С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 апр 2019, 11:47, 2082 прочитания

Tesla започва тримесечието с нови съкращения на персонала

Това е част от стратегията за преминаване основно към онлайн продажбите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Поради разочароващия спад на продажбите през първото тримесечие Tesla е започнала да съкращава още персонал. Производителят на електрически автомобили се стреми да направи продажбите си изцяло онлайн, което допълнително води до намаляване на броя на заетите, пише Вloomberg.

През миналата седмица са били уволнени част от екипа по продажбите в Чикаго, Ню Йорк и Тампа, казват информирани анонимни източници на агенцията. Компанията на Илън Мъск потвърди за съкращенията, но отказа да коментира спецификите, включително и броя на засегнатите от уволненията.


В началото на годината Tesla обяви, че ще намали броя на служителите си на пълно работно време със 7% с цел съкращаване на разходите.

Защо се налага ново съкращение

Последното съкращение на персонала е част от проекта за ограничаване на физическите продажби на дребно, обявено от Tesla през февруари. Главният изпълнителен директор и основател на компанията заяви, че решението за закриване на някои от физическите магазини на компанията и преминаването към изцяло онлайн модел за поръчки цели да ограничи разходите, тъй като тя увеличава производството на по-евтини седани "Модел 3" и се готви да пусне нови модели, включително кросоувър Model Y следващата година.



Последиците

Съкращенията, направени миналата седмица, са засегнали екипи "вътрешни продажби", на които им е било възложено да достигнат до потенциални клиенти и да им предлагат да тестват колите, твърдят източници.

След обновяването на стратегията за търговия на дребно на тези служители са им възложени допълнителни задачи като да отговарят на входящи обаждания, да подпомагат доставките и дори да измиват превозните средства, казват служители.

Тези съкращения са в съответствие с изтеклия имейл на Мъск, предназначен да обясни плана на компанията за намаляване на персонала по продажбите през следващите месеци. В него той заяви, че магазините с ниска производителност ще бъдат затворени, а тези с високи продажби ще останат, но някои от работещите в тези екипи ще бъдат прехвърлени в други отдели на компанията, пише Business Insider.

По-слабо първо тримесечие

През първото тримесечие продажбите на Tesla се понижиха с 31%, защото компанията се сблъска с проблеми по първите доставки на седана Model 3 в Европа и Китай заради по-дългите периоди за изпълнение на поръчките. Компанията на Мъск обаче потвърди своята прогноза да достави между 360 хил. и 400 хил. превозни средства тази година. Tesla заяви, че американските поръчки на нейния нов Model 3, който наскоро беше пуснат на цена от 35 хил. долара, е надвишил капацитета на компанията за изпълнение през тримесечието.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 874 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 724 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Uber се готви да набере 10 млрд. долара от излизането си на борсата

Очаква се компанията за споделени пътувания да направи официално регистрацията за първично публично предлагане до края на тази седмица

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10