Boeing намалява производството на 737 Mах, акциите на компанията спаднаха
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Boeing намалява производството на 737 Mах, акциите на компанията спаднаха

Reuters

Boeing намалява производството на 737 Mах, акциите на компанията спаднаха

От авиационния гигант обявиха, че това няма доведе до загуба на работни места

2430 прочитания

Reuters

© Reuters


Американският авиопроизводител Boeing обяви, че планира да намали месечното производство на модела 747 Max с близо 20%, съобщава Reuters. Това е сериозен удар за авиационния гигант и е сигнал, че не се очаква авиационните власти да позволят на самолета да се върне във въздуха скоро. Доставките на най-продаваните самолети на Boeing бяха замразени след глобално приземяване на модела след катастрофата на самолет на Ethiopian Airlines на 10 март, убивайки всички 157 души на борда.

Главният изпълнителен директор на компанията Денис Муйленбург признава, че двете фатални катастрофи – тази в Етиопия и другата в Индонезия миналата есен, са били свързани с "погрешно активиране" на системата за увеличаване на маневрените характеристики (MCAS), която предотвратява самолетът да спира.

Решението се отрази на акциите на компанията, които поевтиняха с повече от 4% в понеделник. Допълнителен натиск оказаха и банката Merrill промени рейтинга на компанията от "купувай" към "неутрален". Според анализи на банката производството на самолета 737 Max може да се забави от 6 до 9 месеца, което ще се отрази негативно върху компанията.

Мерките

От средата на април производството ще бъде намалено от 52 на 42 самолета месечно. Моделът остава приземен по целия свят, а двете катастрофи - под надзора на регулатори и експерти по безопасност. "Ние имаме отговорността да премахнем този риск и знаем как да го направим", каза Муйленбург в изявление. "Като част от тези усилия постигаме напредък в обновяването на софтуера на 737 Max, което ще попречи на инциденти като тези да се случват отново", добави той. От компанията обявиха, че това няма доведе до загуба на работни места и че ще се работи "за минимизиране на финансовото въздействие".

Представители на САЩ и авиокомпаниите заявиха, че смятат, че самолетът може да бъде задържан за поне два месеца, но дори по-дългото му приземяване е реална възможност. Boeing също заяви, че ще сформира комитет, който да преразгледа политиките и процеса на компанията за проектиране на самолети.

Преди катастрофата в Етиопия, в която бяха убити 157 души, американската компания планираше тази година да увеличи общото производство на 737 Max до 57 на месец. Клиентите са поръчали повече от 5000 модела 737 Max за доставка през следващите няколко години. Броят на приземените самолети засега е малко над 370.

Трудностите

Boeing е изправен пред логистични проблеми при намирането на места за паркиране на нарастващия брой приземени самолети, както и през отговорността за справяне с всички разходи за поддръжката им. Производителите избягват спирането и след това възобновяването на производството, тъй като това пречи на веригите за доставки и може да предизвика промишлени проблеми. Доставчикът на Boeing Spirit Aerosystems Holdings заяви, че ще продължи да произвежда пълния комплект части за всеки самолет на месец, като съхранява допълнителната продукция в своите съоръжения. Акциите му паднаха с 3.5%.

Председателят на Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB) Робърт Сумвалт заяви пред репортери, че американските следователи са получили суровите данни от полет 302 на Ethiopian Airlines веднага след като са били прочетени във Франция миналия месец. Той добави, че предварителният доклад на Ethiopian Airlines 302 е бил "много задълбочен и добре направен".

Тази седмица стана ясно, че бившият председател на NTSB Кристофър Харт ще оглави международен екип, който да прегледа безопасността на 737 Mах. Той каза пред репортери в петък, че смята, че "разследването, което започва в понеделник, може да отнеме около три месеца". Според него следователите ще се фокусират много повече върху взаимодействието между софтуера и пилотите, отколкото механичните проблеми в бъдеще

Акциите на Boeing са паднали с близо 10% след катастрофата в Етиопия, а новината предизвика нов спад в книжата на компанията с 2% в петък и 4% в понеделник.

Движение на акциите на Boeing

Американският авиопроизводител Boeing обяви, че планира да намали месечното производство на модела 747 Max с близо 20%, съобщава Reuters. Това е сериозен удар за авиационния гигант и е сигнал, че не се очаква авиационните власти да позволят на самолета да се върне във въздуха скоро. Доставките на най-продаваните самолети на Boeing бяха замразени след глобално приземяване на модела след катастрофата на самолет на Ethiopian Airlines на 10 март, убивайки всички 157 души на борда.

Главният изпълнителен директор на компанията Денис Муйленбург признава, че двете фатални катастрофи – тази в Етиопия и другата в Индонезия миналата есен, са били свързани с "погрешно активиране" на системата за увеличаване на маневрените характеристики (MCAS), която предотвратява самолетът да спира.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Това е американския дизелгейт. Не смятам, че спадът в акциите има причина да е толкова плавен. Предстоящите искове ще са голям проблем.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK