Mars ще пусне 4 нови марки на българския пазар през следващите месеци
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Mars ще пусне 4 нови марки на българския пазар през следващите месеци

Mars е на българския пазар от 25 години, но за пръв път мениджърски екип дава пресконференция

Mars ще пусне 4 нови марки на българския пазар през следващите месеци

Компанията е лидер в страната при дъвките и при бонбоните тип "шоколадови хапки" с марката M&M’s

Мара Георгиева
5993 прочитания

Mars е на българския пазар от 25 години, но за пръв път мениджърски екип дава пресконференция

© Анелия Николова


Световният производител на хранителни продукти Mars Inc. ще представи четири нови марки на българския пазар през следващите месеци. Това стана ясно на пресконференция в офиса на "Mars България" - първото публично представяне на дружеството, което присъства в страната от 25 години.

Шоколад, дъвки, грижа за домашните любимци

От следващия месец ще бъдат в продажба шоколадовите бонбони с хрупкав център под марката Maltesers. "Това е една от най-обичаните марки шоколад в света. Тези бонбони са №1 по продажби в Англия и в топ 3 във всички европейски държави, в които присъстват. През втората половина на 2019 г. компанията ще предложи и нова марка дъвки – нещо, което не е правила от десетина години", съобщи Мартин Димитров, бранд мениджър "Шоколад и дъвки" за българския пазар.

През втората половина на годината ще бъде представен и брандът за котешка и кучешка храна Perfect Fit. "Това са висок клас продукти, които не съдържат добавени консерванти и оцветители", обясни Мелина Фатонджи, бранд мениджър. И уточни за "Капитал", че продуктите за грижа за домашните любимци имат около 25% дял в стойност в портфолиото на компанията.

По-късно през годината на българския пазар ще стъпят още две нови марки – за хигиенни изделия за котки и за дъвки. Mars, Inc., която продава продуктите на дъщерната Wrigley с марките Orbit, 5 Gum, Airwaves, Winterfresh, Hubba Bubba и др., е лидер на българския пазар при дъвките с близо 90% дял в стойност. Компанията е водеща и при бонбоните тип "шоколадови хапки" с марката M&M’s. Дъвчащите бонбони Skittles отбелязват двуцифрен ръст в стойност за изминалата година, а Snickers е най-продаваният шоколадов десерт в страната след Kinder, съобщи за "Капитал" Мартин Димитров.

Предраг Милинчич, директор на Mars за България
Фотограф: Анелия Николова

В над 80 държави

Mars е семейна компания, базирана в Маклийн, Вирджиния, с повече от стогодишна история и продажби за близо 35 милиарда долара. Корпорацията оперира в над 80 страни със 115 хил. заети и притежава над 115 марки, включително и такива, които генерират продажби за над един милиард долара годишно като M&M’s, Snickers, Twix, Pedigree и Whiskas.

Mars е на българския пазар от 25 години. Българското поделение, в което заетите са 80, е част от Mars BBA (включва 12 държави от Балканите, Балтийския и Адриатическия регион с централа във Виена). Продуктите на компанията достигат до 40 хил. търговски обекта в страната, съобщи Предраг Милинчич, директор на Mars за България.

Той съобщи, че компанията не предвижда да изгражда завод в България или на Балканите, тъй като производствените площи на корпорацията представляват "огромни конгломерати, а на Балканите нито една държава няма такова равнище на развитие и консумация".

Според данните в Търговския регистър за 2017 приходите от продажби на българското дружество са 59.128 млн. лв. (33.4% ръст спрямо 2016), а печалбата - 149 хил. (90% спад в сравнение с 2016). "За 2018 Mars в България отчита 4.3% ръст на продажбите, който е над средния за този регион", съобщи Предраг Милинчич.

Устойчиво развитие

"Светът, който искаме утре, започва от начина, по който правим бизнес днес. Това е нашата корпоративна философия, която развиваме от години, но за пръв път обявяваме категорично и ясно. Ангажирани сме да развиваме своя бизнес така, че да имаме позитивно въздействие върху хората, околната среда и всички останали сфери, в които оперираме", заяви Предраг Милинчич, директор на Mars за България.

Sustainable in Generation Plan е израз на амбициите на компанията да гарантира устойчивото развитие на своя бизнес. Този план включва реформулиране на продуктите, за да се използват по-здравословни съставки, пълна прозрачност при етикетирането, така че потребителите да направят информиран избор, подкрепа за здравословния и активен начин на живот, обясниха от компанията.

През следващите няколко години Mars ще инвестира един милиард долара в опит да се справи с наболели проблеми като климатичните промени и бедността. Едно от най-значимите постижения на плана досега е свързано с пестенето на енергията. 100% от операциите на Mars в САЩ и Великобритания се захранват от възобновяеми енергийни източници, което води до 10% спад на парниковите емисии, съобщи Предраг Милинчич.

Световният производител на хранителни продукти Mars Inc. ще представи четири нови марки на българския пазар през следващите месеци. Това стана ясно на пресконференция в офиса на "Mars България" - първото публично представяне на дружеството, което присъства в страната от 25 години.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    gosko22 avatar :-|
    gosko22

    еха... децата в България от 4то място по най-дебели и затлъстели в ЕС скоро ще станат на трето място.
    Благодаря ви МАРС!

  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    "Той съобщи, че компанията не предвижда да изгражда завод в България или на Балканите, тъй като производствените площи на корпорацията представляват "огромни конгломерати, а на Балканите нито една държава няма такова равнище на развитие и консумация"."

    Ами ще си ям от захарните заводи, да ви таковам в конгломератите! Смехотворно оправдание! Все едно не се изнасят стоки от една фабрика из целия континент...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK