С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 апр 2019, 14:07, 4135 прочитания

Disney ще конкурира Netflix с по-ниски цени и широк каталог

Компанията обяви дългоочакваните подробности около стрийминг услугата си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Медийната компания Disney най-накрая разкри детайли относно собствената си стрийминг платформа Disney+. Месечната цена ще бъде 7 долара, или по-ниска от 9-те долара за Netflix. Така компанията дава заявка за конкуренция на пазара не само чрез огромния си каталог, но и чрез по-ниски цени.

След сделката за придобиване на FOX Disney има реален шанс да се конкурира с лидерите на пазара като Netflix и Amazon Prime Video. Предстоящата поява на поредната стрийминг платформа повдигна за пореден път въпроса за зараждането на нова медийна война, крахът на кабелните телевизии и конкуренцията с киното.



Началото

През 2015 г., когато Netflix се разрастваше с бързи темпове, Disney започна да експериментира с приложението DisneyLife, пише New York Times. Разработеното във Великобритания приложение предлага стари филми и телевизионни сериали, детски е-книги, игри и музика. Липсата на нови филми и ексклузивно съдържание обаче доведе до липсата на потребителски интерес.

През септември 2017 г. Disney обяви намерението си да навлезе в бизнеса със стрийминг услуги, за да се конкурира с Netflix, Hulu и Amazon Prime Video. Година по-късно проектът вече си имаше име - Disney+. Малко по-късно Disney реши, че ще спре да продава права за повторно излъчване на филми на Netflix. Компанията изчислява, че за година е получила приходи от 150 млн. долара от продажба на лицензи, като междувременно се е лишила от съдържание за собствените си платформи.



Сега именно този каталог ще се окаже най-силният коз за Disney+.
На 20 март тази година Walt Disney Co официално приключи придобиването на филмовите и телевизионни активи на 21 Century Fox за 71 млрд. долара. Това се случва почти година, след като Disney спечели наддаването с кабелната компания Comcast Corp. за активите, собственост на Рупърт Мърдок.

Целта на сделката е разширяването на филмотеката на Disney и създаването на реален шанс за конкуренция с големите компании на пазара като Netflix. Освен това чрез нея се очаква да се компенсира продължаващия отлив на абонати от ESPN+ - спортната стрийминг платформа на Disney, стартирана преди година като начин за тестване на стрийминг услугите на компанията.


Преди сключването на сделката с Fox съществуваха опасения, че по този начин Disney ще стане монополист на медийния пазар. През ноември миналата година обаче и САЩ, и Европейската комисия одобриха сделката за придобиването на FOX. В САЩ Министерството на правосъдието заяви, че Disney, която притежава кабелна спортна мрежа ESPN+, трябва да премахне 22-те мрежи на FOX, които предоставят спортни програми за регионалните и местните пазари.

Какво трябва да знаят потенциалните потребители

От компанията обявиха, че Disney+ се очаква да бъде пусната на пазара на 12 ноември. В четвъртък Disney обяви, че абонаментът за стрийминг услугата ще е 7 долара месечно или 70 долара годишно. За сравнение, различните абонаментните такси на Netflix - Basic, Standard и Premium, са съответно 9, 13 и 16 долара.

За да направи платформата достъпна за повече хора, Disney обяви за сключени сделки с Roku Inc и Sony Corp, за да разпространява Disney+ на устройства за стрийминг и конзолни гейминг системи, като ще бъде достъпно и за смарт телевизори и таблети. Не стана ясно дали Disney+ ще бъде включена в Apple TV+.

През първата си година Disney Plus ще предложи 10 оригинални филма и 25 оригинални сериала, пише New York Times. Сделката с FOX разшири филмовия архив на Disney с някои от най-популярните анимационни герои. В Disney+ потребителите ще имат достъп до авторска продукция като "Мики Маус", супергероите на "Марвел" и "Аватар" и "Семейство Симпсън" на FOX . Освен това някои от новите филми ще се качват директно в платформата, а други ще се появяват в нея след премиерите им в киносалоните.

Стрийминг услуги срещу кино и кабелни телевизии

Все по-голяма част от населението избира развлекателния модел, предлаган от онлайн платформите. Постепенно стрийминг услугите, даващи възможност на аудиторията да гледа каквото и когато поиска, се превръщат в причина за отмирането на кабелните телевизии и началото на новата медийна война.

Друго поле, на което се води новата медийна война, е т.нар. theatrical window, или периодът, в който филмът е по киносалоните и няма право да бъде разпространяван чрез DVD или в дигиталните платформи. Този период е средно 90 дни, но в момента се заражда дебат дали той трябва да се свие.

Netflix излъчва оригинални филми по едно и също време или само няколко седмици след дебюта им в кината. Конкурентът Amazon Studios обяви, че би искал някои от неговите филми да се излъчват само от две до осем седмици в кината, преди да се появят в Amazon Prime Video.

Аргументът на стрийминг платформите е, че киното не страда от стрийминг услугите. По данни на Reuters продажбите на билети през 2018 г. достигнаха рекордните 41 млрд. долара в световен мащаб и 12 млрд. долара в САЩ и Канада, при положение че в Netflix пуснаха около 90 филма за стрийминг.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Акционерите на "Софарма" одобриха предварителен дивидент за 2019 г. Акционерите на "Софарма" одобриха предварителен дивидент за 2019 г.

Председателят на съвета на директорите Огнян Донев очаква ръст на продажбите в Сърбия и Молдова

15 дек 2019, 170 прочитания

Уолстрийт очаква растеж през 2020 г. Уолстрийт очаква растеж през 2020 г.

Осем от най-големите банки в света очакват индексът S&P500 да нарасне догодина

15 дек 2019, 258 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Unilever инвестира 350 хил. евро в производствена линия за Eskimo

След покупката на второ българско дружество през 2018 г. компанията стана най-големият производител на сладолед в страната

Още от Капитал
Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

20 въпроса: Даниел Ненчев

Телевизионният водещ издаде "Идеи без граници", първата си книга

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10