С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
31 мар 2019, 14:15, 3911 прочитания

Новата стратегия на H&M за по-малко разпродажби подобри резултатите на веригата

Приходите от продажби на компанията в България нарастват с 13% през последното тримесечие на миналата година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Новата стратегия на шведската модна верига Hennes&Mauritz (H&M) за по-малко разпродажби започва да дава резултат – маржовете на печалба се повишават, пише Financial Times. Акциите на втория по големина търговец на дрехи в света, които загубиха половината от стойността си през последните четири години, се повишиха с 16% след новините в петък. Групата обяви, че ще продължи с плана си за по-малко разпродажби и контрол над натрупаните непродадени дрехи.

"Движим се в правилната посока – виждаме, че процесът на трансформация върви добре и смятаме, че това ще се запази до края на годината", заяви главният изпълнителен директор на групата Карл-Йохан Персон.
На фона на това H&M обяви, че ще затвори 50 магазина в Европа до края на тази година, докато в световен мащаб те ще се увеличат със 175.


Компанията отчита по-добри резултати в България, като приходите през последното тримесечие на миналата година са нараснали с 13% в сравнение със същия период на миналата година.

Резултатите за тримесечието

Нетните продажби на шведската верига са се повишили с 10% на годишна база до 4.9 млрд. евро за тримесечието, завършващо през февруари. Това съответстваше на очакванията на анализаторите. Печалбата преди данъци намалява със 17% до 1.04 млрд. шведски крони (112 млн. долара) през тримесечието, съобщава базираната в Стокхолм компания. Това е най-ниската тримесечна печалба за H&M през последните 18 години, но въпреки това тя надминава предварителните очаквания на икономистите за 678 млн. крони. За периода разходите по трансформация възлизат на 250 млн. крони.



През първото тримесечие обаче брутният марж се е увеличил до 50% от 49.9% година по-рано, с което задмина прогнозите за спад до 49.4%. H&M заяви още, че този месец, в периода от 1 до 27 март, нетните продажби са се увеличили със 7% в местна валута.

Новата стратегия

H&M напредва с плана за трансформация, който включва обновяване на онлайн бизнеса и преразглеждане на логистичните системи на компанията. Компанията се стреми да продава повече на пълни цени, както и да увеличи присъствието си на някои пазари.

Модният гигант, който беше изместен от лидерското място като най-голям търговец на дрехи от собственика на Zara – Inditex, среща засилена конкуренция в бранша от онлайн играчи като Zalando и вериги като Primark, които продават продукти на силно занижени цени. Усилията на H&M са възпрепятствани и заради проблеми при доставките, медийни скандали и слаби продажби в магазините на място.

"Продължаващата работа по трансформацията на бизнеса ни допринесе за по-силни колекции с увеличени продажби на пълни цени, по-малко намаления и увеличени пазарни дялове. Продажбите се развиват добре както в магазините, така и в интернет на много пазари", коментира Персон.

Добро представяне в България

Представянето на групата в България се подобрява с по-добър темп от общите резултати. Приходите от продажби в страната за последното тримесечие на миналата година възлизат на 180 млн. крони (33.75 млн. лв.), което е ръст от 13% спрямо същия период на предходната година. Веригата има 21 магазина на територията на страната в 11 града, а също така българските клиенти могат да пазаруват и онлайн.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg 1 Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

19 яну 2020, 323 прочитания

Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба

Компанията ще съкрати 100 души глобално, или 14% от персонала си

19 яну 2020, 490 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Вносителят на агро- и строителна техника "Мегатрон" откри нова база край Бургас

Инвестицията в новия търговско-сервизен комплекс е за 2.5 млн. евро

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10