С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 апр 2019, 12:35, 2335 прочитания

Superbrands: Google е най-силната потребителска марка в България

Националната телевизия bTV запазва лидерската си позиция сред българските брандове, показва проучването за 2019 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Световната интернет търсачка Google е най-силната потребителска марка в България, а националната телевизия bTV запазва лидерската си позиция сред българските брандове. Това показа независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands, което се провежда за седми пореден път в страната.

Само още един български бранд – "Девин", е в топ 20 на класацията, в която за първи път влизат още Lidl, Lavazza, Shell и Viber, уточняват от българския офис на организацията.


Номинираните марки са в 27 категории, някои от досегашните лидери в различните сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика: BMW застава пред Mercedes-Benz при автомобилите, Lidl е начело в категорията "Търговски вериги", ДЗИ си връща първата позиция в застрахователния сектор, Nescafé отстъпва лидерската позиция на Lavazza, а най-предпочитаната авиокомпания е Lufthansa, показва проучването.

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички над 80 страни, участващи в програмата Superbrands. Сред критериите за оценка са репутация, предимства и различие пред конкурентите, качество, надеждност.

Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Членовете на борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти. Партньор на Superbrands за националното гласуване на потребителите в интернет е Институтът за пазарни проучвания GfK Bulgaria.



Участието в промоционалната програма Superbrands е само по покана на организацията.

ТОП 20 МАРКИ В БЪЛГАРИЯ | АПРИЛ 2019 г.
МАРКА КАТЕГОРИЯ – СЕКТОР
GOOGLE1Интернет (търсачка)
COCA-COLA2Напитки – безалкохолни
ADIDAS3Облекло и обувки
FACEBOOK4Интернет (социална мрежа)
OMV5Търговия с горива
ARIEL6Стоки за бита
BOSCH7Електродомакински уреди
BTV8Медии – телевизия и радио
LAVAZZA9Напитки – кафе и чай
ДЕВИН10Напитки – безалкохолни
LIDL11Търговски вериги и центрове
HEINEKEN12Напитки - бира
SAMSUNG13Технологии
BMW14Автомобили
NIKE15Облекло и обувки
NESCAFE16Напитки – кафе и чай
APPLE17Технологии
КАУФЛАНД18Търговски вериги и центрове
VIBER19Интернет (комуникация)
SHELL20Търговия с горива


ЛИДЕРИ В ОТДЕЛНИТЕ КАТЕГОРИИ | АПРИЛ 2019 г.
BMW| Автомобили
GOOGLE| Интернет
L’ORÉAL PARIS| Козметика и продукти за лична хигиена
NATIONAL GEOGRAPHIC| Медии – вестници и списания
bTV| Медии – телевизия и радио
COCA-COLA| Напитки – безалкохолни / газирани безалкохолни напитки
ДЕВИН| Напитки – безалкохолни / минерални води
HEINEKEN| Напитки – бира
DOMAINE BOYAR| Напитки – вина
JOHNNIE WALKER| Напитки – високоалкохолни / уиски
ABSOLUT| Напитки – високоалкохолни / водка
LAVAZZA| Напитки – кафе
ADIDAS| Облекло, обувки
OMV| Търговия с горива
LUFTHANSA| Пътуване – авиокомпании
KEMPINSKI GRAND ARENA BANSKO| Пътуване – хотели, курортни комплекси
HAPPY BAR & GRILL| Ресторанти и кафенета
НАРОДЕН ТЕАТЪР "ИВАН ВАЗОВ"| Свободно време и забавления
ARIEL| Стоки за бита / битова химия
IDEAL STANDARD| Стоки за бита / санитарен фаянс
BOSCH| Стоки за бита / електродомакински уреди
АДРЕС НЕДВИЖИМИ ИМОТИ| Строителство и недвижими имоти
A1| Телекомуникации
SAMSUNG| Технологии
ТЕХНОПОЛИС| Търговски вериги и центрове / верига хипермаркети за електроника
LIDL| Търговски вериги и центрове
ACTAVIS| Фармация и медицина
VISA| Финансови услуги / кредитни карти
БАНКА ДСК| Финансови услуги / банки
ДЗИ| Финансови услуги / застраховане
ДАНОН АКТИВИА| Храни / млечни продукти
МАДЖАРОВ| Храни / месни продукти
DERONI| Храни / консервирани храни
LINDT| Храни / шоколадови и захарни изделия
ROLEX| Часовници и аксесоари

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Китайската Tencent отчете ръст на печалбата, но по-ниски приходи от очакваното Китайската Tencent отчете ръст на печалбата, но по-ниски приходи от очакваното

Технологичната компания се опитва да овладее разходите и се фокусира върху бизнеса с услуги заради силния държавен контрол при игрите

17 авг 2019, 416 прочитания

TAD Group ще заведе ответно дело срещу България TAD Group ще заведе ответно дело срещу България

Американската компания-майка също е собственост на обвиняемия Иван Тодоров

17 авг 2019, 838 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Carlyle купува 30% от испанската петролна група Cepsa за 3.6 млрд. долара

Сделката оценява компанията на 12 млрд. долара

Защо се бавят бързите влакове

КЗК връща в спечелени от чужди компании търгове за нови жп линии играчи като Ковачки, "Водстрой" и "Джи Пи груп"

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" 19 идва на мястото на затворилото врати Percolate

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство