С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 апр 2019, 13:40, 1941 прочитания

Клиентите на Walmart ще пазаруват онлайн чрез гласовия асистент на Google

Google и Walmart се опитват да се конкурират с доминиращата по онлайн продажби Amazon и нейния гласов асистент Alexa

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Клиентите на Walmart ще могат да поръчват хранителни стоки чрез виртуалния асистент на Google - Google Assistant. Това е поредния опит на ритейл веригата да се конкурира с технологичния гигант на Джеф Безос Amazon. Американският търговец на дребно обяви партньорството си с Google и заяви, че то все повече ще се разраства, пише Reuters. Решението идва, след като през януари Walmart спря да работи с инструмента на Google за онлайн пазаруване Google Express с цел да създаде собствена подобна услуга.

На всяко устройство


На практика клиентите на Walmart скоро ще имат възможността да прибавят продукти в количките си за пазаруване само като кажат "Хей, Google, започни разговор с Walmart". Функцията ще бъде междуплатформена, т.е. клиентите ще могат да пазаруват от всяко устройство, разполагащо с Google Assistant - от умни колонки до часовник с Android или iPhone.

Google Home ще запазва и показва индивидуално предпочитаните от всеки потребител марки във Walmart, което ще пести от времето на купувачите. Все още обаче не е ясно какви начини на доставка ще предлага самата компания.


Най-големият ритейл търговец в света си поставя амбициозната цел да извоюва своето място в онлайн сектора, в който засега доминира Amazon.



След като компании като Walmart, Peapod и Instacart увеличиха интереса си към онлайн поръчките на хранителни стоки, компанията на Джеф Безос започна да среща трудности в стремежа си да запази лидерското си място.

Промени в сектора

Проучване на Института за хранителни стоки показва, че докато 74% от потребителите са определили Amazon като основна платформа за онлайн пазаруване в САЩ през 2017 г., миналата година процентът им е спаднал до 38%. Walmart разшири онлайн мрежата си за доставка на хранителни стоки до 100 различни града през 2018 г., като по този начин се доближи до услугата на Whole Foods и Amazon, които предлагат доставка в рамките на 2 часа за определени градове.


Sam's Club, едно от подразделенията на Walmart, започна да си партнира с Instacart, за да успее да извършва доставка в рамките на един ден на избрани пазари.

Пазаруването от Amazon в комбинация с гласов асистент като Alexa, е уникална услуга, която до този момент търговците на дребно не можеха да предложат. Все пак Walmart и Google имат върху какво още да работят, ако искат да се конкурират с Amazon.

Amazon контролира 70% от пазара на смарт колонки към декември 2018 г., докато Google - 24%, според данни на Consumer Intelligence Partners. Но партньорството на Google с Walmart, както и бонус клиентите, които предпочитат ритейл веригата пред предложените хранителни стоки в Amazon, могат да са в голяма полза на технологичния гигант.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година "Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година

За 2019 г. оборотът на IT компанията се свива, но печалбата расте повече от двойно

19 фев 2020, 624 прочитания

Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите

Предприятията е трудно да продължат работа, когато работниците са заклещени в провинцията

19 фев 2020, 705 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Strategies for Ecommerce success 2019: Тенденциите на българския пазар през погледа на eMAG

"В България най-предпочитаното устройство за достъп до интернет вече са телефоните. В нашата практика това означава повече активни потребители на мобилното ни приложение", казва директорът на emag.bg Андрей Попеску

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10