С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 апр 2019, 12:30, 3227 прочитания

Веригата "Мания" ще се увеличи с пет нови обекта през 2019 г.

Магазините за дрехи втора употреба са 39, а общите им приходи за 2018 г. достигат 20 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Магазините "Мания" за продажба на дрехи втора употреба ще се увеличат с поне пет нови търговски обекта през 2019 г., съобщи за "Капитал" Цветелина Томова – оперативен и ритейл мениджър на веригата.

Разширение и в Източна България


Посоката на разширение е към Източна България. Очаква се във Варна да бъде открит първият за града магазин "Мания". Засега брандът отсъства там, макар че бизнесът на компанията стартира от гараж в морския център, където се намира и основният сортировъчен център за дрехите.

"Северната част на страната също ни е интересна. Нямаме фиксирани граници за размера на търговските обекти, той зависи от локацията и града, но като правило търсим по-големи помещения - 600 - 700 квадратни метра. В Шумен например нашият магазин е 900 кв. метра и се е превърнал в своеобразен мол", коментира Цветелина Томова.

Миналата година дружеството откри два нови магазина – в Шумен и в Перник, с което броят им достигна 39. Веригата има един обект и в Атина, а заетите в нея са 250. По данни на компанията през 2018 г. клиентите на "Мания" са над 2 милиона.



"Продажбите зависят от цикъла на зареждане. През първите два дни от седмицата например, когато има нови доставки, оборотът надхвърля 50% от седмичните покупки", посочи Цветелина Томова.

И на франчайз

Седемдесет процента от магазините "Мания" са на франчайз и целта на веригата е да расте главно по тази схема. Необходимият начален капитал за магазин на франчайз е между 60 и 80 хил. лева - за ремонт, оборудване, ребрандиране, първоначално зареждане. Одобрените кандидати плащат и еднократна такса от 5000 лв. без ДДС, която включва подкрепа при намиране на подходящо помещение, предоставяне на концепция и визия за обекта, техническо съдействие, обучение на екипа и на самия франчайз партньор, разработване на последващи стратегии за развитие. Получателят на права не плаща роялти, но е длъжен да купува стока само от компанията, която управлява веригата.

"Възвръщаемостта на инвестицията в един франчайз обект е между 15 и 18 месеца. Ние затваряме целия цикъл, защото изкупуваме непродадените количества", обясни Цветелина Томова. И уточни, че франчайз партньорите на веригата са и мъже, и жени на възраст между 30 и 45 години. Над 90% от тях управляват повече от един магазин "Мания", а един - дори седем.

"Част от партньорите са били наши клиенти, други обаче преди това не са подозирали за съществуването ни. Но всички те споделят, че машината е много добре смазана и че получават навременна консултация и пълно ноу-хау", обобщи Томова.

Общите приходи от продажби на веригата за миналата година достигат 20 млн. лв., което е със 7% повече спрямо предходната година при сравним брой на търговските обекти. Целта е минимум 5% ръст на оборота за 2019 г. спрямо миналата година, посочиха от компанията.
"Дрехите не са боклук"

Магазини "Мания" поставиха началото на кампания под мотото "Дрехите не са боклук". В търговските обекти на веригата в столицата, които са 14, са обособени специални места за събиране на ненужни дрехи, обувки и текстил, срещу което притежателите им ще получат допълнителна отстъпка за пазаруване във веригата.

Текстилните отпадъци в страната са над 100 хил. тона годишно, което е между 3.8-4% от общия битов отпадък. Над 12 хил. тона дрехи са изхвърлени през миналата година само в София, като половината от тях могат да бъдат използвани отново, обобщи Севдалин Спасов, председател на Асоциацията на преработвателите и търговците на дрехи втора употреба и собственик на "М холдинг", част от който са и магазини "Мания.

Кампанията за събиране на ненужен текстил ще подкрепя финансово жените с рак на гърдата в България.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пламъците над "Аванти" Пламъците над "Аванти"

Компанията за внос и продажба на алкохол и цигари има вече два опожарени обекта

19 апр 2019, 4627 прочитания

В България ALSO* 1 В България ALSO*

Първи голям чужд инвеститор навлиза в българския сектор за дистрибуция на IT техника - швейцарската милиардна компания ALSO Holding купува "Солитрон"

19 апр 2019, 1186 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

Намалява броят на българските студенти в САЩ

През миналата учебна година в американски университети са учили 826 души от страната

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Швейцарският гигант ALSO купува "Солитрон"

Цената на сделката не е обявена, но тя е първата от такъв мащаб в българския сектор за дистрибуция на IT техника

Имплозия на "Позитано" 20

След бламирането на Корнелия Нинова за евролистата въпросът е накъде е поела БСП и кой я води

Алън Мертнер: Алгоритъмът постоянно се променя

Директорът рекламно инженерство във Facebook пред "Капитал"

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

1968 по Уорхол

Warhol 1968 в Moderna Museet връща атмосферата и духа на първата самостоятелна изложба на американския артист в Европа

Млади градски подкасти

"Градски детектив" навлиза във втория си сезон с още легенди и сюжети - не само от София