Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

1777 прочитания

Сигурност

Изтрий личната ми информация

Jumbo може да се окаже кошмар за технологичните гиганти, но идеална опция за потребителите. Компанията преглежда настройките за вяскакави интернет платформи и ги наглася според изискванията на клиента. Например може автоматично да нагласи 30 лични настройки във Facebook, може да изтрие стари постове в Twitter, след като ги запази на смратфона на потребителя, както и да изтрие историята в Google Search или Amazon Alexa. Подготвят се подобни възможности и за Instagram и Tinder. Стартиращата компания пусна приложение за iPhone, като скоро се очаква подобно и за Android. Jumbo спестява много време на потребителите, които така или иначе могат да свършат тези настройки и ръчно, но с цената на часове преглед и четене. Компанията досега е набрала 3.5 млн. долара от бизнес ангели. Според основателя на фирмата Пиер Валад личната информация е фундаментално човешко право и всеки има право да избира какво да споделя с околния свят и технологичните гиганти.
Пазаруване

Свържи ме с инфлуенсър

Стартъпът за мобилно пазаруване Dote обяви, че е привлякъл ново финансиране в размер на 12 млн. долара. Според основателката Лоуърн Фарлей целта на компанията е да създаде изцяло мобилно преживяване, чрез което може да се проверяват най-различни магазини. Препоръките от инфлуенсъри са основна част от приложението, а чрез новата опция Shopping Party те заемат централно място. Тя дава възможност на инфлуенсърите да пускат видео на живо, докато браузват в Dote, и да си говорят с фенове. Според Фарлей преживяването е като пазаруване с приятелки в мол, при което всеки споделя какво харесва. Dote планира хостването на две Shopping Party на всеки час в определена част на деня, като всяко от тях ще продължава по 15 минути. Ще има и спонсорирани от определени брандове ивенти. В новия рунд участват фондове, водени от Goodwater Capital заедно с Lightspeed Venture Partners и Harrison Metal. Досега Dote е набрала общо 23 млн. долара.
НR

Всичко за екипа

Само три месеца след като набра 40 млн. долара, германският HR стартъп Personio обяви, че придобива испанската Rollbox, която предлага технологично решение за разпределение на възнагражденията. Двете компании работят съвместно от доста време, но сега Personio включва и целия IT екип на Rollbox. Много от инвеститорите в испанската фирма ще получат акции в Personio. Основателите на Rollbox Шави Леал и Исмаел Санчес се включват в мениджърския екип на Personio. Обединената компания ще предоставя цялостно HR решение и инструменти, които могат да се използват от най-различни компании и да автоматизират различни задачи. Платформата на Personio дава възможност на клиентите й да запазват всички данни за служителите си, както и HR процеси на едно място, включително отпуски, болнични, одобрения, възнаграждения, доклади за представянето и др. Общият екип ще наброява над 200 души, като 190 са в централата в Мюнхен и 25 са в Мадрид.
Сигурност

Изтрий личната ми информация

Jumbo може да се окаже кошмар за технологичните гиганти, но идеална опция за потребителите. Компанията преглежда настройките за вяскакави интернет платформи и ги наглася според изискванията на клиента. Например може автоматично да нагласи 30 лични настройки във Facebook, може да изтрие стари постове в Twitter, след като ги запази на смратфона на потребителя, както и да изтрие историята в Google Search или Amazon Alexa. Подготвят се подобни възможности и за Instagram и Tinder. Стартиращата компания пусна приложение за iPhone, като скоро се очаква подобно и за Android. Jumbo спестява много време на потребителите, които така или иначе могат да свършат тези настройки и ръчно, но с цената на часове преглед и четене. Компанията досега е набрала 3.5 млн. долара от бизнес ангели. Според основателя на фирмата Пиер Валад личната информация е фундаментално човешко право и всеки има право да избира какво да споделя с околния свят и технологичните гиганти.
Пазаруване

Свържи ме с инфлуенсър

Стартъпът за мобилно пазаруване Dote обяви, че е привлякъл ново финансиране в размер на 12 млн. долара. Според основателката Лоуърн Фарлей целта на компанията е да създаде изцяло мобилно преживяване, чрез което може да се проверяват най-различни магазини. Препоръките от инфлуенсъри са основна част от приложението, а чрез новата опция Shopping Party те заемат централно място. Тя дава възможност на инфлуенсърите да пускат видео на живо, докато браузват в Dote, и да си говорят с фенове. Според Фарлей преживяването е като пазаруване с приятелки в мол, при което всеки споделя какво харесва. Dote планира хостването на две Shopping Party на всеки час в определена част на деня, като всяко от тях ще продължава по 15 минути. Ще има и спонсорирани от определени брандове ивенти. В новия рунд участват фондове, водени от Goodwater Capital заедно с Lightspeed Venture Partners и Harrison Metal. Досега Dote е набрала общо 23 млн. долара.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK