Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 апр 2019, 12:35, 3308 прочитания

Superbrands: Google е най-силната потребителска марка в България

Националната телевизия bTV запазва лидерската си позиция сред българските брандове, показва проучването за 2019 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Световната интернет търсачка Google е най-силната потребителска марка в България, а националната телевизия bTV запазва лидерската си позиция сред българските брандове. Това показа независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands, което се провежда за седми пореден път в страната.

Само още един български бранд – "Девин", е в топ 20 на класацията, в която за първи път влизат още Lidl, Lavazza, Shell и Viber, уточняват от българския офис на организацията.


Номинираните марки са в 27 категории, някои от досегашните лидери в различните сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика: BMW застава пред Mercedes-Benz при автомобилите, Lidl е начело в категорията "Търговски вериги", ДЗИ си връща първата позиция в застрахователния сектор, Nescafé отстъпва лидерската позиция на Lavazza, а най-предпочитаната авиокомпания е Lufthansa, показва проучването.

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички над 80 страни, участващи в програмата Superbrands. Сред критериите за оценка са репутация, предимства и различие пред конкурентите, качество, надеждност.

Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Членовете на борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти. Партньор на Superbrands за националното гласуване на потребителите в интернет е Институтът за пазарни проучвания GfK Bulgaria.



Участието в промоционалната програма Superbrands е само по покана на организацията.

ТОП 20 МАРКИ В БЪЛГАРИЯ | АПРИЛ 2019 г.
МАРКА КАТЕГОРИЯ – СЕКТОР
GOOGLE1Интернет (търсачка)
COCA-COLA2Напитки – безалкохолни
ADIDAS3Облекло и обувки
FACEBOOK4Интернет (социална мрежа)
OMV5Търговия с горива
ARIEL6Стоки за бита
BOSCH7Електродомакински уреди
BTV8Медии – телевизия и радио
LAVAZZA9Напитки – кафе и чай
ДЕВИН10Напитки – безалкохолни
LIDL11Търговски вериги и центрове
HEINEKEN12Напитки - бира
SAMSUNG13Технологии
BMW14Автомобили
NIKE15Облекло и обувки
NESCAFE16Напитки – кафе и чай
APPLE17Технологии
КАУФЛАНД18Търговски вериги и центрове
VIBER19Интернет (комуникация)
SHELL20Търговия с горива


ЛИДЕРИ В ОТДЕЛНИТЕ КАТЕГОРИИ | АПРИЛ 2019 г.
BMW| Автомобили
GOOGLE| Интернет
L’ORÉAL PARIS| Козметика и продукти за лична хигиена
NATIONAL GEOGRAPHIC| Медии – вестници и списания
bTV| Медии – телевизия и радио
COCA-COLA| Напитки – безалкохолни / газирани безалкохолни напитки
ДЕВИН| Напитки – безалкохолни / минерални води
HEINEKEN| Напитки – бира
DOMAINE BOYAR| Напитки – вина
JOHNNIE WALKER| Напитки – високоалкохолни / уиски
ABSOLUT| Напитки – високоалкохолни / водка
LAVAZZA| Напитки – кафе
ADIDAS| Облекло, обувки
OMV| Търговия с горива
LUFTHANSA| Пътуване – авиокомпании
KEMPINSKI GRAND ARENA BANSKO| Пътуване – хотели, курортни комплекси
HAPPY BAR & GRILL| Ресторанти и кафенета
НАРОДЕН ТЕАТЪР "ИВАН ВАЗОВ"| Свободно време и забавления
ARIEL| Стоки за бита / битова химия
IDEAL STANDARD| Стоки за бита / санитарен фаянс
BOSCH| Стоки за бита / електродомакински уреди
АДРЕС НЕДВИЖИМИ ИМОТИ| Строителство и недвижими имоти
A1| Телекомуникации
SAMSUNG| Технологии
ТЕХНОПОЛИС| Търговски вериги и центрове / верига хипермаркети за електроника
LIDL| Търговски вериги и центрове
ACTAVIS| Фармация и медицина
VISA| Финансови услуги / кредитни карти
БАНКА ДСК| Финансови услуги / банки
ДЗИ| Финансови услуги / застраховане
ДАНОН АКТИВИА| Храни / млечни продукти
МАДЖАРОВ| Храни / месни продукти
DERONI| Храни / консервирани храни
LINDT| Храни / шоколадови и захарни изделия
ROLEX| Часовници и аксесоари

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 3 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

В неделя е последната дискусия, в понеделник се очаква приемането на постановлението

28 мар 2020, 13204 прочитания

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 2171 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Carlyle купува 30% от испанската петролна група Cepsa за 3.6 млрд. долара

Сделката оценява компанията на 12 млрд. долара

Още от Капитал
Режим домашен офис или какво разказват хората за живота в епидемия из Европа

Няколко души споделиха пред "Капитал" какъв е новият ритъм на живот в Испания, Англия, Австрия, Германия и Франция и какви са техните опасения за бъдещето

Бушоните срещу икономическия шок

Страната влиза в кризата с прилични финансови буфери, но те бързо могат да се стопят. На какво може да разчита бизнесът

Битката за икономиката също е битка за живот

Какво предприемат държавите в Европа и какво може да направи България

До Азия и обратно по време на пандемия

Какво се случва по летища, в градския транспорт и туристически обекти в Тайланд, Малайзия и Сингапур в условия на разпространяващ се вирус

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10