Philip Morris се фокусира върху бездимните продукти
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Philip Morris се фокусира върху бездимните продукти

Reuters

Philip Morris се фокусира върху бездимните продукти

Водещата й марка в този сегмент IQOS все още не е одобрена в САЩ

5294 прочитания

Reuters

© Reuters


Една от най-големите тютюневи компании в света - Philip Morris International, се фокусира върху производството на бездимни никотинови продукти, съобщава Financial Times. Компанията предприема тази стъпка, макар и да осъзнава, че насочването на компаниите към този сегмент ще доведе до чувствително намаление на продажбите на обикновени цигари.

Още през 2017 г. Philip Morris заяви ясно своята цел - да замени цигарите с по-малко вредни и бездимни продукти възможно най-скоро. Според главния оперативен директор Ячек Олчак поставената цел може да бъде изпълнена много по-рано от очакваното. Той допълва, че това е стъпка в правилната посока въпреки огромния риск от намаляване на продажбите на вече утвърдени от компанията продукти, пише Financial Times.

Проблемът в САЩ

Въпреки успеха в няколко европейски (включително България) и азиатски държави водещата марка на компанията при бездимните продукти IQOS все още не е получила одобрение от Агенцията за контрол на храните и лекарствата в САЩ.

Учените поставят под сериозно съмнение здравословните ползи от IQOS. Според д-р Стантън Гланц, специалист по тютюневи изделия, проучванията на Philip Morris не подкрепят достатъчно добре твърдението, че IQOS е по-добър от цигарите.

Традиционните тютюневи изделия достигат температури от около 600°С, докато IQOS го загрява до 350°C. Според уебсайта на компанията това означава "значително намалени нива на вредни химикали в сравнение с цигарения дим".

Екипът на д-р Гланц обаче установява, че бездимните устройства освобождават ултрафини частици, които попадат в белите дробове. Няма значителна разлика при показателите кръвно налягане и функция на белите дробове, смята д-р Гланц, който е подробно запознат с проведените от Philip Morris медицински тестове, сравняващи потребители на IQOS и пушачи. Други изследователи са на мнение, че IQOS потребителите са също толкова уязвими към токсично увреждане на черния дроб и артериите, колкото са и пушачите.

Компанията категорично отрича тези твърдения.

Бездимно бъдеще

Според годишния доклад на Philip Morris 92% от бюджета, предвиден за маркетинг и проучвания, е насочен към разработване на новите устройства и по-специално IQOS. Планът е бездимните никотинови продукти да съставят 30% от обема на доставките до 2025 г.

В началото на миналата седмица компанията започна публична кампания Year of UnSmoke с цел да привлече вниманието на потребителите към усилията си за постепенно премахване на цигарите.

IQOS вече се продава добре в Япония. Според резултатите за четвъртото тримесечие на 2018 г., доставките на бездимни продукти са се увеличили с 14.2% до 41.4 млрд. единици, докато тези на обикновени цигари са намалели с 2.8% до 740.3 млрд. единици. Анализатори от UBS съобщават в доклад, публикуван миналия месец, че през втората половина на годината се очаква да започнат продажбите на IQOS в САЩ.

Една от най-големите тютюневи компании в света - Philip Morris International, се фокусира върху производството на бездимни никотинови продукти, съобщава Financial Times. Компанията предприема тази стъпка, макар и да осъзнава, че насочването на компаниите към този сегмент ще доведе до чувствително намаление на продажбите на обикновени цигари.

Още през 2017 г. Philip Morris заяви ясно своята цел - да замени цигарите с по-малко вредни и бездимни продукти възможно най-скоро. Според главния оперативен директор Ячек Олчак поставената цел може да бъде изпълнена много по-рано от очакваното. Той допълва, че това е стъпка в правилната посока въпреки огромния риск от намаляване на продажбите на вече утвърдени от компанията продукти, пише Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK