На всеки 9 секунди в eBay се продава продукт от България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

На всеки 9 секунди в eBay се продава продукт от България

Анна Пелкин, ръководител бизнес развитие на eBay за Израел, развиващата се част на Европа и Африка

На всеки 9 секунди в eBay се продава продукт от България

През 2018 г. продавачите от страната са над 10 000, а продуктите са над 3 млн. броя

Боряна Генчева
9624 прочитания

Анна Пелкин, ръководител бизнес развитие на eBay за Израел, развиващата се част на Европа и Африка

© Цветелина Белутова


Над 10 000 търговци от България има в момента в eBay и през 2018 г. те са продали над 3 млн. стоки. На всеки 9 секунди в платформата се реализира продукт от български търговец или производител, съобщи Анна Пелкин, ръководител бизнес развитие на eBay за Израел, развиващата се част на Европа и Африка. Тя беше лектор на конференцията "Успешни стратегии за електронна търговия", организирана от "Икономедиа", която се проведе в четвъртък.

Междувременно Ева Вучева, създател на Contento.tech, съобщи че влизат в партньорство с еBay и стават екип по бизнесразвитието на платформата за България. Българската консултантска компания в областта на електронната търговия ще проучва пазара по различни критерии на платформата, ще подбира български производители, които биха били подходящи за търговия на нея, и проактивно ще ги свързва с онлайн търговеца.

Като глобална компания еBay работи с много вендори в различни страни и за нас е удоволствие да имаме Contento.tech като вендор за България в областта на бизнес развитието, каза ПР-ът на компанията Анна Трешева. Те ще привличат на нашата платформа български производители, за да развиват износа си от България за цял свят през еBay.

През 2018 г. българските производители и търговци в еBay са продали над 1 млн. дрехи, 700 000 стоки за дома, 600 000 авточасти, 350 000 продукта на електрониката, 240 000 колекционерски стоки, 170 000 лайфстайл изделия. През миналата година през платформата от България са продадени 123 000 тениски, 25 400 продукта против стареене, 10 000 продукта на билкова основа, добави тя.

През първата година, в която eBay се отваря за търговия от България, местните производители и търговци продават стоки в 12 различни страни, през втората държавите вече са 16. С основен дял за продажбите от България са САЩ, Англия и Германия, следвани от Италия, Франция и Канада.

Анна Пелкин очерта на базата на конкретни примери от България четири различни модела на търговия. Първият, наречен "от физически магазин до глобален магазин", беше илюстриран с добре развит семеен бизнес със спортно оборудване с физически обект. Малкият син, който поема бизнеса, отваря магазин в eBay, оферира стоките онлайн и в момента платформата генерира 70% от общите приходи.

Вторият модел "нишови пазари" беше представен на базата на бизнеса на Лилия Колева, която идентифицира високия интерес към българска козметика с продукти от маслодайна роза. В началото магазинът е източник на допълнителни доходи за нея и съпруга й, но след като инвестират повече в представянето си в платформата и в маркетинг, сега той се превръща в основен бизнес за семейството.

Третият модел беше наречен "аутлет". Верига оптики с няколко физически магазина в България предлагат в eBay старите си колекции слънчеви очила. Така се възползват от разликата в сезоните в Южна Америка и Австралия.

Четвъртият модел са чистите продажби онлайн. Примерът беше с дизайнер на сватбени рокли, която няма физически магазин и дрехи на склад и шие по поръчка. Това е бизнес от типа "сам воинът е войн".

Електронната търговия нараства, износът от България се развива и бизнес възможностите са много, добави тя. В глобален мащаб съществуват 1.24 млрд. сайта за електронна търговия, чиито годишни продажби са за 2.6 трилиона долара. Очаква се през 2021 г. този обем да достигне 4.5 млрд. долара. От тези продажби 61% идват през смартфони по данни на лекторката. Оборотът на eBay през 2018 г. е 10.7 млрд. долара, активните купувачи на платформата са 177 млн., а листнатите продукти – 1. млрд.

Източник: Shutterstock

Над 10 000 търговци от България има в момента в eBay и през 2018 г. те са продали над 3 млн. стоки. На всеки 9 секунди в платформата се реализира продукт от български търговец или производител, съобщи Анна Пелкин, ръководител бизнес развитие на eBay за Израел, развиващата се част на Европа и Африка. Тя беше лектор на конференцията "Успешни стратегии за електронна търговия", организирана от "Икономедиа", която се проведе в четвъртък.

Междувременно Ева Вучева, създател на Contento.tech, съобщи че влизат в партньорство с еBay и стават екип по бизнесразвитието на платформата за България. Българската консултантска компания в областта на електронната търговия ще проучва пазара по различни критерии на платформата, ще подбира български производители, които биха били подходящи за търговия на нея, и проактивно ще ги свързва с онлайн търговеца.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK