С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
31 мар 2019, 14:15, 3745 прочитания

Новата стратегия на H&M за по-малко разпродажби подобри резултатите на веригата

Приходите от продажби на компанията в България нарастват с 13% през последното тримесечие на миналата година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Новата стратегия на шведската модна верига Hennes&Mauritz (H&M) за по-малко разпродажби започва да дава резултат – маржовете на печалба се повишават, пише Financial Times. Акциите на втория по големина търговец на дрехи в света, които загубиха половината от стойността си през последните четири години, се повишиха с 16% след новините в петък. Групата обяви, че ще продължи с плана си за по-малко разпродажби и контрол над натрупаните непродадени дрехи.

"Движим се в правилната посока – виждаме, че процесът на трансформация върви добре и смятаме, че това ще се запази до края на годината", заяви главният изпълнителен директор на групата Карл-Йохан Персон.
На фона на това H&M обяви, че ще затвори 50 магазина в Европа до края на тази година, докато в световен мащаб те ще се увеличат със 175.


Компанията отчита по-добри резултати в България, като приходите през последното тримесечие на миналата година са нараснали с 13% в сравнение със същия период на миналата година.

Резултатите за тримесечието

Нетните продажби на шведската верига са се повишили с 10% на годишна база до 4.9 млрд. евро за тримесечието, завършващо през февруари. Това съответстваше на очакванията на анализаторите. Печалбата преди данъци намалява със 17% до 1.04 млрд. шведски крони (112 млн. долара) през тримесечието, съобщава базираната в Стокхолм компания. Това е най-ниската тримесечна печалба за H&M през последните 18 години, но въпреки това тя надминава предварителните очаквания на икономистите за 678 млн. крони. За периода разходите по трансформация възлизат на 250 млн. крони.



През първото тримесечие обаче брутният марж се е увеличил до 50% от 49.9% година по-рано, с което задмина прогнозите за спад до 49.4%. H&M заяви още, че този месец, в периода от 1 до 27 март, нетните продажби са се увеличили със 7% в местна валута.

Новата стратегия

H&M напредва с плана за трансформация, който включва обновяване на онлайн бизнеса и преразглеждане на логистичните системи на компанията. Компанията се стреми да продава повече на пълни цени, както и да увеличи присъствието си на някои пазари.

Модният гигант, който беше изместен от лидерското място като най-голям търговец на дрехи от собственика на Zara – Inditex, среща засилена конкуренция в бранша от онлайн играчи като Zalando и вериги като Primark, които продават продукти на силно занижени цени. Усилията на H&M са възпрепятствани и заради проблеми при доставките, медийни скандали и слаби продажби в магазините на място.

"Продължаващата работа по трансформацията на бизнеса ни допринесе за по-силни колекции с увеличени продажби на пълни цени, по-малко намаления и увеличени пазарни дялове. Продажбите се развиват добре както в магазините, така и в интернет на много пазари", коментира Персон.

Добро представяне в България

Представянето на групата в България се подобрява с по-добър темп от общите резултати. Приходите от продажби в страната за последното тримесечие на миналата година възлизат на 180 млн. крони (33.75 млн. лв.), което е ръст от 13% спрямо същия период на предходната година. Веригата има 21 магазина на територията на страната в 11 града, а също така българските клиенти могат да пазаруват и онлайн.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 623 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 604 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Вносителят на агро- и строителна техника "Мегатрон" откри нова база край Бургас

Инвестицията в новия търговско-сервизен комплекс е за 2.5 млн. евро

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10