С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 4 апр 2019, 12:50, 1775 прочитания

Защо някои зелени инвеститори избягват Uber и Lyft

Може да се окаже, че двете компании всъщност допринасят за това на пътя да има повече автомобили, а не по-малко

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Някои инвеститори с фокус върху опазването на околната среда не са готови да закупят акции в Lyft и Uber. Те са притеснени от въздействието върху климата от дейността на двете компании, чиито първични публични предлагания са сред най-очакваните през тази година, съобщава Reuters.

Причините


И двете компании се стараят да откажат хората от това да използват собствени автомобили, като същевременно ги насърчават да се възползват от споделени транспортни услуги. Така те промениха трафика като цяло в някои от най-големите градове в САЩ.

Lyft дебютира на борсата в петък с оценка от 22.4 млрд. долара, а IPO-то на неговия по-голям конкурент ще бъде реализирано този месец. И двете компании обаче имат голям проблем – нито една от тях не е печеливша. За миналата година Uber е отчела загуба от 3.3 млрд. долара. При Lyft числото е 911 млн. долара.

Учените и специалистите по градоустройство продължават да проучват дали двете компании ще помогнат за намаляване на въглеродните емисии чрез по-доброто използване на съществуващите автомобилни паркове или по-скоро увеличават трафика и емисиите, като отклоняват хората от влаковете и автобусите.



От своя страна Uber и Lyft твърдят, че за задръстванията има много причини, включително увеличаващото се население на градовете. Някои инвеститори обаче смятат, че всъщност технологията за споделено пътуване допринася за повече автомобили на пътя.

"Доколкото разбирам, те всъщност вкарват на пътя повече коли в претоварените райони и изземат бизнеса от транзитните системи", коментира портфолио мениджърът в New Alternatives Fund, който се фокусира върху социално отговорни инвестиции, Мъри Розенблит.

Директорът в инвестиционната компания Azzad Asset Management, която също е с фокус върху екологичните проблеми Джошуа Броквел каза, че намаляването на броя собствени автомобили не е екологична цел сама по себе си. "От значение са изминатите километри и въглеродните емисии", коментира той.


Настроенията

Други зелени инвеститори, сред които фондовете Green Century, Boston Common Asset Management и Parnassus Investments, също заявиха, че не са заинтересовани от това да участват в IPO-тата на Uber и Lyft.

Изследване на Калифорнийския университет в Дейвис от 2017 г. установява, че услугите на Uber и Lyft намаляват ползването на автобусен и железопътен транспорт. Освен това хората все по-често пътуват споделено, за да предприемат пътувания, които преди това са реализирали пеша, с колело или обществен транспорт.

Проучване на транспортната администрация на Сан Франциско установи, че около половината от новите задръствания в града от 2010 г. до 2016 г. се дължат на споделените пътувания. Средната скорост на придвижване в града възлиза на 20.9 мили в час в края на периода, като това е с 3.1 мили в час по-бавно, отколкото в началото на проучването.

Водачите за Lyft и Uber често пътуват отдалече, за да достигнат градските райони, преди дори да включат приложението. Често се случва водачите да изминат до 160 километра до Сан Франциско в търсене на по-изгодни тарифи.

Действията

Компанията е предприела стъпки за намаляване на задръстванията – тя е въвела в приложението си разписанието на автобусите на градския транспорт, а също така инвестира във велосипеди и електрически скутери. Lyft е похарчила милиони долари за въглеродни компенсации през 2018 г. и подкрепя транзитната инфраструктура.

Uber също е поела ангажимент за инвестиции във велосипеди, скутери и други устойчиви инициативи. Главният изпълнителен директор Дара Хосровшахи каза през септември, че компанията ще инвестира 10 млн. долара, за да проучи идеи за справяне със задръстванията. Като част от усилията им за по-малко вреда върху околната среда Uber и Lyft могат да помогнат на шофьорите да закупят електрически автомобили. Това би привлякло множество инвеститори.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Летище София" увеличава приходите си с над 10% 2 "Летище София" увеличава приходите си с над 10%

Значително се влошават резултатите на аеропорта в Пловдив за деветмесечието

13 ное 2019, 779 прочитания

ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer

Според комисията новата структура на компанията няма да доведе до промени на пазара

13 ное 2019, 630 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Германският завод на MD Elektronik за 22 млн. лв. във Враца започва да се строи

Производството на кабели за автомобили ще е факт догодина. Амбициозният план за 1000 служители след години

Още от Капитал
Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10