С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 апр 2019, 12:35, 2971 прочитания

Superbrands: Google е най-силната потребителска марка в България

Националната телевизия bTV запазва лидерската си позиция сред българските брандове, показва проучването за 2019 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Световната интернет търсачка Google е най-силната потребителска марка в България, а националната телевизия bTV запазва лидерската си позиция сред българските брандове. Това показа независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands, което се провежда за седми пореден път в страната.

Само още един български бранд – "Девин", е в топ 20 на класацията, в която за първи път влизат още Lidl, Lavazza, Shell и Viber, уточняват от българския офис на организацията.


Номинираните марки са в 27 категории, някои от досегашните лидери в различните сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика: BMW застава пред Mercedes-Benz при автомобилите, Lidl е начело в категорията "Търговски вериги", ДЗИ си връща първата позиция в застрахователния сектор, Nescafé отстъпва лидерската позиция на Lavazza, а най-предпочитаната авиокомпания е Lufthansa, показва проучването.

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички над 80 страни, участващи в програмата Superbrands. Сред критериите за оценка са репутация, предимства и различие пред конкурентите, качество, надеждност.

Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Членовете на борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти. Партньор на Superbrands за националното гласуване на потребителите в интернет е Институтът за пазарни проучвания GfK Bulgaria.



Участието в промоционалната програма Superbrands е само по покана на организацията.

ТОП 20 МАРКИ В БЪЛГАРИЯ | АПРИЛ 2019 г.
МАРКА КАТЕГОРИЯ – СЕКТОР
GOOGLE1Интернет (търсачка)
COCA-COLA2Напитки – безалкохолни
ADIDAS3Облекло и обувки
FACEBOOK4Интернет (социална мрежа)
OMV5Търговия с горива
ARIEL6Стоки за бита
BOSCH7Електродомакински уреди
BTV8Медии – телевизия и радио
LAVAZZA9Напитки – кафе и чай
ДЕВИН10Напитки – безалкохолни
LIDL11Търговски вериги и центрове
HEINEKEN12Напитки - бира
SAMSUNG13Технологии
BMW14Автомобили
NIKE15Облекло и обувки
NESCAFE16Напитки – кафе и чай
APPLE17Технологии
КАУФЛАНД18Търговски вериги и центрове
VIBER19Интернет (комуникация)
SHELL20Търговия с горива


ЛИДЕРИ В ОТДЕЛНИТЕ КАТЕГОРИИ | АПРИЛ 2019 г.
BMW| Автомобили
GOOGLE| Интернет
L’ORÉAL PARIS| Козметика и продукти за лична хигиена
NATIONAL GEOGRAPHIC| Медии – вестници и списания
bTV| Медии – телевизия и радио
COCA-COLA| Напитки – безалкохолни / газирани безалкохолни напитки
ДЕВИН| Напитки – безалкохолни / минерални води
HEINEKEN| Напитки – бира
DOMAINE BOYAR| Напитки – вина
JOHNNIE WALKER| Напитки – високоалкохолни / уиски
ABSOLUT| Напитки – високоалкохолни / водка
LAVAZZA| Напитки – кафе
ADIDAS| Облекло, обувки
OMV| Търговия с горива
LUFTHANSA| Пътуване – авиокомпании
KEMPINSKI GRAND ARENA BANSKO| Пътуване – хотели, курортни комплекси
HAPPY BAR & GRILL| Ресторанти и кафенета
НАРОДЕН ТЕАТЪР "ИВАН ВАЗОВ"| Свободно време и забавления
ARIEL| Стоки за бита / битова химия
IDEAL STANDARD| Стоки за бита / санитарен фаянс
BOSCH| Стоки за бита / електродомакински уреди
АДРЕС НЕДВИЖИМИ ИМОТИ| Строителство и недвижими имоти
A1| Телекомуникации
SAMSUNG| Технологии
ТЕХНОПОЛИС| Търговски вериги и центрове / верига хипермаркети за електроника
LIDL| Търговски вериги и центрове
ACTAVIS| Фармация и медицина
VISA| Финансови услуги / кредитни карти
БАНКА ДСК| Финансови услуги / банки
ДЗИ| Финансови услуги / застраховане
ДАНОН АКТИВИА| Храни / млечни продукти
МАДЖАРОВ| Храни / месни продукти
DERONI| Храни / консервирани храни
LINDT| Храни / шоколадови и захарни изделия
ROLEX| Часовници и аксесоари

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро "Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро

В топ 20 са най-много отборите от Висшата лига на Англия

18 яну 2020, 350 прочитания

Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси 1 Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси

Забраната противоречи на европейското законодателство

18 яну 2020, 668 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Carlyle купува 30% от испанската петролна група Cepsa за 3.6 млрд. долара

Сделката оценява компанията на 12 млрд. долара

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10