Pinterest ще опита да набере 1.3 млрд. долара от борсовия си дебют в Ню Йорк
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Pinterest ще опита да набере 1.3 млрд. долара от борсовия си дебют в Ню Йорк

Основана през 2010 г., компанията за пръв път започва да пуска реклама на сайта си през 2015 г. и оттогава се разширява географски

Pinterest ще опита да набере 1.3 млрд. долара от борсовия си дебют в Ню Йорк

Онлайн търсачката за изображения планира да продаде 75 млн. акции на цена от 15 до 17 долара, което ще я оцени на 11.3 млрд. долара

2676 прочитания

Основана през 2010 г., компанията за пръв път започва да пуска реклама на сайта си през 2015 г. и оттогава се разширява географски

© Pinterest


Pinterest планира да набере 1.3 млрд. долара от инвеститорите при първичното си публично предлагане на борсата в Ню Йорк, съобщава Financial Times. Това ще оцени компанията на 11.3 млрд. долара, което е под оценката от последния частен кръг на финансиране през юни 2017 г. – 12 млрд. долара. С хода си социалната мрежа, която работи като търсачка, представяща резултатите под формата на изображения, се стреми да компенсира нетните загуби за изминалите две години, без да търси банково кредитиране.

Сделката е показателна за интереса на Уолстрийт към IPO-та на технологични компании. По-рано през 2019 г. на борсата се появи и компанията за споделени пътувания Lyft, а през този месец се очаква и пазарният дебют на по-големия ѝ конкурент Uber.

Подробностите

Според документите, подадени в Комисията по ценните книжа и фондовите борси на САЩ (SEC), Pinterest планира да продаде 75 млн. акции с емисионна цена от 15 до 17 долара. Като цяло няма гаранция, че при първичното публично предлагане тя ще е в първоначалния диапазон, а компаниите обичайно имат по-консервативни очаквания, надявайки се, че ще могат да ги надминат, когато акциите започнат да се продават. Книжата на компанията се очаква да излязат на борсата в Ню Йорк (NYSE) тази седмица под символа PINS.

Pinterst има над 250 млн. активни потребители месечно, които посещават сайта, за да разглеждат милиардите изображения на най-различни теми. През миналата година Pinterest отчете приходи от реклама в размер на 756 млн. долара, което е с 60% по-висок резултат от предходната година. За същия период нетната загуба се е свила до 63 млн. долара от 130 млн. долара за 2017 г.

Инвеститорите

Oт документите става ясно още, че двамата съоснователи на Pinterest – Бен Силберман и Евън Шарп, ще получат ограничен брой акции на стойност 39.7 млн. долара. Силберман, който е и главен изпълнителен директор на компанията, вече притежава акции на стойност 877.7 млн. долара (спрямо текущия ценови диапазон), а делът на Шарп е на стойност 161.5 млн. долара. Третият основател – Пол Сиара, който напусна през 2012 г., все още държи акции на стойност 720.9 млн. долара.

Един от най-големите печеливши сред инвеститорите на Pinterest e инвестиционната компания Bessemer Venture Partners, която за пръв път инвестира в търсачката за изображения през май 2011 г., когато сайтът е бил оценен на 40 млн. долара. Сега делът му се оценява на 1 млрд. долара спрямо предложената цена на акция от 17 долара.

Андресен Хоровиц, който инвестира по-късно през 2011 г., когато компанията е била с оценка от 200 млн. долара, днес притежава дял на стойност 740 млн. долара. Това е още една изгодна инвестиция за инвеститора след ранното му вложение в Lyft.

Подобно на много технологични компании, Pinterest се регистрира с капиталова структура, която дава на притежателите на акции от клас В, включително основателите и ранните инвеститори, по-големи права на глас, отколкото притежателите на обикновени акции.

Pinterest планира да набере 1.3 млрд. долара от инвеститорите при първичното си публично предлагане на борсата в Ню Йорк, съобщава Financial Times. Това ще оцени компанията на 11.3 млрд. долара, което е под оценката от последния частен кръг на финансиране през юни 2017 г. – 12 млрд. долара. С хода си социалната мрежа, която работи като търсачка, представяща резултатите под формата на изображения, се стреми да компенсира нетните загуби за изминалите две години, без да търси банково кредитиране.

Сделката е показателна за интереса на Уолстрийт към IPO-та на технологични компании. По-рано през 2019 г. на борсата се появи и компанията за споделени пътувания Lyft, а през този месец се очаква и пазарният дебют на по-големия ѝ конкурент Uber.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK