С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 13 апр 2019, 10:45, 6834 прочитания

Как Game of Тhrones промени телевизията

Дългоочакваният осми, последен, сезон на сериала излиза този уикенд

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Последният сезон на средновековната фантастика на HBO - Game of Thrones, пристига с големи очаквания, невиждани от излизането на последната кулминационна част на Harry Potter. Към момента трейлърът има над 50 млн. гледания в YouTube. След седем сезона най-успешният телевизионен сериал в нашето съвремие се превърна във феномен, който е олицетворение на най-бруталния и циничен начин за упражняване на власт, пише Financial Times.

Центърът на сюжета


В центъра на сюжета на филмовата поредица стоят два въпроса: първият - как една такава фикция, която се развива около екзотиката, дракони, воини евнуси и прераждащи се мъртъвци – се удържа толкова дълго време в културата и начина на живот на зрителите; и вторият – как ще приключи историята. И тъй като дългоочакваният финал предстои на 19 май, събитието заслужава да му бъде обърнато специално внимание .

"Мисля да се напия много" казва един от създателите на сериала, Дейвид Бениоф, пред Entertainment Weekly относно предстоящата премиера на последния сезон.

В зависимост от това как зрителят гледа на шоуто то може да бъде изключително завладяващо или ужасно. Интересното в сюжета е, че повече от 330 от главните герои умират по най-разнообразни начини до края на последния сезон.



С развитието на сериала се наблюдава и внушително увеличаване на основната му фен база. При премиерата му през 2011 г. аудиторията е сравнително малка – 2.2 млн. американски зрители. Седми сезон достига 12.2 млн. зрители в САЩ, а милиони го гледат нелегално в пиратски сайтове по света. Прогнозите са последният, осми, сезон да бъде най-гледаният пиратски сериал.

"С нарастването на бюджета на филма се е увеличил и обхватът на драмата. В същото време историята става все по-митична, а не историческа, стилът й е близък до атмосферата на Артурианското време", казва историкът от Кеймбридж Хелън Кастор.

Отличителна характеристика на поредицата е тенденцията да изпраща любими на зрителите герои още от първия сезон (обезглавяването на Нед Старк, който се приемаше като моралното сърце на историята). Тази тенденция заявява позицията на създателите, че независимо от героя (положителен или не) мотото на сериала е "Печелиш или умираш". Тази непредвидимост поддържа зрителския интерес по време на всички сезони.

Пълна промяна

Често се прави паралел между "Новия Холивуд" от 70-те години, който е артистичният разцвет на режисьори като Мартин Скорсезе и Робърт Алтман, които правят едни от най-известните си творби по онова време и последния "златен век" на телевизията. Погледнато през тази аналогия, Game of Тhrones е Star Wars - блокбастърът, който промени всичко.

Излизайки през 2011 г., фикцията предложи на зрителите си не само интересни драматични сюжети, но ги ангажира с един вълнуващ измислен свят, в който им посвещава високобюджетно визуално преживяване в стил The Lord of the Rings, Harry Poter и ранните филми на Marvel от 2000 г. Със създаването на платформи за съдържание като Netflix и тази на Amazon, а впоследствие и на Game of Thrones, телевизионният пейзаж се промени драстично. Всеки от телевизионните гиганти се бори за надмощие над аудиторията чрез излъчване на атрактивни продукции.

"Сега има толкова повече съдържание, отколкото когато са дебютирали The Sopranos и Breaking Bad... така че е много трудно за всеки сериал да се превърне във феномен в ерата на Peak TV. Game of Thrones може да се окаже последен по рода си", казва Алън Сепинуол в книгата си The Revolution was Televised.

Въпреки това конкурентите на HBO правят опити да достигнат успеха на сериала. През ноември 2017 г. Amazon обяви, че е закупила правата за адаптиране на Word of the Rings в телевизионен сериал. По някакъв начин обаче надали някой ще успее да улови духа на времето, в коeто се разиграва Game of Thrones. "Следващият" Game of Thrones вероятно няма да бъде същата средновековна драма, така както следващия The Sopranos не е същата гангстерска драма. Нещата никога не работят така", казва Сепинуол.

Интригата в сериала се гради не толкова около драмата като стил, но по-скоро около спорта. Постоянното напрежение в очакване на победител, анализите след битките на спечелилия, страстните убеждения, дори структурата на сюжета, която е в състезателен стил до разкриване на победителя. Всичко това напомня по-скоро на световното по футбол, отколкото на The Sopranos. Това е и жанрът, който доказано задържа и увеличава зрителския интерес в ера, в която разнообразието от филми и сериали е безкрайно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите

Начинът на живот дава предимство на страната, но проблем остава привличането на кадри, показва глобалният индекс GTCI

28 яну 2020, 689 прочитания

"Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика "Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика

Германско-българската камара връчва своите награди за 16-а поредна година

28 яну 2020, 1334 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
SAP си поставя за цел да удвои пазарната си оценка до 300 млрд. евро до 2023 г.

Най-голямата европейска технологична компания е в процес на преструктуриране

Още от Капитал
Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10