С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 16 апр 2019, 11:15, 4890 прочитания

Volkswagen залага на гигафабрики за батерии

Германската компания определи основните си доставчици

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германският автомобилен концерн Volkswagen призова партньорите си от фабриките за батерии
да започнат производството на устройства с капацитет минимум 1 гигават. "Всичко под този минимум би било безсмислено", обяви по време на автоизложението в Шанхай изпълнителният директор на компанията Херберт Диес.

Инвестицията


Volkswagen планира да вложи 50 млрд. евро за производството на акумулаторни клетки за електрически автомобили и определи южнокорейските SK Innovation (SKI), KI, LG Chem и Samsung SDI, както и китайската Contemporary Amperex Technology (CAT) за стратегически доставчици.

Компанията ще модернизира 16 завода, в които ще започне производството на електрически автомобили, и планира пускането на 33 различни електромодела под марките Skoda, Audi, VW и Seat до средата на 2023 г.

Стратегията на Tesla



Плановете на Volkwagen идват в момент, когато американският й конкурент Tesla преминава през голяма стратегическа промяна. В края на миналата година Panasonic - основният доставчик на батерии за компанията обяви, че спира да инвестира в съвместната им гигафабриката в Невада и се оттегля от планираното сътрудничество с бъдещата гигафабрика на Tesla в Китай.

В момента Tesla се стреми към разширяване на китайския пазар, търсейки стабилен партньор за производство и доставка на батерии. Според последни сведения Tesla също са се насочили към сътрудничество с CATL. Опитът на Tesla за работа само с един производител на батерии не доведе до желаните резултати. Panasonic призна, че не може да отговори на търсенето на пазара на електромобили.

Затова и създателят на Tesla обяви в края на миналата година, че гигафабриката в Шанхай ще бъде снабдявана от няколко местни производители на батерии, включително Panasonic. Макар и двете страни да осъзнават, че работата с повече от една фабрика за батерии е възможност, решението на на Tesla нанесе удар върху бизнеса с батерии на Panasonic, която се изправя пред по-голяма конкуренция.

Стъпките на Volkswagen

"Обмисляме да инвестиране в производителите на батерии, като по този начин целим да засилим нашата електирификация и да изградим необходимия но-хау", обявиха от компанията.

SKI изгражда завод за батерии в САЩ, който ще доставя устройствата на предприятието на VW в Чатануга, Тенеси. През 2022 г. в него германската компания трябва да започне производството на електромобили в САЩ. Доставчиците на батерии за компанията в Европа ще са LG Chem, Samsung и SKI.

На китайския пазар VW ще си сътрудничи с CATL от 2019 г. В началото на този месец компанията подписа 10-годишен меморандум за разбирателство с базираната в Китай Ganfeng Lithium. Според него Ganfeng ще снабдява производителя на автомобили с литий през следващите десет години. То също задължава двете страни да си сътрудничат в рециклирането на батерии, тъй като се очаква до 2023 г. търсенето на литиево-йонни батерии да се удвои.

"През следващите десет години Volkswagen Group ще лансира над 70 електромобили с ниски експлоатационни разходи. Това означава, че средно една четвърт от произведените автомобили през 2025 г. ще бъдат електрически. Вследствие на това ще имаме бързо нарастване на търсенето на суровини през следващите години. Трябва да сме сигурни, че ще покрием тази нужда още в ранна фаза. Дългосрочните споразумения, както това с Ganfeng, са факт именно с тази цел", казва д-р Штефан Стомер, член на управителния съвет на Volkswagen Aktiengesellschaft.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ЕVN инвестира 23 млн. лв. в пловдивската топлофиакция ЕVN инвестира 23 млн. лв. в пловдивската топлофиакция

Целта е до 2021 г. да бъде увеличена топлинната мощност със 100 мегавата

19 ное 2019, 170 прочитания

Най-големите гепарди Най-големите гепарди

Кои са компаниите с най-много служители, приходи и печалби в класацията на динамично растящия малък и среден бизнес "Гепард"

19 ное 2019, 260 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Chevron купува Anadarko в сделка за 50 млрд. долара

Това е най-голямото придобиване на петролния пазар от 4 години

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10