Strategies for Ecommerce success 2019: Тенденциите на българския пазар през погледа на eMAG
21 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Strategies for Ecommerce success 2019: Тенденциите на българския пазар през погледа на eMAG

Strategies for Ecommerce success 2019: Тенденциите на българския пазар през погледа на eMAG

"В България най-предпочитаното устройство за достъп до интернет вече са телефоните. В нашата практика това означава повече активни потребители на мобилното ни приложение", казва директорът на emag.bg Андрей Попеску

Силвия Радославова
2816 прочитания

© Капитал


Визитка

Андрей Попеску е директор на "eMAG България" от 2018 г. и координира всички дейности в страната. Работи в компанията от 2015 г. и е бил търговски директор на електронната платформа. Завършил е магистърска степен по бизнес администрация в румънския филиал на Университета по мениджмънт в Маастрихт и е преминал през програмата "Бъдещите 25", която представлява хъб за таланти, създаден от eMAG за идентифициране на най-ярките и обещаващи мениджъри в компанията. Попеску има богат опит в областта на електронната търговия, ценообразуването, продажбите и управлението на човешкия капитал. Преди да се присъедини към екипа на eMAG, е работил като консултант в "Deloitte Румъния".

Какви са актуалните тенденции в електронната търговия? Как eMAG се съобразява с тях?

В България най-предпочитаното устройство за достъп до интернет вече са телефоните (по данни на НСИ), които се използват от 56.6% от населението. В нашата практика това означава повече активни потребители на мобилното ни приложение, което постоянно надграждаме с нови функционалности. Друга цялостна тенденция за пазара е увеличаването на онлайн плащанията, които днес в България са почти двойно повече, отколкото преди две години, но все още са сравнително ниски. eMAG предоставя на своите потребители различни надеждни възможности за цялостно позитивно клиентско "пътешествие" онлайн - от поръчката през плащането и доставката. За нас е особено важно те да са информирани коректно и изчерпателно, преди да направят покупката си, за да бъде това едно удовлетворяващо изживяване за тях.

Какви са стратегиите за работа с клиенти на eMAG?

Ние сме до клиентите от първия им контакт с eMAG чрез нашите платформи (приложение и сайт), които са удобни и лесни за използване, както и с предоставянето на подходяща информация за техните нужди.

С огромното разнообразие от продукти и категории, които предлагат eMAG и маркетплейс търговците на платформата, целим да осигуряваме първокачествено изживяване онлайн. Заедно с това използваме широк набор от инструменти и техники, за да помогнем на клиентите лесно и бързо да се ориентират в търсенето на информация за срока на доставка, параметрите на продукта, отзиви, начини на плащане и т.н. Накратко, нашата стратегия залага на осигуряване на достъп за откриване и пазаруване, съчетано с прозрачна и проактивна комуникация и предлагането на качествени продукти и услуги.

Какво впечатлява потребителите в наши дни?

Мотивацията на купувачите е комплексна и стъпва на много фактори – в различните възрастови групи те се определят от техния лайфстайл и конкретни потребности. Цената е един от тези фактори, но клиентите търсят и ценят също богатия избор, бързата доставка, качеството на продуктите.

Ако говорим за конкретни категории, наблюдаваме увеличение в търсенето на продукти за дома и градината, мебели, "направи си сам" и мода.

Каква беше за "eMAG България" 2018 г. по отношение на растежа и ефективността? Какви са очакванията за 2019 г.?

През изминалата година отчетохме устойчиви темпове на растеж, като средномесечно посещенията на eMAG.bg бяха около 6 милиона. На Черния петък в края на ноември миналата година имахме 2 милиона посещения само за един ден. Маркетплейс платформата ни имаше двуцифрен ръст в оборота на търговците през 2018 г., както и увеличаване на техния брой. В момента чрез маркетплейс на eMAG.bg 3000 компании (производители и търговци) предлагат малко над 700 000 продукта в най-различни категории.

През 2019 г. ще продължим да увеличаваме голямото разнообразие от продукти в многобройни категории и на атрактивни цени, които предлагаме, и ще има много кампании като добре познатите Crazy Days, "Революция на цените" и "Черен петък".

Конференцията

Четвъртата годишна конференция Strategies for Ecommerce success е регионално събитие, което се концентрира върху най-важните тенденции и развитието на иновациите в електронната търговия и дигиталното пазаруване. Форумът ще се проведе на 11.април в Sofia Event Center и ще срещне над 300 мениджъри и ръководни кадри от различни компании от сектора на електронната търговия и всички свързани с нея индустрии.

Интервюто взе Силвия Радославова


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK