Клиентите на Walmart ще пазаруват онлайн чрез гласовия асистент на Google
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Клиентите на Walmart ще пазаруват онлайн чрез гласовия асистент на Google

Функцията ще бъде междуплатформена, т.е. клиентите ще могат да пазаруват от всяко устройство

Клиентите на Walmart ще пазаруват онлайн чрез гласовия асистент на Google

Google и Walmart се опитват да се конкурират с доминиращата по онлайн продажби Amazon и нейния гласов асистент Alexa

2455 прочитания

Функцията ще бъде междуплатформена, т.е. клиентите ще могат да пазаруват от всяко устройство

© Reuters


Клиентите на Walmart ще могат да поръчват хранителни стоки чрез виртуалния асистент на Google - Google Assistant. Това е поредния опит на ритейл веригата да се конкурира с технологичния гигант на Джеф Безос Amazon. Американският търговец на дребно обяви партньорството си с Google и заяви, че то все повече ще се разраства, пише Reuters. Решението идва, след като през януари Walmart спря да работи с инструмента на Google за онлайн пазаруване Google Express с цел да създаде собствена подобна услуга.

На всяко устройство

На практика клиентите на Walmart скоро ще имат възможността да прибавят продукти в количките си за пазаруване само като кажат "Хей, Google, започни разговор с Walmart". Функцията ще бъде междуплатформена, т.е. клиентите ще могат да пазаруват от всяко устройство, разполагащо с Google Assistant - от умни колонки до часовник с Android или iPhone.

Google Home ще запазва и показва индивидуално предпочитаните от всеки потребител марки във Walmart, което ще пести от времето на купувачите. Все още обаче не е ясно какви начини на доставка ще предлага самата компания.

Най-големият ритейл търговец в света си поставя амбициозната цел да извоюва своето място в онлайн сектора, в който засега доминира Amazon.

След като компании като Walmart, Peapod и Instacart увеличиха интереса си към онлайн поръчките на хранителни стоки, компанията на Джеф Безос започна да среща трудности в стремежа си да запази лидерското си място.

Промени в сектора

Проучване на Института за хранителни стоки показва, че докато 74% от потребителите са определили Amazon като основна платформа за онлайн пазаруване в САЩ през 2017 г., миналата година процентът им е спаднал до 38%. Walmart разшири онлайн мрежата си за доставка на хранителни стоки до 100 различни града през 2018 г., като по този начин се доближи до услугата на Whole Foods и Amazon, които предлагат доставка в рамките на 2 часа за определени градове.

Sam's Club, едно от подразделенията на Walmart, започна да си партнира с Instacart, за да успее да извършва доставка в рамките на един ден на избрани пазари.

Пазаруването от Amazon в комбинация с гласов асистент като Alexa, е уникална услуга, която до този момент търговците на дребно не можеха да предложат. Все пак Walmart и Google имат върху какво още да работят, ако искат да се конкурират с Amazon.

Amazon контролира 70% от пазара на смарт колонки към декември 2018 г., докато Google - 24%, според данни на Consumer Intelligence Partners. Но партньорството на Google с Walmart, както и бонус клиентите, които предпочитат ритейл веригата пред предложените хранителни стоки в Amazon, могат да са в голяма полза на технологичния гигант.

Клиентите на Walmart ще могат да поръчват хранителни стоки чрез виртуалния асистент на Google - Google Assistant. Това е поредния опит на ритейл веригата да се конкурира с технологичния гигант на Джеф Безос Amazon. Американският търговец на дребно обяви партньорството си с Google и заяви, че то все повече ще се разраства, пише Reuters. Решението идва, след като през януари Walmart спря да работи с инструмента на Google за онлайн пазаруване Google Express с цел да създаде собствена подобна услуга.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK