Новата стратегия на H&M за по-малко разпродажби подобри резултатите на веригата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Новата стратегия на H&M за по-малко разпродажби подобри резултатите на веригата

H&M обяви, че ще затвори 50 магазина в Европа до края на тази година, докато в световен мащаб те ще се увеличат със 175

Новата стратегия на H&M за по-малко разпродажби подобри резултатите на веригата

Приходите от продажби на компанията в България нарастват с 13% през последното тримесечие на миналата година

4379 прочитания

H&M обяви, че ще затвори 50 магазина в Европа до края на тази година, докато в световен мащаб те ще се увеличат със 175

© Reuters


Новата стратегия на шведската модна верига Hennes&Mauritz (H&M) за по-малко разпродажби започва да дава резултат – маржовете на печалба се повишават, пише Financial Times. Акциите на втория по големина търговец на дрехи в света, които загубиха половината от стойността си през последните четири години, се повишиха с 16% след новините в петък. Групата обяви, че ще продължи с плана си за по-малко разпродажби и контрол над натрупаните непродадени дрехи.

"Движим се в правилната посока – виждаме, че процесът на трансформация върви добре и смятаме, че това ще се запази до края на годината", заяви главният изпълнителен директор на групата Карл-Йохан Персон.

На фона на това H&M обяви, че ще затвори 50 магазина в Европа до края на тази година, докато в световен мащаб те ще се увеличат със 175.

Компанията отчита по-добри резултати в България, като приходите през последното тримесечие на миналата година са нараснали с 13% в сравнение със същия период на миналата година.

Резултатите за тримесечието

Нетните продажби на шведската верига са се повишили с 10% на годишна база до 4.9 млрд. евро за тримесечието, завършващо през февруари. Това съответстваше на очакванията на анализаторите. Печалбата преди данъци намалява със 17% до 1.04 млрд. шведски крони (112 млн. долара) през тримесечието, съобщава базираната в Стокхолм компания. Това е най-ниската тримесечна печалба за H&M през последните 18 години, но въпреки това тя надминава предварителните очаквания на икономистите за 678 млн. крони. За периода разходите по трансформация възлизат на 250 млн. крони.

През първото тримесечие обаче брутният марж се е увеличил до 50% от 49.9% година по-рано, с което задмина прогнозите за спад до 49.4%. H&M заяви още, че този месец, в периода от 1 до 27 март, нетните продажби са се увеличили със 7% в местна валута.

Новата стратегия

H&M напредва с плана за трансформация, който включва обновяване на онлайн бизнеса и преразглеждане на логистичните системи на компанията. Компанията се стреми да продава повече на пълни цени, както и да увеличи присъствието си на някои пазари.

Модният гигант, който беше изместен от лидерското място като най-голям търговец на дрехи от собственика на Zara – Inditex, среща засилена конкуренция в бранша от онлайн играчи като Zalando и вериги като Primark, които продават продукти на силно занижени цени. Усилията на H&M са възпрепятствани и заради проблеми при доставките, медийни скандали и слаби продажби в магазините на място.

"Продължаващата работа по трансформацията на бизнеса ни допринесе за по-силни колекции с увеличени продажби на пълни цени, по-малко намаления и увеличени пазарни дялове. Продажбите се развиват добре както в магазините, така и в интернет на много пазари", коментира Персон.

Добро представяне в България

Представянето на групата в България се подобрява с по-добър темп от общите резултати. Приходите от продажби в страната за последното тримесечие на миналата година възлизат на 180 млн. крони (33.75 млн. лв.), което е ръст от 13% спрямо същия период на предходната година. Веригата има 21 магазина на територията на страната в 11 града, а също така българските клиенти могат да пазаруват и онлайн.

Новата стратегия на шведската модна верига Hennes&Mauritz (H&M) за по-малко разпродажби започва да дава резултат – маржовете на печалба се повишават, пише Financial Times. Акциите на втория по големина търговец на дрехи в света, които загубиха половината от стойността си през последните четири години, се повишиха с 16% след новините в петък. Групата обяви, че ще продължи с плана си за по-малко разпродажби и контрол над натрупаните непродадени дрехи.

"Движим се в правилната посока – виждаме, че процесът на трансформация върви добре и смятаме, че това ще се запази до края на годината", заяви главният изпълнителен директор на групата Карл-Йохан Персон.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK