Google се отказва да се конкурира в облачните услуги с Amazon и Microsoft
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Google се отказва да се конкурира в облачните услуги с Amazon и Microsoft

Във вторник Google представи новия си софтуер Anthos

Google се отказва да се конкурира в облачните услуги с Amazon и Microsoft

Компанията последва примера на IBM да остане неутрална сред играчите, но ще следва модерните тенденции

3108 прочитания

Във вторник Google представи новия си софтуер Anthos

© Reuters


Американският технологичен гигант Google направи важна стъпка за бъдещето на подразделението си за облачна технология. Компанията последва примера на IBM, след като разбра, че не е позиционирала бизнеса си правилно, и реши да остане неутрална, тъй като не може да настигне лидерите на пазара Amazon и Microsoft.

Твърде късно

Подразделението за облачна технология, което се занимава с доставката на различни интернет услуги за компании и правителства, придобива все по-голямо значение за Google. Това съобщава Financial Times, като отбелязва, че компанията е закъсняла със стъпването си на този пазар. В момента пазарният й дял при облачните услуги е едва 3%, докато този на Amazon е 52%, става ясно от данни на Gartner.

Във вторник Google представи новия си софтуер Anthos. Неговото предимство е опцията, която позволява трансфер на задачите, изпълнени на компютър, между облачната платформа, центровете за данни и конкурентните облачни технологии на Amazon и Microsoft. Това все пак говори, че компанията осъзнава, че е далеч от лидерското място в облачния бизнес, въпреки че е доминираща в полето на интернета за потребители.

По примера на IBM

Друг не толкова значим играч на пазара за облачна технология е IBM. Американският доставчик на ИТ услуги се ориентира към подобна стратегия в края на миналата година, когато обяви, че придобива за 34 млрд. долара софтуерната компания RedHat. След като не успя да оправдае амбициите си за водещо място в сферата на облачните технологии, IBM реши да се позиционира като неутрална между водещите облачни платформи.

Това е същата "мултиоблачна" стратегия, чийто пример Google следва сега, като се опитва да работи с облачната технология на конкурентите си, вместо да ги изпревари. Освен това по време на конференцията за потребителите на облачни технологии, която се проведе в Сан Франциско, Google обяви, че ще задълбочи партньорствата си с традиционни ИТ доставчици като Cisco Systems и VMware.

Решението отразява стремежа за по-мащабна употреба на информационните технологии на бившия изпълнителен директор на Oracle Томас Куриан, който в момента е начело на облачното подразделение на Google. "Разширяваме собствената си платформа, за да позволим на партньорите си да ни съдействат с технология", казва той.

Има какво да се очаква

Google и IBM се опитват да настигнат лидерите на пазара на облачни технологии, за да могат да станат част от модерните тенденции в центровете за изчисление на данни. Става въпрос най-вече за разпространението на "контейнери", които правят разработките и управлението на бизнес софтуера по-лесни.

Техниката включва разбиването на монолитни софтуерни програми на по-малки, взаимно свързани парчета. Нейните поддръжници твърдят, че ще е от революционно значение за софтуерната разработка, тъй като "контейнерите" са важни за трансфера на данни.

Google даде тласък на тази технология през 2015 г., когато представи софтуерния си инструмент за координиране на голям брой софтуерни контейнери Kubernetes. Той впоследствие се превърна в индустриален стандарт, който улеснява прехвърлянето на компютърни задачи между различните центрове за данни.

Американският технологичен гигант Google направи важна стъпка за бъдещето на подразделението си за облачна технология. Компанията последва примера на IBM, след като разбра, че не е позиционирала бизнеса си правилно, и реши да остане неутрална, тъй като не може да настигне лидерите на пазара Amazon и Microsoft.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK