С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 апр 2019, 12:35, 1901 прочитания

Superbrands: Google е най-силната потребителска марка в България

Националната телевизия bTV запазва лидерската си позиция сред българските брандове, показва проучването за 2019 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Световната интернет търсачка Google е най-силната потребителска марка в България, а националната телевизия bTV запазва лидерската си позиция сред българските брандове. Това показа независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands, което се провежда за седми пореден път в страната.

Само още един български бранд – "Девин", е в топ 20 на класацията, в която за първи път влизат още Lidl, Lavazza, Shell и Viber, уточняват от българския офис на организацията.


Номинираните марки са в 27 категории, някои от досегашните лидери в различните сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика: BMW застава пред Mercedes-Benz при автомобилите, Lidl е начело в категорията "Търговски вериги", ДЗИ си връща първата позиция в застрахователния сектор, Nescafé отстъпва лидерската позиция на Lavazza, а най-предпочитаната авиокомпания е Lufthansa, показва проучването.

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички над 80 страни, участващи в програмата Superbrands. Сред критериите за оценка са репутация, предимства и различие пред конкурентите, качество, надеждност.

Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Членовете на борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти. Партньор на Superbrands за националното гласуване на потребителите в интернет е Институтът за пазарни проучвания GfK Bulgaria.



Участието в промоционалната програма Superbrands е само по покана на организацията.

ТОП 20 МАРКИ В БЪЛГАРИЯ | АПРИЛ 2019 г.
МАРКА КАТЕГОРИЯ – СЕКТОР
GOOGLE1Интернет (търсачка)
COCA-COLA2Напитки – безалкохолни
ADIDAS3Облекло и обувки
FACEBOOK4Интернет (социална мрежа)
OMV5Търговия с горива
ARIEL6Стоки за бита
BOSCH7Електродомакински уреди
BTV8Медии – телевизия и радио
LAVAZZA9Напитки – кафе и чай
ДЕВИН10Напитки – безалкохолни
LIDL11Търговски вериги и центрове
HEINEKEN12Напитки - бира
SAMSUNG13Технологии
BMW14Автомобили
NIKE15Облекло и обувки
NESCAFE16Напитки – кафе и чай
APPLE17Технологии
КАУФЛАНД18Търговски вериги и центрове
VIBER19Интернет (комуникация)
SHELL20Търговия с горива


ЛИДЕРИ В ОТДЕЛНИТЕ КАТЕГОРИИ | АПРИЛ 2019 г.
BMW| Автомобили
GOOGLE| Интернет
L’ORÉAL PARIS| Козметика и продукти за лична хигиена
NATIONAL GEOGRAPHIC| Медии – вестници и списания
bTV| Медии – телевизия и радио
COCA-COLA| Напитки – безалкохолни / газирани безалкохолни напитки
ДЕВИН| Напитки – безалкохолни / минерални води
HEINEKEN| Напитки – бира
DOMAINE BOYAR| Напитки – вина
JOHNNIE WALKER| Напитки – високоалкохолни / уиски
ABSOLUT| Напитки – високоалкохолни / водка
LAVAZZA| Напитки – кафе
ADIDAS| Облекло, обувки
OMV| Търговия с горива
LUFTHANSA| Пътуване – авиокомпании
KEMPINSKI GRAND ARENA BANSKO| Пътуване – хотели, курортни комплекси
HAPPY BAR & GRILL| Ресторанти и кафенета
НАРОДЕН ТЕАТЪР "ИВАН ВАЗОВ"| Свободно време и забавления
ARIEL| Стоки за бита / битова химия
IDEAL STANDARD| Стоки за бита / санитарен фаянс
BOSCH| Стоки за бита / електродомакински уреди
АДРЕС НЕДВИЖИМИ ИМОТИ| Строителство и недвижими имоти
A1| Телекомуникации
SAMSUNG| Технологии
ТЕХНОПОЛИС| Търговски вериги и центрове / верига хипермаркети за електроника
LIDL| Търговски вериги и центрове
ACTAVIS| Фармация и медицина
VISA| Финансови услуги / кредитни карти
БАНКА ДСК| Финансови услуги / банки
ДЗИ| Финансови услуги / застраховане
ДАНОН АКТИВИА| Храни / млечни продукти
МАДЖАРОВ| Храни / месни продукти
DERONI| Храни / консервирани храни
LINDT| Храни / шоколадови и захарни изделия
ROLEX| Часовници и аксесоари

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Шуменската "Теси" планира 78 млн. евро приходи за 2019 г. Шуменската "Теси" планира 78 млн. евро приходи за 2019 г.

Компанията представи новия си "умен" бойлер с управление през интернет

19 май 2019, 1 прочитания

САЩ може да облекчат временно търговските санкции срещу Huawei САЩ може да облекчат временно търговските санкции срещу Huawei

Китайската компания се опитва да се справ с критичната ситуация

19 май 2019,

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Carlyle купува 30% от испанската петролна група Cepsa за 3.6 млрд. долара

Сделката оценява компанията на 12 млрд. долара

Екатерина Тупарева: Ръстът на рекламния пазар ще се забави

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал"

Рецесията се отлага

Опасенията за бързо влошаване на икономиката на еврозоната се разсейват, а българската икономика расте, но не достатъчно

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

In memoriam: Владимир Трендафилов (1955 - 2019)

"Не си създавай кумир" - това беше първата заповед, която следваше

Хладнокръвни истории

Нови стари срещи с прозата и документалистиката на Труман Капоти