Клиентите на Walmart ще могат да поръчват хранителни стоки чрез виртуалния асистент на Google - Google Assistant. Това е поредния опит на ритейл веригата да се конкурира с технологичния гигант на Джеф Безос Amazon. Американският търговец на дребно обяви партньорството си с Google и заяви, че то все повече ще се разраства, пише Reuters. Решението идва, след като през януари Walmart спря да работи с инструмента на Google за онлайн пазаруване Google Express с цел да създаде собствена подобна услуга.
На всяко устройство
На практика клиентите на Walmart скоро ще имат възможността да прибавят продукти в количките си за пазаруване само като кажат "Хей, Google, започни разговор с Walmart". Функцията ще бъде междуплатформена, т.е. клиентите ще могат да пазаруват от всяко устройство, разполагащо с Google Assistant - от умни колонки до часовник с Android или iPhone.
Google Home ще запазва и показва индивидуално предпочитаните от всеки потребител марки във Walmart, което ще пести от времето на купувачите. Все още обаче не е ясно какви начини на доставка ще предлага самата компания.
Най-големият ритейл търговец в света си поставя амбициозната цел да извоюва своето място в онлайн сектора, в който засега доминира Amazon.
След като компании като Walmart, Peapod и Instacart увеличиха интереса си към онлайн поръчките на хранителни стоки, компанията на Джеф Безос започна да среща трудности в стремежа си да запази лидерското си място.
Промени в сектора
Проучване на Института за хранителни стоки показва, че докато 74% от потребителите са определили Amazon като основна платформа за онлайн пазаруване в САЩ през 2017 г., миналата година процентът им е спаднал до 38%. Walmart разшири онлайн мрежата си за доставка на хранителни стоки до 100 различни града през 2018 г., като по този начин се доближи до услугата на Whole Foods и Amazon, които предлагат доставка в рамките на 2 часа за определени градове.
Sam's Club, едно от подразделенията на Walmart, започна да си партнира с Instacart, за да успее да извършва доставка в рамките на един ден на избрани пазари.
Пазаруването от Amazon в комбинация с гласов асистент като Alexa, е уникална услуга, която до този момент търговците на дребно не можеха да предложат. Все пак Walmart и Google имат върху какво още да работят, ако искат да се конкурират с Amazon.
Amazon контролира 70% от пазара на смарт колонки към декември 2018 г., докато Google - 24%, според данни на Consumer Intelligence Partners. Но партньорството на Google с Walmart, както и бонус клиентите, които предпочитат ритейл веригата пред предложените хранителни стоки в Amazon, могат да са в голяма полза на технологичния гигант.
Клиентите на Walmart ще могат да поръчват хранителни стоки чрез виртуалния асистент на Google - Google Assistant. Това е поредния опит на ритейл веригата да се конкурира с технологичния гигант на Джеф Безос Amazon. Американският търговец на дребно обяви партньорството си с Google и заяви, че то все повече ще се разраства, пише Reuters. Решението идва, след като през януари Walmart спря да работи с инструмента на Google за онлайн пазаруване Google Express с цел да създаде собствена подобна услуга.
0 коментара