"АСТ попкорн" инвестира 6 млн. лв. във втора фабрика за пуканки и офис сграда
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"АСТ попкорн" инвестира 6 млн. лв. във втора фабрика за пуканки и офис сграда

АСТ попкорн

"АСТ попкорн" инвестира 6 млн. лв. във втора фабрика за пуканки и офис сграда

С новото предприятие в село Труд производителят ще утрои продукцията си

Мара Георгиева
7090 прочитания

АСТ попкорн

© АСТ попкорн


Производителят на пуканки за микровълнова печка "АСТ попкорн" инвестира 6 милиона лева във втора производствена база и офис сграда в пловдивското село Труд. От тях 1.8 млн. лева са субсидия по Програмата за развитие на селските райони, 20% са собствени средства, а останалата част от сумата е осигурена чрез банков кредит, съобщи за "Капитал" Атанас Стойчев, собственик на компанията.

Върху 5200 квадратни метра

Новата фабрика, в която ще се произвеждат пуканки за микровълнова фурна, е разположена на 5200 кв. метра разгъната застроена площ. Офис сградата ще заеме 760 кв. метра. По план строителството трябва да приключи в началото на 2020 г., а предприятието ще заработи на пълни обороти в средата на 2020, уточни Стойчев.

Сега "АСТ попкорн" разполага с фабрика в гр. Съединение, тя е на 3000 кв.м площ, върху които има производствени халета, склад и административни офиси. "В момента производителността на предприятието е 300 хил. опаковки на ден, с новата инвестиция планираме да се покачи над три пъти. Очакваме да открием 30 нови работни места и да увеличим пазарите си", коментира Атанас Стойчев. И уточни, че сега съотношението вътрешен-външен пазар е приблизително 12% към 88%, но плановете включват делът на износа да се увеличи, след като заработи новото предприятие.

През последните шест години дружеството е инвестирало 4 млн. лв. в обновяване и модернизиране на производствени мощности.

Над 6000 тона царевица годишно

Фирмата е създадена през 1996 г. като ЕТ "Атанас Стойчев трейдинг" с предмет на дейност пакетиране и търговия с инстантни напитки. През 2000 г. започва да произвежда пуканки за микровълнова фурна и постепенно това става нейна основна дейност.

В своята дейност "АСТ попкорн" потребява годишно над 6000 тона пуклива царевица. "Нямаме собствени насаждения. Традиционно работим с 10-12 производителя от България, Европа, Аржентина и Бразилия, с които сключваме договори на зелено. Стремим се да имаме доставчици и от двата континента, като по този начин намаляваме риска от покачване на изкупните цени на суровината поради суша, наводнения и други форсмажорни обстоятелства", коментира Атанас Стойчев.

По данни на компанията в България царевицата се отглежда в райони със специално подбрани почви, а процесите на сушене, почистване и сортиране са изцяло контролирани от специализирана техника. Царевицата преминава през няколко фази на почистване, а последният етап се извършва от фотосортираща машина, която осигурява 99% чистота на крайния продукт. Всяка партида се изследва в лаборатории на SGS, където се прави микробиологичен, органолептичен, физикохимичен и GMO анализ. Във фирмената лаборатория се извършват допълнително периодични проверки за наличие на микотоксини.

В над 50 държави

Основната марка на "АСТ попкорн" е Top of the Pop, под която се произвеждат различни видове пуканки за микровълнова печка: класически (с масло, сол), сладки (шоколад, карамел, мед), пикантни (сирене, барбекю, див лук и сметана), здравословни (без сол, с ленено семе). Дружеството произвежда и за над 20 частни марки (private labels) на клиенти от над 50 държави.

"Нямаме изградена собствена дистрибуция, тъй като ориентацията ни е да се позиционираме основно като производител. В България продаваме главно в търговските вериги и произвеждаме под частни марки за повечето големи производители на ядки. Сред топ пазарите ни зад граница са държавите от Бенелюкс, Италия, Германия и Англия. Напоследък много добре се развиват скандинавският и японският пазар, както и пазарът в ЮАР", коментира Атанас Стойчев. Според него освен "АСТ попкорн" в страната има още три компании, които произвеждат пуканки за микровълнова фурна. "Нашето дружество е с най-голям пазарен дял с над 60% от предлаганите в България пуканки за микровълнова фурна под различни марки", уточни Стойчев.

Според информацията в Търговския регистър съдружници в "АСТ попкорн" са Атанас Стойчев и Аврам Николов. Оборотът на дружеството през 2017 г. е 8.87 млн. лв., а печалбата - 875 хил. лв. За 2018 компанията отчита 22% ръст на приходите спрямо предходната година, посочват от фирмата. Заетите са около 80.

Източник: АСТ попкорн
Източник: АСТ попкорн

Производителят на пуканки за микровълнова печка "АСТ попкорн" инвестира 6 милиона лева във втора производствена база и офис сграда в пловдивското село Труд. От тях 1.8 млн. лева са субсидия по Програмата за развитие на селските райони, 20% са собствени средства, а останалата част от сумата е осигурена чрез банков кредит, съобщи за "Капитал" Атанас Стойчев, собственик на компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    crusible avatar :-P
    crusible

    А така, здраво фабрики да се строят, докато не остане и един безработен!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK