С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 апр 2019, 10:00, 1409 прочитания

Приходите от стрийминг в музиката са скочили с 34% през 2018 г.

Цялата индустрия отчита ръст на постъпленията от 10%, основно заради Латинска Америка и Азия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Музикалната индустрия продължава успешното си възстановяване в дигиталната епоха. Последният доклад на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI) показва, че за последната година приходите на индустрията са нараснали с 9.7% с общи приходи от 19.1 млрд. долара. Възходящата тенденция продължава, след като през 2017 г. ръстът беше 7.4%. Така четвърта поредна година постъпленията в музикалния бизнес се увеличават, след като преди това 15 години индустрията беше в криза и се свиваше всяка година от началото на века насам.

Основната причина за скока в приходите отново са стрийминг услугите като Spotify, Apple Music и Deezer, които отбелязват увеличение с 34% в приходите за миналата година и вече отговарят за 47% от всички приходи в звукозаписната индустрия. Общо всички услуги разполагат с 255 млн. платени абонати към края на 2018 г., пише Financial Times.



Хаосът Европа

Растежът за миналата година идва от различни региони по света. Латинска Америка е пораснала със 17%, Азия и Австралия – с 12%, а приходите в Северна Америка са се повишили с 14%. Не така стоят обаче нещата на хаотичния европейски пазар, който на практика стагнира и отбелязва ръст от едва 0.1%. Причината се крие в Германия, която губи короната си на най-голям пазар на континента. Приходите там се свиват с 10% заради по-ниски продажби на физически копия.

Този спад е покрит до някаква степен от Великобритания, където продажбите се увеличават с 3%. Така Островът се превръща в третия по големина световен пазар, след САЩ и Япония.



Според Франсис Мур, изпълнителен директор на IFPI, европейското представяне не може да бъде разглеждано цялостно, а трябва да се погледне според различните страни. Той прогнозира, че пазарът ще се възстанови през тази година.


Откъде идват хитовете

Традиционно най-популярните изпълнители и през 2018 г. са били от Великобритания и Северна Америка – Дрейк, Ед Шийрън, Еминем, Лейди Гага и други. Забелязва се обаче масово навлизане на хитове от изпълнители от по-слабо развити пазари като китайската певица Тиа Рей, както и корейската група BTS.

Стю Бондел, директор в Sony Music, коментира, че голямото предизвикателство за лейбълите е да енергизират публиката на пазари, където виждат "голям потенциал", като Китай и Латинска Америка, и да ги насочат към абонаментни стрийминг услуги. "За пръв път в историята един хит може да дойде от всеки край на света", коментира той.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Diageo предупреждава за по-ниска печалба заради коронавируса Diageo предупреждава за по-ниска печалба заради коронавируса

Разпространението на болестта в Азия удари търсенето на алкохол на континента

27 фев 2020, 128 прочитания

Емисиите на метан от фосилни горива са "силно подценени" Емисиите на метан от фосилни горива са "силно подценени"

Добивът на въглища, петрол и газ вероятно има още по-голяма роля за парниковия ефект в атмосферата

26 фев 2020, 994 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"АСТ попкорн" инвестира 6 млн. лв. във втора фабрика за пуканки и офис сграда

С новото предприятие в село Труд производителят ще утрои продукцията си

Още от Капитал
Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10