С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 апр 2019, 13:07, 2570 прочитания

Google се отказва да се конкурира в облачните услуги с Amazon и Microsoft

Компанията последва примера на IBM да остане неутрална сред играчите, но ще следва модерните тенденции

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американският технологичен гигант Google направи важна стъпка за бъдещето на подразделението си за облачна технология. Компанията последва примера на IBM, след като разбра, че не е позиционирала бизнеса си правилно, и реши да остане неутрална, тъй като не може да настигне лидерите на пазара Amazon и Microsoft.

Твърде късно


Подразделението за облачна технология, което се занимава с доставката на различни интернет услуги за компании и правителства, придобива все по-голямо значение за Google. Това съобщава Financial Times, като отбелязва, че компанията е закъсняла със стъпването си на този пазар. В момента пазарният й дял при облачните услуги е едва 3%, докато този на Amazon е 52%, става ясно от данни на Gartner.

Във вторник Google представи новия си софтуер Anthos. Неговото предимство е опцията, която позволява трансфер на задачите, изпълнени на компютър, между облачната платформа, центровете за данни и конкурентните облачни технологии на Amazon и Microsoft. Това все пак говори, че компанията осъзнава, че е далеч от лидерското място в облачния бизнес, въпреки че е доминираща в полето на интернета за потребители.

По примера на IBM



Друг не толкова значим играч на пазара за облачна технология е IBM. Американският доставчик на ИТ услуги се ориентира към подобна стратегия в края на миналата година, когато обяви, че придобива за 34 млрд. долара софтуерната компания RedHat. След като не успя да оправдае амбициите си за водещо място в сферата на облачните технологии, IBM реши да се позиционира като неутрална между водещите облачни платформи.

Това е същата "мултиоблачна" стратегия, чийто пример Google следва сега, като се опитва да работи с облачната технология на конкурентите си, вместо да ги изпревари. Освен това по време на конференцията за потребителите на облачни технологии, която се проведе в Сан Франциско, Google обяви, че ще задълбочи партньорствата си с традиционни ИТ доставчици като Cisco Systems и VMware.

Решението отразява стремежа за по-мащабна употреба на информационните технологии на бившия изпълнителен директор на Oracle Томас Куриан, който в момента е начело на облачното подразделение на Google. "Разширяваме собствената си платформа, за да позволим на партньорите си да ни съдействат с технология", казва той.

Има какво да се очаква

Google и IBM се опитват да настигнат лидерите на пазара на облачни технологии, за да могат да станат част от модерните тенденции в центровете за изчисление на данни. Става въпрос най-вече за разпространението на "контейнери", които правят разработките и управлението на бизнес софтуера по-лесни.

Техниката включва разбиването на монолитни софтуерни програми на по-малки, взаимно свързани парчета. Нейните поддръжници твърдят, че ще е от революционно значение за софтуерната разработка, тъй като "контейнерите" са важни за трансфера на данни.


Google даде тласък на тази технология през 2015 г., когато представи софтуерния си инструмент за координиране на голям брой софтуерни контейнери Kubernetes. Той впоследствие се превърна в индустриален стандарт, който улеснява прехвърлянето на компютърни задачи между различните центрове за данни.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 485 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 853 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Microsoft е работила с китайски университет по проект за следене и цензура

Американската компания си е сътрудничила дълго време с местните академични среди, финансирани от военните

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата