Superbrands: Google е най-силната потребителска марка в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Superbrands: Google е най-силната потребителска марка в България

Reuters

Superbrands: Google е най-силната потребителска марка в България

Националната телевизия bTV запазва лидерската си позиция сред българските брандове, показва проучването за 2019 г.

4115 прочитания

Reuters

© Reuters


Световната интернет търсачка Google е най-силната потребителска марка в България, а националната телевизия bTV запазва лидерската си позиция сред българските брандове. Това показа независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands, което се провежда за седми пореден път в страната.

Само още един български бранд – "Девин", е в топ 20 на класацията, в която за първи път влизат още Lidl, Lavazza, Shell и Viber, уточняват от българския офис на организацията.

Номинираните марки са в 27 категории, някои от досегашните лидери в различните сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика: BMW застава пред Mercedes-Benz при автомобилите, Lidl е начело в категорията "Търговски вериги", ДЗИ си връща първата позиция в застрахователния сектор, Nescafé отстъпва лидерската позиция на Lavazza, а най-предпочитаната авиокомпания е Lufthansa, показва проучването.

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички над 80 страни, участващи в програмата Superbrands. Сред критериите за оценка са репутация, предимства и различие пред конкурентите, качество, надеждност.

Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Членовете на борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти. Партньор на Superbrands за националното гласуване на потребителите в интернет е Институтът за пазарни проучвания GfK Bulgaria.

Участието в промоционалната програма Superbrands е само по покана на организацията.

ТОП 20 МАРКИ В БЪЛГАРИЯ | АПРИЛ 2019 г.

МАРКА КАТЕГОРИЯ – СЕКТОР
GOOGLE1Интернет (търсачка)
COCA-COLA2Напитки – безалкохолни
ADIDAS3Облекло и обувки
FACEBOOK4Интернет (социална мрежа)
OMV5Търговия с горива
ARIEL6Стоки за бита
BOSCH7Електродомакински уреди
BTV8Медии – телевизия и радио
LAVAZZA9Напитки – кафе и чай
ДЕВИН10Напитки – безалкохолни
LIDL11Търговски вериги и центрове
HEINEKEN12Напитки - бира
SAMSUNG13Технологии
BMW14Автомобили
NIKE15Облекло и обувки
NESCAFE16Напитки – кафе и чай
APPLE17Технологии
КАУФЛАНД18Търговски вериги и центрове
VIBER19Интернет (комуникация)
SHELL20Търговия с горива

ЛИДЕРИ В ОТДЕЛНИТЕ КАТЕГОРИИ | АПРИЛ 2019 г.

BMW| Автомобили
GOOGLE| Интернет
L’ORÉAL PARIS| Козметика и продукти за лична хигиена
NATIONAL GEOGRAPHIC| Медии – вестници и списания
bTV| Медии – телевизия и радио
COCA-COLA| Напитки – безалкохолни / газирани безалкохолни напитки
ДЕВИН| Напитки – безалкохолни / минерални води
HEINEKEN| Напитки – бира
DOMAINE BOYAR| Напитки – вина
JOHNNIE WALKER| Напитки – високоалкохолни / уиски
ABSOLUT| Напитки – високоалкохолни / водка
LAVAZZA| Напитки – кафе
ADIDAS| Облекло, обувки
OMV| Търговия с горива
LUFTHANSA| Пътуване – авиокомпании
KEMPINSKI GRAND ARENA BANSKO| Пътуване – хотели, курортни комплекси
HAPPY BAR & GRILL| Ресторанти и кафенета
НАРОДЕН ТЕАТЪР "ИВАН ВАЗОВ"| Свободно време и забавления
ARIEL| Стоки за бита / битова химия
IDEAL STANDARD| Стоки за бита / санитарен фаянс
BOSCH| Стоки за бита / електродомакински уреди
АДРЕС НЕДВИЖИМИ ИМОТИ| Строителство и недвижими имоти
A1| Телекомуникации
SAMSUNG| Технологии
ТЕХНОПОЛИС| Търговски вериги и центрове / верига хипермаркети за електроника
LIDL| Търговски вериги и центрове
ACTAVIS| Фармация и медицина
VISA| Финансови услуги / кредитни карти
БАНКА ДСК| Финансови услуги / банки
ДЗИ| Финансови услуги / застраховане
ДАНОН АКТИВИА| Храни / млечни продукти
МАДЖАРОВ| Храни / месни продукти
DERONI| Храни / консервирани храни
LINDT| Храни / шоколадови и захарни изделия
ROLEX| Часовници и аксесоари

Световната интернет търсачка Google е най-силната потребителска марка в България, а националната телевизия bTV запазва лидерската си позиция сред българските брандове. Това показа независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands, което се провежда за седми пореден път в страната.

Само още един български бранд – "Девин", е в топ 20 на класацията, в която за първи път влизат още Lidl, Lavazza, Shell и Viber, уточняват от българския офис на организацията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK