Поради разочароващия спад на продажбите през първото тримесечие Tesla е започнала да съкращава още персонал. Производителят на електрически автомобили се стреми да направи продажбите си изцяло онлайн, което допълнително води до намаляване на броя на заетите, пише Вloomberg.
През миналата седмица са били уволнени част от екипа по продажбите в Чикаго, Ню Йорк и Тампа, казват информирани анонимни източници на агенцията. Компанията на Илън Мъск потвърди за съкращенията, но отказа да коментира спецификите, включително и броя на засегнатите от уволненията.
В началото на годината Tesla обяви, че ще намали броя на служителите си на пълно работно време със 7% с цел съкращаване на разходите.
Защо се налага ново съкращение
Последното съкращение на персонала е част от проекта за ограничаване на физическите продажби на дребно, обявено от Tesla през февруари. Главният изпълнителен директор и основател на компанията заяви, че решението за закриване на някои от физическите магазини на компанията и преминаването към изцяло онлайн модел за поръчки цели да ограничи разходите, тъй като тя увеличава производството на по-евтини седани "Модел 3" и се готви да пусне нови модели, включително кросоувър Model Y следващата година.
Последиците
Съкращенията, направени миналата седмица, са засегнали екипи "вътрешни продажби", на които им е било възложено да достигнат до потенциални клиенти и да им предлагат да тестват колите, твърдят източници.
След обновяването на стратегията за търговия на дребно на тези служители са им възложени допълнителни задачи като да отговарят на входящи обаждания, да подпомагат доставките и дори да измиват превозните средства, казват служители.
Тези съкращения са в съответствие с изтеклия имейл на Мъск, предназначен да обясни плана на компанията за намаляване на персонала по продажбите през следващите месеци. В него той заяви, че магазините с ниска производителност ще бъдат затворени, а тези с високи продажби ще останат, но някои от работещите в тези екипи ще бъдат прехвърлени в други отдели на компанията, пише Business Insider.
По-слабо първо тримесечие
През първото тримесечие продажбите на Tesla се понижиха с 31%, защото компанията се сблъска с проблеми по първите доставки на седана Model 3 в Европа и Китай заради по-дългите периоди за изпълнение на поръчките. Компанията на Мъск обаче потвърди своята прогноза да достави между 360 хил. и 400 хил. превозни средства тази година. Tesla заяви, че американските поръчки на нейния нов Model 3, който наскоро беше пуснат на цена от 35 хил. долара, е надвишил капацитета на компанията за изпълнение през тримесечието.
Поради разочароващия спад на продажбите през първото тримесечие Tesla е започнала да съкращава още персонал. Производителят на електрически автомобили се стреми да направи продажбите си изцяло онлайн, което допълнително води до намаляване на броя на заетите, пише Вloomberg.
През миналата седмица са били уволнени част от екипа по продажбите в Чикаго, Ню Йорк и Тампа, казват информирани анонимни източници на агенцията. Компанията на Илън Мъск потвърди за съкращенията, но отказа да коментира спецификите, включително и броя на засегнатите от уволненията.
0 коментара