С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 апр 2019, 16:12, 7390 прочитания

На всеки 9 секунди в eBay се продава продукт от България

През 2018 г. продавачите от страната са над 10 000, а продуктите са над 3 млн. броя

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Над 10 000 търговци от България има в момента в eBay и през 2018 г. те са продали над 3 млн. стоки. На всеки 9 секунди в платформата се реализира продукт от български търговец или производител, съобщи Анна Пелкин, ръководител бизнес развитие на eBay за Израел, развиващата се част на Европа и Африка. Тя беше лектор на конференцията "Успешни стратегии за електронна търговия", организирана от "Икономедиа", която се проведе в четвъртък.

Междувременно Ева Вучева, създател на Contento.tech, съобщи че влизат в партньорство с еBay и стават екип по бизнесразвитието на платформата за България. Българската консултантска компания в областта на електронната търговия ще проучва пазара по различни критерии на платформата, ще подбира български производители, които биха били подходящи за търговия на нея, и проактивно ще ги свързва с онлайн търговеца.


Като глобална компания еBay работи с много вендори в различни страни и за нас е удоволствие да имаме Contento.tech като вендор за България в областта на бизнес развитието, каза ПР-ът на компанията Анна Трешева. Те ще привличат на нашата платформа български производители, за да развиват износа си от България за цял свят през еBay.

През 2018 г. българските производители и търговци в еBay са продали над 1 млн. дрехи, 700 000 стоки за дома, 600 000 авточасти, 350 000 продукта на електрониката, 240 000 колекционерски стоки, 170 000 лайфстайл изделия. През миналата година през платформата от България са продадени 123 000 тениски, 25 400 продукта против стареене, 10 000 продукта на билкова основа, добави тя.

През първата година, в която eBay се отваря за търговия от България, местните производители и търговци продават стоки в 12 различни страни, през втората държавите вече са 16. С основен дял за продажбите от България са САЩ, Англия и Германия, следвани от Италия, Франция и Канада.



Анна Пелкин очерта на базата на конкретни примери от България четири различни модела на търговия. Първият, наречен "от физически магазин до глобален магазин", беше илюстриран с добре развит семеен бизнес със спортно оборудване с физически обект. Малкият син, който поема бизнеса, отваря магазин в eBay, оферира стоките онлайн и в момента платформата генерира 70% от общите приходи.

Вторият модел "нишови пазари" беше представен на базата на бизнеса на Лилия Колева, която идентифицира високия интерес към българска козметика с продукти от маслодайна роза. В началото магазинът е източник на допълнителни доходи за нея и съпруга й, но след като инвестират повече в представянето си в платформата и в маркетинг, сега той се превръща в основен бизнес за семейството.

Третият модел беше наречен "аутлет". Верига оптики с няколко физически магазина в България предлагат в eBay старите си колекции слънчеви очила. Така се възползват от разликата в сезоните в Южна Америка и Австралия.

Четвъртият модел са чистите продажби онлайн. Примерът беше с дизайнер на сватбени рокли, която няма физически магазин и дрехи на склад и шие по поръчка. Това е бизнес от типа "сам воинът е войн".

Електронната търговия нараства, износът от България се развива и бизнес възможностите са много, добави тя. В глобален мащаб съществуват 1.24 млрд. сайта за електронна търговия, чиито годишни продажби са за 2.6 трилиона долара. Очаква се през 2021 г. този обем да достигне 4.5 млрд. долара. От тези продажби 61% идват през смартфони по данни на лекторката. Оборотът на eBay през 2018 г. е 10.7 млрд. долара, активните купувачи на платформата са 177 млн., а листнатите продукти – 1. млрд.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По торбичката посрещат 5 По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 3706 прочитания

Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук

Общите приходи в секторната класация в "Гепард" са скочили с над 68% до 263 млн. лв.

21 яну 2020, 657 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Експерти настояват да се спре прехвърлянето на средства от частните пенсионни фондове

Според тях това подкопава стабилността на държавното осигуряване

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Защо свърши водата

ВиК дружествата в България дълги години се управляват безотговорно, зад това вероятно стои корупция и некомпетентност на места, затова и се стига до кризи

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10