеч от реалността. Типично за брандове като Мак Доналдс. Докато за фаст фууд може и да е окей. То за ресторант с претенции изобщо не мисля, че е окей визията да се различава коренно от това, което получаваш... Особено като бройка, пропорции и т.н.
Същевременно и цените започнаха да се покачват, като вече са с едно 20-25% нагоре от преди две години. Поръчвам си предимно едни и същи неща, затова много ясно си личат по-горните нещица.
Добре е освен за разрастване, да се помисли и за стабилизиране на сегашните позиции, чрез поддържане на предишното ниво.
Интересно дали в лондонското заведение ще има напечатани и поставени в рамка сексистки вицове в тоалетните, така както е в България. Децата бяха единствената причина да сядам в това заведение, но откакто се научиха да четат го избягвам, че иначе трябва да се хранят с неизмити ръце и да се надявам да не им се допишка.
До коментар [#8] от "PS":
Едно време за вицове в белене вкарваха... :Д
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.