Toyota, Ford и General Motors заедно ще разработват стандарти за автономни коли
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Toyota, Ford и General Motors заедно ще разработват стандарти за автономни коли

Акцентът ще бъде върху споделянето на данни, комуникацията между превозните средства с други участници на пътя, както и върху насоки за безопасно тестване

Toyota, Ford и General Motors заедно ще разработват стандарти за автономни коли

Това ще помогне на регулаторите в САЩ да определят начините за контрол на такъв тип превозни средства по пътищата

2391 прочитания

Акцентът ще бъде върху споделянето на данни, комуникацията между превозните средства с други участници на пътя, както и върху насоки за безопасно тестване

© Reuters


Автомобилните производители General Motors, Ford и Toyota обявиха в сряда, че сформират консорциум, който ще работи върху изготвянето на стандарти за безопасност за автономни автомобили. Това би било от значение за съставянето на регулациите в САЩ, пише Reuters.

Все още без контрол

Трите големи автомобилни компании обявиха в свое изявление, че ще си партнират с инженерната група SAE International. Целта им е да установят "водещи принципи за безопасност, които да служат за разработването на стандарти" при автомобилите със самостоятелно управление. Групата също така ще "работи за безопасно предварително тестване, предконкурентно развитие и внедряване".

На регулаторите в САЩ им е трудно да определят начини за контрол и безопасност на автономни автомобили, докато други държави следят внимателно внедряването на новите технологии. Миналата година американските законодатели не успяха да стигнат до съгласие и се отказаха от предложението да приемат по-задълбочен закон, който да ускори навлизането на автомобилите без волан.

Акценти

Новата група, която ще се казва Automated Vehicle Safety Consortium, ще започне с определянето на приоритети. Акцентът ще бъде върху споделянето на данни, комуникацията между превозните средства с други участници на пътя, както и насоки за безопасно тестване.

Миналия месец Националната администрация за безопасност на движението (NHTSA) зададе въпроса дали такъв тип коли трябва да бъдат допуснати да се движат по улиците, тъй като все още не е определена законова рамка за тях. Настоящите правила на NHTSA забраняват движението на превозни средства, които не се управляват от хора. Най-голямо притеснение представляват автоматизираните пилотни системи.

Фаталната катастрофа през 2018 г., която беше причинена от автономна кола на Uber, както и двете тежки самолетни катастрофи със самолетите на Boeing - 737 MAX, поставиха под въпрос способността на регулаторите да оценят безопасността на напредналите системи, които заместват човека в управлението.

Новият консорциум посочи като успешен модел 4 5000-те правила, които важат за шасито, двигателя и други части на самолетите.

Автомобилните производители General Motors, Ford и Toyota обявиха в сряда, че сформират консорциум, който ще работи върху изготвянето на стандарти за безопасност за автономни автомобили. Това би било от значение за съставянето на регулациите в САЩ, пише Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK