Приходите от стрийминг в музиката са скочили с 34% през 2018 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Приходите от стрийминг в музиката са скочили с 34% през 2018 г.

Reuters

Приходите от стрийминг в музиката са скочили с 34% през 2018 г.

Цялата индустрия отчита ръст на постъпленията от 10%, основно заради Латинска Америка и Азия

Йоан Запрянов
1555 прочитания

Reuters

© Reuters


Музикалната индустрия продължава успешното си възстановяване в дигиталната епоха. Последният доклад на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI) показва, че за последната година приходите на индустрията са нараснали с 9.7% с общи приходи от 19.1 млрд. долара. Възходящата тенденция продължава, след като през 2017 г. ръстът беше 7.4%. Така четвърта поредна година постъпленията в музикалния бизнес се увеличават, след като преди това 15 години индустрията беше в криза и се свиваше всяка година от началото на века насам.

Основната причина за скока в приходите отново са стрийминг услугите като Spotify, Apple Music и Deezer, които отбелязват увеличение с 34% в приходите за миналата година и вече отговарят за 47% от всички приходи в звукозаписната индустрия. Общо всички услуги разполагат с 255 млн. платени абонати към края на 2018 г., пише Financial Times.

Хаосът Европа

Растежът за миналата година идва от различни региони по света. Латинска Америка е пораснала със 17%, Азия и Австралия – с 12%, а приходите в Северна Америка са се повишили с 14%. Не така стоят обаче нещата на хаотичния европейски пазар, който на практика стагнира и отбелязва ръст от едва 0.1%. Причината се крие в Германия, която губи короната си на най-голям пазар на континента. Приходите там се свиват с 10% заради по-ниски продажби на физически копия.

Този спад е покрит до някаква степен от Великобритания, където продажбите се увеличават с 3%. Така Островът се превръща в третия по големина световен пазар, след САЩ и Япония.

Според Франсис Мур, изпълнителен директор на IFPI, европейското представяне не може да бъде разглеждано цялостно, а трябва да се погледне според различните страни. Той прогнозира, че пазарът ще се възстанови през тази година.

Откъде идват хитовете

Традиционно най-популярните изпълнители и през 2018 г. са били от Великобритания и Северна Америка – Дрейк, Ед Шийрън, Еминем, Лейди Гага и други. Забелязва се обаче масово навлизане на хитове от изпълнители от по-слабо развити пазари като китайската певица Тиа Рей, както и корейската група BTS.

Стю Бондел, директор в Sony Music, коментира, че голямото предизвикателство за лейбълите е да енергизират публиката на пазари, където виждат "голям потенциал", като Китай и Латинска Америка, и да ги насочат към абонаментни стрийминг услуги. "За пръв път в историята един хит може да дойде от всеки край на света", коментира той.

Музикалната индустрия продължава успешното си възстановяване в дигиталната епоха. Последният доклад на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI) показва, че за последната година приходите на индустрията са нараснали с 9.7% с общи приходи от 19.1 млрд. долара. Възходящата тенденция продължава, след като през 2017 г. ръстът беше 7.4%. Така четвърта поредна година постъпленията в музикалния бизнес се увеличават, след като преди това 15 години индустрията беше в криза и се свиваше всяка година от началото на века насам.

Основната причина за скока в приходите отново са стрийминг услугите като Spotify, Apple Music и Deezer, които отбелязват увеличение с 34% в приходите за миналата година и вече отговарят за 47% от всички приходи в звукозаписната индустрия. Общо всички услуги разполагат с 255 млн. платени абонати към края на 2018 г., пише Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK