С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 1 апр 2019, 13:07, 1631 прочитания

Deutsche Bank се опитва да успокои страховете от сливането с Commerzbank

Стефан Хоопс, който е начело на звеното за транзакции, смята, че клиентите няма да се откажат от банката след сделката с Commerzbank

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ръководител на Deutsche bank се опита да се справи с една от най-големите тревоги на инвеститорите – а именно притесненията, че сливането с Commerzbank ще навреди на клиентите, което от своя страна ще повлияе на приходите, пише Financial Times. Стефан Хоопс, който е начело на звеното за транзакции, се противопостави на опасенията, че сделката ще изложи на "свръхекспозиция" към една финансова институция общите корпоративни клиенти на двете банки.

"Ясно е, че има много германски компании, които са както наши клиенти, така и на Commerzbank. Това, което мога да кажа, е, че няма да имаме проблеми, свързани с ограничаването на големите кредити", каза Хоопс.


Ръководителят призна, че чуждестранни банки вече са започнали да привличат някои германски компании, които работят и с Deutsche, и Commerzbank, след като преговорите по сливането започнаха в средата на март. Конкурентите твърдят, че комбинираното дружество ще трябва да намали броя на клиентите си и ще бъде ангажирано с процеси на интеграция в продължение на години.

"Много е важно компаниите да разберат, че едно плюс едно е равно на две, макар някои американски и френски банки упорито да се опитват да ги убедят, че това не е така", коментира още Хоопс. Той добави, че припокриващите се клиенти на двата кредитора "ще получат два пъти повече внимание".

Целите



Независимо от това дали сливането ще се случи, Хоопс има амбициите да удвои печалбите на Deutsche. Той иска да увеличи печалбите преди данъци от корпоративните плащания, управлението на парични средства и търговското финансиране от 1 на 2 млрд. евро през следващите две години и половина. "Амбицията ни е да имаме 5 млрд. евро приходи, като същевременно запазим разходите в съответствие", каза той.

Плановете на Хоопс обаче са агресивни, като се има предвид скорошното представяне на банката. Неговото подразделение отбелязва спад в приходите от 13% през последните две години, като е генерирало 3.8 млрд. евро през 2018 г. Последните спадове са свързани с рязкото намаляване на кореспондентската мрежа на Deutsche.

Най-голямата германска банка е изложена на натиск заради ролята си като корепондентска банка за естонския клон на Danske bank, която беше замесена в огромен скандал с пране на пари.

След като прекрати отношенията си с Danske Estonia през 2015 г., приходите на звеното на Deutsche, което от октомври 2018 г. ръководи Хоопс, намаляха със стотици милиони евро. Това е било необходимо, тъй като според него "прането на пари е най-големият риск, който съществува при нашия бизнес модел".

Силно звено

Не много от звената на инвестиционната банка на Deutsche отбелязват растеж, но главният изпълнителен директор Кристиан Севинг обяви звеното, ръководено от Хоопс, за "крайъгълен камък в стратегията за съживяване на банката". То е историческото ядро на кредитора, създадено пред 149 години, за да помогне на германските компании да се разширяват в чужбина. 39-годишният Хоопс става протеже на Севинг веднага след като се присъединява към банката, и през годините заема различни позиции, контролиращи търговията.

Главният изпълнителен директор се нуждае от звеното на Хоопс, ако иска да спаси нестабилните търговски операции на Deutsche. Целта е да се засилят приходите от "стабилни източници" като банкирането на дребно и транзакциите до 65%. Средно за изминалото десетилетие делът на приходи от тези дейности е 56%.

Въпреки усилията на групово ниво за намаляване на броя на служителите, Севинг е отделил десетки милиони евро, за да наеме нов персонал за звеното на Хоопс, което има 2800 служителя, включително 300 програмиста.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как се строи бизнес Как се строи бизнес

Трансформацията на "Главболгарстрой"- от държавна фирма за строителни работници до компания, която може да построи всичко

27 юни 2019,

САЩ откриха нов проблем с Boeing 737 MAX САЩ откриха нов проблем с Boeing 737 MAX

Той засяга софтуер, който е оригинален за самолета, а не е свързан с ревизиите във връзка с двете фатални катастрофи

27 юни 2019, 496 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Еврохолд" официално поиска да купи активите на CEZ

Българската група, контролирана от Асен Христов и Кирил Бошов, е подала обвързваща оферта и иска да финансира сделката с увеличение на капитала и банкови заеми

Бойното поле на "Българска армия"

Ще има ли нов стадион на ЦСКА в Борисовата

Ръст, но все по-бавен

Глобалните инвестиции в реклама се забавят, докато пазарът в България продължава нараства

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Хубаво е, но е фалшиво

Как изложба с фалшификати почти предизвика дебат за черния пазар на изкуство у нас

Календар и домашно кино

По-интересните събития през уикенда и предстоящата седмица