С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
31 мар 2019, 14:15, 3332 прочитания

Новата стратегия на H&M за по-малко разпродажби подобри резултатите на веригата

Приходите от продажби на компанията в България нарастват с 13% през последното тримесечие на миналата година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Новата стратегия на шведската модна верига Hennes&Mauritz (H&M) за по-малко разпродажби започва да дава резултат – маржовете на печалба се повишават, пише Financial Times. Акциите на втория по големина търговец на дрехи в света, които загубиха половината от стойността си през последните четири години, се повишиха с 16% след новините в петък. Групата обяви, че ще продължи с плана си за по-малко разпродажби и контрол над натрупаните непродадени дрехи.

"Движим се в правилната посока – виждаме, че процесът на трансформация върви добре и смятаме, че това ще се запази до края на годината", заяви главният изпълнителен директор на групата Карл-Йохан Персон.
На фона на това H&M обяви, че ще затвори 50 магазина в Европа до края на тази година, докато в световен мащаб те ще се увеличат със 175.


Компанията отчита по-добри резултати в България, като приходите през последното тримесечие на миналата година са нараснали с 13% в сравнение със същия период на миналата година.

Резултатите за тримесечието

Нетните продажби на шведската верига са се повишили с 10% на годишна база до 4.9 млрд. евро за тримесечието, завършващо през февруари. Това съответстваше на очакванията на анализаторите. Печалбата преди данъци намалява със 17% до 1.04 млрд. шведски крони (112 млн. долара) през тримесечието, съобщава базираната в Стокхолм компания. Това е най-ниската тримесечна печалба за H&M през последните 18 години, но въпреки това тя надминава предварителните очаквания на икономистите за 678 млн. крони. За периода разходите по трансформация възлизат на 250 млн. крони.



През първото тримесечие обаче брутният марж се е увеличил до 50% от 49.9% година по-рано, с което задмина прогнозите за спад до 49.4%. H&M заяви още, че този месец, в периода от 1 до 27 март, нетните продажби са се увеличили със 7% в местна валута.

Новата стратегия

H&M напредва с плана за трансформация, който включва обновяване на онлайн бизнеса и преразглеждане на логистичните системи на компанията. Компанията се стреми да продава повече на пълни цени, както и да увеличи присъствието си на някои пазари.

Модният гигант, който беше изместен от лидерското място като най-голям търговец на дрехи от собственика на Zara – Inditex, среща засилена конкуренция в бранша от онлайн играчи като Zalando и вериги като Primark, които продават продукти на силно занижени цени. Усилията на H&M са възпрепятствани и заради проблеми при доставките, медийни скандали и слаби продажби в магазините на място.

"Продължаващата работа по трансформацията на бизнеса ни допринесе за по-силни колекции с увеличени продажби на пълни цени, по-малко намаления и увеличени пазарни дялове. Продажбите се развиват добре както в магазините, така и в интернет на много пазари", коментира Персон.

Добро представяне в България

Представянето на групата в България се подобрява с по-добър темп от общите резултати. Приходите от продажби в страната за последното тримесечие на миналата година възлизат на 180 млн. крони (33.75 млн. лв.), което е ръст от 13% спрямо същия период на предходната година. Веригата има 21 магазина на територията на страната в 11 града, а също така българските клиенти могат да пазаруват и онлайн.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Трилентовата търговска марка на Adidas беше обявена за невалидна от Съда на ЕС Трилентовата търговска марка на Adidas беше обявена за невалидна от Съда на ЕС

Причината е, че не е могла да придобие отличителен характер на територията на Европейския съюз

19 юни 2019, 2247 прочитания

Частният сектор започва да налага достъпни смартфони в Африка Частният сектор започва да налага достъпни смартфони в Африка

Операционната система KaiOS ще свали цените на устройствата за хора от слабо развитите страни

19 юни 2019, 513 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Вносителят на агро- и строителна техника "Мегатрон" откри нова база край Бургас

Инвестицията в новия търговско-сервизен комплекс е за 2.5 млн. евро

Как се режат рогата на "Биволъ"

Под патронажа на прокуратурата тече координирана институционална и медийна атака срещу журналистите Атанас Чобанов и Асен Йорданов

Диференциран ДПС

До какво реално ще доведат идеите за по-ниски ставки на ДДС, с които се заиграват политиците

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Ново място: "Домашен Магазин"

Деликатесен магазин и кафене в едно

Кино: "Момиче"

Млада балерина е родена момче и се бори с това