Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 апр 2019, 14:07, 4835 прочитания

Disney ще конкурира Netflix с по-ниски цени и широк каталог

Компанията обяви дългоочакваните подробности около стрийминг услугата си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Медийната компания Disney най-накрая разкри детайли относно собствената си стрийминг платформа Disney+. Месечната цена ще бъде 7 долара, или по-ниска от 9-те долара за Netflix. Така компанията дава заявка за конкуренция на пазара не само чрез огромния си каталог, но и чрез по-ниски цени.

След сделката за придобиване на FOX Disney има реален шанс да се конкурира с лидерите на пазара като Netflix и Amazon Prime Video. Предстоящата поява на поредната стрийминг платформа повдигна за пореден път въпроса за зараждането на нова медийна война, крахът на кабелните телевизии и конкуренцията с киното.



Началото

През 2015 г., когато Netflix се разрастваше с бързи темпове, Disney започна да експериментира с приложението DisneyLife, пише New York Times. Разработеното във Великобритания приложение предлага стари филми и телевизионни сериали, детски е-книги, игри и музика. Липсата на нови филми и ексклузивно съдържание обаче доведе до липсата на потребителски интерес.

През септември 2017 г. Disney обяви намерението си да навлезе в бизнеса със стрийминг услуги, за да се конкурира с Netflix, Hulu и Amazon Prime Video. Година по-късно проектът вече си имаше име - Disney+. Малко по-късно Disney реши, че ще спре да продава права за повторно излъчване на филми на Netflix. Компанията изчислява, че за година е получила приходи от 150 млн. долара от продажба на лицензи, като междувременно се е лишила от съдържание за собствените си платформи.



Сега именно този каталог ще се окаже най-силният коз за Disney+.
На 20 март тази година Walt Disney Co официално приключи придобиването на филмовите и телевизионни активи на 21 Century Fox за 71 млрд. долара. Това се случва почти година, след като Disney спечели наддаването с кабелната компания Comcast Corp. за активите, собственост на Рупърт Мърдок.

Целта на сделката е разширяването на филмотеката на Disney и създаването на реален шанс за конкуренция с големите компании на пазара като Netflix. Освен това чрез нея се очаква да се компенсира продължаващия отлив на абонати от ESPN+ - спортната стрийминг платформа на Disney, стартирана преди година като начин за тестване на стрийминг услугите на компанията.


Преди сключването на сделката с Fox съществуваха опасения, че по този начин Disney ще стане монополист на медийния пазар. През ноември миналата година обаче и САЩ, и Европейската комисия одобриха сделката за придобиването на FOX. В САЩ Министерството на правосъдието заяви, че Disney, която притежава кабелна спортна мрежа ESPN+, трябва да премахне 22-те мрежи на FOX, които предоставят спортни програми за регионалните и местните пазари.

Какво трябва да знаят потенциалните потребители

От компанията обявиха, че Disney+ се очаква да бъде пусната на пазара на 12 ноември. В четвъртък Disney обяви, че абонаментът за стрийминг услугата ще е 7 долара месечно или 70 долара годишно. За сравнение, различните абонаментните такси на Netflix - Basic, Standard и Premium, са съответно 9, 13 и 16 долара.

За да направи платформата достъпна за повече хора, Disney обяви за сключени сделки с Roku Inc и Sony Corp, за да разпространява Disney+ на устройства за стрийминг и конзолни гейминг системи, като ще бъде достъпно и за смарт телевизори и таблети. Не стана ясно дали Disney+ ще бъде включена в Apple TV+.

През първата си година Disney Plus ще предложи 10 оригинални филма и 25 оригинални сериала, пише New York Times. Сделката с FOX разшири филмовия архив на Disney с някои от най-популярните анимационни герои. В Disney+ потребителите ще имат достъп до авторска продукция като "Мики Маус", супергероите на "Марвел" и "Аватар" и "Семейство Симпсън" на FOX . Освен това някои от новите филми ще се качват директно в платформата, а други ще се появяват в нея след премиерите им в киносалоните.

Стрийминг услуги срещу кино и кабелни телевизии

Все по-голяма част от населението избира развлекателния модел, предлаган от онлайн платформите. Постепенно стрийминг услугите, даващи възможност на аудиторията да гледа каквото и когато поиска, се превръщат в причина за отмирането на кабелните телевизии и началото на новата медийна война.

Друго поле, на което се води новата медийна война, е т.нар. theatrical window, или периодът, в който филмът е по киносалоните и няма право да бъде разпространяван чрез DVD или в дигиталните платформи. Този период е средно 90 дни, но в момента се заражда дебат дали той трябва да се свие.

Netflix излъчва оригинални филми по едно и също време или само няколко седмици след дебюта им в кината. Конкурентът Amazon Studios обяви, че би искал някои от неговите филми да се излъчват само от две до осем седмици в кината, преди да се появят в Amazon Prime Video.

Аргументът на стрийминг платформите е, че киното не страда от стрийминг услугите. По данни на Reuters продажбите на билети през 2018 г. достигнаха рекордните 41 млрд. долара в световен мащаб и 12 млрд. долара в САЩ и Канада, при положение че в Netflix пуснаха около 90 филма за стрийминг.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 800 прочитания

Онлайн търговията – с добър имунитет Онлайн търговията – с добър имунитет

Интернет бе сочен за бъдещето на ритейла и преди кризата. Сега значението му рязко се увеличи

3 апр 2020, 1191 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Unilever инвестира 350 хил. евро в производствена линия за Eskimo

След покупката на второ българско дружество през 2018 г. компанията стана най-големият производител на сладолед в страната

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10