С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 апр 2019, 13:17, 2746 прочитания

Volkswagen планира да купи контролен дял в китайския си партньор JAC

Това ще позволи на германския гигант да прехвърли производството на електрически коли на азиатската компания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Volkswagen обмисля да придобие голям дял в китайския си партньор JAC, като за тази цел ще се консултира с Goldman Sachs. Това споделят източници на Reuters, запознати с намеренията на германския производител.

Все повече такива примери


Взимането на подобно решение ще утвърди тенденцията за увеличаване на собствеността на чуждестранните компании на най-големия в света пазар на автомобили. Volkswagen не е единственият такъв пример. През октомври конкурентната BMW реши да купи контролен дял в основното си съвместно предприятие в страната и инвестира 3.6 млрд. евро в него. В същото време Daimler планира да увеличи дела си в местния си партньор BAIC.

Ако VW купи мажоритарен дял в JAC, това би било ясен знак, че очаква компанията да има ключова роля в трансформацията към електромобили, за която се готви. А пазарът в Китай е най-отворен за такъв тип превозни средства. Volkswagen планира да прехвърли голяма част от планираната си продукция на електромобили в JAC, ако успее да получи контрол над компанията, твърди един от източниците.

Изключение за производството на електромобили




Доскоро чуждестранните компании нямаха право да притежават контролни дялове в китайски автомобилни производители или в съвместно предприятие с държавни компании. От 2018 г. това вече обаче не важи за компании, които се занимават с производство на изцяло електрически коли или хибриди.

VW, чиято пазарна капитализация е близо 85 млрд. долара, в момента няма акции в листнатата в Шанхай JAC, която e с пазарна оценка от над 1.7 млрд. долара според данни на Refinitiv. Плановете на германския автомобилен гигант са в начален стадий, но амбицията му е за голям дял в компанията, твърдят източниците. Според тях компанията ще купи акции от основните собственици в JAC, които са предимно държавни фирми с дял над 40%. Компанията - майка на JAC - Anhui Jianghuai Automobile, притежава 24% и изцяло се контролира от местната власт.

От Volkswagen заявиха пред Reuters, че внимателно следят какви са резултатите за бизнеса и партньорите им от съвместното предприятие. "Затова ще проучим всички възможни варианти с всички заинтересовани страни, за да си осигурим успех в Китай", обясняват от компанията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 929 прочитания

Акциите на Intel достигат върха от дотком балона 2 Акциите на Intel достигат върха от дотком балона

Книжата на технологичната компания поскъпнаха заради много добрите финансови резултати

26 яну 2020, 1195 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Uber предупреди, че може никога да не излезе на печалба

Загубата на компанията за споделени пътувания през 2018 г. е била 3.03 млрд. долара, показват документите за борсовия й дебют

Още от Капитал
Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10