С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 апр 2019, 14:07, 1723 прочитания

Disney ще конкурира Netflix с по-ниски цени и широк каталог

Компанията обяви дългоочакваните подробности около стрийминг услугата си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Медийната компания Disney най-накрая разкри детайли относно собствената си стрийминг платформа Disney+. Месечната цена ще бъде 7 долара, или по-ниска от 9-те долара за Netflix. Така компанията дава заявка за конкуренция на пазара не само чрез огромния си каталог, но и чрез по-ниски цени.

След сделката за придобиване на FOX Disney има реален шанс да се конкурира с лидерите на пазара като Netflix и Amazon Prime Video. Предстоящата поява на поредната стрийминг платформа повдигна за пореден път въпроса за зараждането на нова медийна война, крахът на кабелните телевизии и конкуренцията с киното.



Началото

През 2015 г., когато Netflix се разрастваше с бързи темпове, Disney започна да експериментира с приложението DisneyLife, пише New York Times. Разработеното във Великобритания приложение предлага стари филми и телевизионни сериали, детски е-книги, игри и музика. Липсата на нови филми и ексклузивно съдържание обаче доведе до липсата на потребителски интерес.

През септември 2017 г. Disney обяви намерението си да навлезе в бизнеса със стрийминг услуги, за да се конкурира с Netflix, Hulu и Amazon Prime Video. Година по-късно проектът вече си имаше име - Disney+. Малко по-късно Disney реши, че ще спре да продава права за повторно излъчване на филми на Netflix. Компанията изчислява, че за година е получила приходи от 150 млн. долара от продажба на лицензи, като междувременно се е лишила от съдържание за собствените си платформи.



Сега именно този каталог ще се окаже най-силният коз за Disney+.
На 20 март тази година Walt Disney Co официално приключи придобиването на филмовите и телевизионни активи на 21 Century Fox за 71 млрд. долара. Това се случва почти година, след като Disney спечели наддаването с кабелната компания Comcast Corp. за активите, собственост на Рупърт Мърдок.

Целта на сделката е разширяването на филмотеката на Disney и създаването на реален шанс за конкуренция с големите компании на пазара като Netflix. Освен това чрез нея се очаква да се компенсира продължаващия отлив на абонати от ESPN+ - спортната стрийминг платформа на Disney, стартирана преди година като начин за тестване на стрийминг услугите на компанията.


Преди сключването на сделката с Fox съществуваха опасения, че по този начин Disney ще стане монополист на медийния пазар. През ноември миналата година обаче и САЩ, и Европейската комисия одобриха сделката за придобиването на FOX. В САЩ Министерството на правосъдието заяви, че Disney, която притежава кабелна спортна мрежа ESPN+, трябва да премахне 22-те мрежи на FOX, които предоставят спортни програми за регионалните и местните пазари.

Какво трябва да знаят потенциалните потребители

От компанията обявиха, че Disney+ се очаква да бъде пусната на пазара на 12 ноември. В четвъртък Disney обяви, че абонаментът за стрийминг услугата ще е 7 долара месечно или 70 долара годишно. За сравнение, различните абонаментните такси на Netflix - Basic, Standard и Premium, са съответно 9, 13 и 16 долара.

За да направи платформата достъпна за повече хора, Disney обяви за сключени сделки с Roku Inc и Sony Corp, за да разпространява Disney+ на устройства за стрийминг и конзолни гейминг системи, като ще бъде достъпно и за смарт телевизори и таблети. Не стана ясно дали Disney+ ще бъде включена в Apple TV+.

През първата си година Disney Plus ще предложи 10 оригинални филма и 25 оригинални сериала, пише New York Times. Сделката с FOX разшири филмовия архив на Disney с някои от най-популярните анимационни герои. В Disney+ потребителите ще имат достъп до авторска продукция като "Мики Маус", супергероите на "Марвел" и "Аватар" и "Семейство Симпсън" на FOX . Освен това някои от новите филми ще се качват директно в платформата, а други ще се появяват в нея след премиерите им в киносалоните.

Стрийминг услуги срещу кино и кабелни телевизии

Все по-голяма част от населението избира развлекателния модел, предлаган от онлайн платформите. Постепенно стрийминг услугите, даващи възможност на аудиторията да гледа каквото и когато поиска, се превръщат в причина за отмирането на кабелните телевизии и началото на новата медийна война.

Друго поле, на което се води новата медийна война, е т.нар. theatrical window, или периодът, в който филмът е по киносалоните и няма право да бъде разпространяван чрез DVD или в дигиталните платформи. Този период е средно 90 дни, но в момента се заражда дебат дали той трябва да се свие.

Netflix излъчва оригинални филми по едно и също време или само няколко седмици след дебюта им в кината. Конкурентът Amazon Studios обяви, че би искал някои от неговите филми да се излъчват само от две до осем седмици в кината, преди да се появят в Amazon Prime Video.

Аргументът на стрийминг платформите е, че киното не страда от стрийминг услугите. По данни на Reuters продажбите на билети през 2018 г. достигнаха рекордните 41 млрд. долара в световен мащаб и 12 млрд. долара в САЩ и Канада, при положение че в Netflix пуснаха около 90 филма за стрийминг.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Samsung отлага пускането на сгъваемия си смартфон Samsung отлага пускането на сгъваемия си смартфон

Компанията ще проверява съобщенията за счупването на екрана само след няколко дни ползване

23 апр 2019, 346 прочитания

Amazon закрива онлайн платформата си в Китай Amazon закрива онлайн платформата си в Китай

Компанията на Джеф Безос не успя да се справи с конкуренцията с Alibaba

23 апр 2019, 406 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

Намалява броят на българските студенти в САЩ

През миналата учебна година в американски университети са учили 826 души от страната

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Unilever инвестира 350 хил. евро в производствена линия за Eskimo

След покупката на второ българско дружество през 2018 г. компанията стана най-големият производител на сладолед в страната

Пролет в Лангедок и Гаскония

Пътешествие в част от Южна Франция из земите на катарите, гъшия дроб и родните места на Д'Артанян и Тулуз-Лотрек

В България ALSO*

Първи голям чужд инвеститор навлиза в българския сектор за дистрибуция на IT техника - швейцарската милиардна компания ALSO Holding купува "Солитрон"

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

1968 по Уорхол

Warhol 1968 в Moderna Museet връща атмосферата и духа на първата самостоятелна изложба на американския артист в Европа

Кино: "Джебчии"

Семейството срещу света с простота и нежност