С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 4 апр 2019, 12:50, 1738 прочитания

Защо някои зелени инвеститори избягват Uber и Lyft

Може да се окаже, че двете компании всъщност допринасят за това на пътя да има повече автомобили, а не по-малко

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Някои инвеститори с фокус върху опазването на околната среда не са готови да закупят акции в Lyft и Uber. Те са притеснени от въздействието върху климата от дейността на двете компании, чиито първични публични предлагания са сред най-очакваните през тази година, съобщава Reuters.

Причините


И двете компании се стараят да откажат хората от това да използват собствени автомобили, като същевременно ги насърчават да се възползват от споделени транспортни услуги. Така те промениха трафика като цяло в някои от най-големите градове в САЩ.

Lyft дебютира на борсата в петък с оценка от 22.4 млрд. долара, а IPO-то на неговия по-голям конкурент ще бъде реализирано този месец. И двете компании обаче имат голям проблем – нито една от тях не е печеливша. За миналата година Uber е отчела загуба от 3.3 млрд. долара. При Lyft числото е 911 млн. долара.

Учените и специалистите по градоустройство продължават да проучват дали двете компании ще помогнат за намаляване на въглеродните емисии чрез по-доброто използване на съществуващите автомобилни паркове или по-скоро увеличават трафика и емисиите, като отклоняват хората от влаковете и автобусите.



От своя страна Uber и Lyft твърдят, че за задръстванията има много причини, включително увеличаващото се население на градовете. Някои инвеститори обаче смятат, че всъщност технологията за споделено пътуване допринася за повече автомобили на пътя.

"Доколкото разбирам, те всъщност вкарват на пътя повече коли в претоварените райони и изземат бизнеса от транзитните системи", коментира портфолио мениджърът в New Alternatives Fund, който се фокусира върху социално отговорни инвестиции, Мъри Розенблит.

Директорът в инвестиционната компания Azzad Asset Management, която също е с фокус върху екологичните проблеми Джошуа Броквел каза, че намаляването на броя собствени автомобили не е екологична цел сама по себе си. "От значение са изминатите километри и въглеродните емисии", коментира той.


Настроенията

Други зелени инвеститори, сред които фондовете Green Century, Boston Common Asset Management и Parnassus Investments, също заявиха, че не са заинтересовани от това да участват в IPO-тата на Uber и Lyft.

Изследване на Калифорнийския университет в Дейвис от 2017 г. установява, че услугите на Uber и Lyft намаляват ползването на автобусен и железопътен транспорт. Освен това хората все по-често пътуват споделено, за да предприемат пътувания, които преди това са реализирали пеша, с колело или обществен транспорт.

Проучване на транспортната администрация на Сан Франциско установи, че около половината от новите задръствания в града от 2010 г. до 2016 г. се дължат на споделените пътувания. Средната скорост на придвижване в града възлиза на 20.9 мили в час в края на периода, като това е с 3.1 мили в час по-бавно, отколкото в началото на проучването.

Водачите за Lyft и Uber често пътуват отдалече, за да достигнат градските райони, преди дори да включат приложението. Често се случва водачите да изминат до 160 километра до Сан Франциско в търсене на по-изгодни тарифи.

Действията

Компанията е предприела стъпки за намаляване на задръстванията – тя е въвела в приложението си разписанието на автобусите на градския транспорт, а също така инвестира във велосипеди и електрически скутери. Lyft е похарчила милиони долари за въглеродни компенсации през 2018 г. и подкрепя транзитната инфраструктура.

Uber също е поела ангажимент за инвестиции във велосипеди, скутери и други устойчиви инициативи. Главният изпълнителен директор Дара Хосровшахи каза през септември, че компанията ще инвестира 10 млн. долара, за да проучи идеи за справяне със задръстванията. Като част от усилията им за по-малко вреда върху околната среда Uber и Lyft могат да помогнат на шофьорите да закупят електрически автомобили. Това би привлякло множество инвеститори.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Теси" инвестира 7 млн. лв. в нов логистичен терминал "Теси" инвестира 7 млн. лв. в нов логистичен терминал

Съоръжението осигурява допълнителни 8000 палетни места и удвоява транспортния капацитет

18 сеп 2019, 410 прочитания

Apple и Foxconn нарушават трудовите правила в Китай Apple и Foxconn нарушават трудовите правила в Китай

Компаниите потвърждават, че в завода работят много временни работници, показва доклад на China Labor Watch

18 сеп 2019, 398 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Германският завод на MD Elektronik за 22 млн. лв. във Враца започва да се строи

Производството на кабели за автомобили ще е факт догодина. Амбициозният план за 1000 служители след години

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател