С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 апр 2019, 12:30, 8975 прочитания

Веригата "Мания" ще се увеличи с пет нови обекта през 2019 г.

Магазините за дрехи втора употреба са 39, а общите им приходи за 2018 г. достигат 20 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Магазините "Мания" за продажба на дрехи втора употреба ще се увеличат с поне пет нови търговски обекта през 2019 г., съобщи за "Капитал" Цветелина Томова – оперативен и ритейл мениджър на веригата.

Разширение и в Източна България


Посоката на разширение е към Източна България. Очаква се във Варна да бъде открит първият за града магазин "Мания". Засега брандът отсъства там, макар че бизнесът на компанията стартира от гараж в морския център, където се намира и основният сортировъчен център за дрехите.

"Северната част на страната също ни е интересна. Нямаме фиксирани граници за размера на търговските обекти, той зависи от локацията и града, но като правило търсим по-големи помещения - 600 - 700 квадратни метра. В Шумен например нашият магазин е 900 кв. метра и се е превърнал в своеобразен мол", коментира Цветелина Томова.

Миналата година дружеството откри два нови магазина – в Шумен и в Перник, с което броят им достигна 39. Веригата има един обект и в Атина, а заетите в нея са 250. По данни на компанията през 2018 г. клиентите на "Мания" са над 2 милиона.



"Продажбите зависят от цикъла на зареждане. През първите два дни от седмицата например, когато има нови доставки, оборотът надхвърля 50% от седмичните покупки", посочи Цветелина Томова.

И на франчайз

Седемдесет процента от магазините "Мания" са на франчайз и целта на веригата е да расте главно по тази схема. Необходимият начален капитал за магазин на франчайз е между 60 и 80 хил. лева - за ремонт, оборудване, ребрандиране, първоначално зареждане. Одобрените кандидати плащат и еднократна такса от 5000 лв. без ДДС, която включва подкрепа при намиране на подходящо помещение, предоставяне на концепция и визия за обекта, техническо съдействие, обучение на екипа и на самия франчайз партньор, разработване на последващи стратегии за развитие. Получателят на права не плаща роялти, но е длъжен да купува стока само от компанията, която управлява веригата.

"Възвръщаемостта на инвестицията в един франчайз обект е между 15 и 18 месеца. Ние затваряме целия цикъл, защото изкупуваме непродадените количества", обясни Цветелина Томова. И уточни, че франчайз партньорите на веригата са и мъже, и жени на възраст между 30 и 45 години. Над 90% от тях управляват повече от един магазин "Мания", а един - дори седем.

"Част от партньорите са били наши клиенти, други обаче преди това не са подозирали за съществуването ни. Но всички те споделят, че машината е много добре смазана и че получават навременна консултация и пълно ноу-хау", обобщи Томова.

Общите приходи от продажби на веригата за миналата година достигат 20 млн. лв., което е със 7% повече спрямо предходната година при сравним брой на търговските обекти. Целта е минимум 5% ръст на оборота за 2019 г. спрямо миналата година, посочиха от компанията.
"Дрехите не са боклук"

Магазини "Мания" поставиха началото на кампания под мотото "Дрехите не са боклук". В търговските обекти на веригата в столицата, които са 14, са обособени специални места за събиране на ненужни дрехи, обувки и текстил, срещу което притежателите им ще получат допълнителна отстъпка за пазаруване във веригата.

Текстилните отпадъци в страната са над 100 хил. тона годишно, което е между 3.8-4% от общия битов отпадък. Над 12 хил. тона дрехи са изхвърлени през миналата година само в София, като половината от тях могат да бъдат използвани отново, обобщи Севдалин Спасов, председател на Асоциацията на преработвателите и търговците на дрехи втора употреба и собственик на "М холдинг", част от който са и магазини "Мания.

Кампанията за събиране на ненужен текстил ще подкрепя финансово жените с рак на гърдата в България.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 766 прочитания

Акциите на Intel достигат върха от дотком балона 2 Акциите на Intel достигат върха от дотком балона

Книжата на технологичната компания поскъпнаха заради много добрите финансови резултати

26 яну 2020, 1048 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Швейцарският гигант ALSO купува "Солитрон"

Цената на сделката не е обявена, но тя е първата от такъв мащаб в българския сектор за дистрибуция на IT техника

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10