С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 апр 2019, 12:30, 7404 прочитания

Веригата "Мания" ще се увеличи с пет нови обекта през 2019 г.

Магазините за дрехи втора употреба са 39, а общите им приходи за 2018 г. достигат 20 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Магазините "Мания" за продажба на дрехи втора употреба ще се увеличат с поне пет нови търговски обекта през 2019 г., съобщи за "Капитал" Цветелина Томова – оперативен и ритейл мениджър на веригата.

Разширение и в Източна България


Посоката на разширение е към Източна България. Очаква се във Варна да бъде открит първият за града магазин "Мания". Засега брандът отсъства там, макар че бизнесът на компанията стартира от гараж в морския център, където се намира и основният сортировъчен център за дрехите.

"Северната част на страната също ни е интересна. Нямаме фиксирани граници за размера на търговските обекти, той зависи от локацията и града, но като правило търсим по-големи помещения - 600 - 700 квадратни метра. В Шумен например нашият магазин е 900 кв. метра и се е превърнал в своеобразен мол", коментира Цветелина Томова.

Миналата година дружеството откри два нови магазина – в Шумен и в Перник, с което броят им достигна 39. Веригата има един обект и в Атина, а заетите в нея са 250. По данни на компанията през 2018 г. клиентите на "Мания" са над 2 милиона.



"Продажбите зависят от цикъла на зареждане. През първите два дни от седмицата например, когато има нови доставки, оборотът надхвърля 50% от седмичните покупки", посочи Цветелина Томова.

И на франчайз

Седемдесет процента от магазините "Мания" са на франчайз и целта на веригата е да расте главно по тази схема. Необходимият начален капитал за магазин на франчайз е между 60 и 80 хил. лева - за ремонт, оборудване, ребрандиране, първоначално зареждане. Одобрените кандидати плащат и еднократна такса от 5000 лв. без ДДС, която включва подкрепа при намиране на подходящо помещение, предоставяне на концепция и визия за обекта, техническо съдействие, обучение на екипа и на самия франчайз партньор, разработване на последващи стратегии за развитие. Получателят на права не плаща роялти, но е длъжен да купува стока само от компанията, която управлява веригата.

"Възвръщаемостта на инвестицията в един франчайз обект е между 15 и 18 месеца. Ние затваряме целия цикъл, защото изкупуваме непродадените количества", обясни Цветелина Томова. И уточни, че франчайз партньорите на веригата са и мъже, и жени на възраст между 30 и 45 години. Над 90% от тях управляват повече от един магазин "Мания", а един - дори седем.

"Част от партньорите са били наши клиенти, други обаче преди това не са подозирали за съществуването ни. Но всички те споделят, че машината е много добре смазана и че получават навременна консултация и пълно ноу-хау", обобщи Томова.

Общите приходи от продажби на веригата за миналата година достигат 20 млн. лв., което е със 7% повече спрямо предходната година при сравним брой на търговските обекти. Целта е минимум 5% ръст на оборота за 2019 г. спрямо миналата година, посочиха от компанията.
"Дрехите не са боклук"

Магазини "Мания" поставиха началото на кампания под мотото "Дрехите не са боклук". В търговските обекти на веригата в столицата, които са 14, са обособени специални места за събиране на ненужни дрехи, обувки и текстил, срещу което притежателите им ще получат допълнителна отстъпка за пазаруване във веригата.

Текстилните отпадъци в страната са над 100 хил. тона годишно, което е между 3.8-4% от общия битов отпадък. Над 12 хил. тона дрехи са изхвърлени през миналата година само в София, като половината от тях могат да бъдат използвани отново, обобщи Севдалин Спасов, председател на Асоциацията на преработвателите и търговците на дрехи втора употреба и собственик на "М холдинг", част от който са и магазини "Мания.

Кампанията за събиране на ненужен текстил ще подкрепя финансово жените с рак на гърдата в България.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 1197 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

22 окт 2019, 866 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Швейцарският гигант ALSO купува "Солитрон"

Цената на сделката не е обявена, но тя е първата от такъв мащаб в българския сектор за дистрибуция на IT техника

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10