Volkswagen залага на гигафабрики за батерии
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volkswagen залага на гигафабрики за батерии

Интериорът на електирческия Volkswagen I.D.

Volkswagen залага на гигафабрики за батерии

Германската компания определи основните си доставчици

5594 прочитания

Интериорът на електирческия Volkswagen I.D.

© Reuters


Германският автомобилен концерн Volkswagen призова партньорите си от фабриките за батерии

да започнат производството на устройства с капацитет минимум 1 гигават. "Всичко под този минимум би било безсмислено", обяви по време на автоизложението в Шанхай изпълнителният директор на компанията Херберт Диес.

Инвестицията

Volkswagen планира да вложи 50 млрд. евро за производството на акумулаторни клетки за електрически автомобили и определи южнокорейските SK Innovation (SKI), KI, LG Chem и Samsung SDI, както и китайската Contemporary Amperex Technology (CAT) за стратегически доставчици.

Компанията ще модернизира 16 завода, в които ще започне производството на електрически автомобили, и планира пускането на 33 различни електромодела под марките Skoda, Audi, VW и Seat до средата на 2023 г.

Стратегията на Tesla

Плановете на Volkwagen идват в момент, когато американският й конкурент Tesla преминава през голяма стратегическа промяна. В края на миналата година Panasonic - основният доставчик на батерии за компанията обяви, че спира да инвестира в съвместната им гигафабриката в Невада и се оттегля от планираното сътрудничество с бъдещата гигафабрика на Tesla в Китай.

В момента Tesla се стреми към разширяване на китайския пазар, търсейки стабилен партньор за производство и доставка на батерии. Според последни сведения Tesla също са се насочили към сътрудничество с CATL. Опитът на Tesla за работа само с един производител на батерии не доведе до желаните резултати. Panasonic призна, че не може да отговори на търсенето на пазара на електромобили.

Затова и създателят на Tesla обяви в края на миналата година, че гигафабриката в Шанхай ще бъде снабдявана от няколко местни производители на батерии, включително Panasonic. Макар и двете страни да осъзнават, че работата с повече от една фабрика за батерии е възможност, решението на на Tesla нанесе удар върху бизнеса с батерии на Panasonic, която се изправя пред по-голяма конкуренция.

Стъпките на Volkswagen

"Обмисляме да инвестиране в производителите на батерии, като по този начин целим да засилим нашата електирификация и да изградим необходимия но-хау", обявиха от компанията.

SKI изгражда завод за батерии в САЩ, който ще доставя устройствата на предприятието на VW в Чатануга, Тенеси. През 2022 г. в него германската компания трябва да започне производството на електромобили в САЩ. Доставчиците на батерии за компанията в Европа ще са LG Chem, Samsung и SKI.

На китайския пазар VW ще си сътрудничи с CATL от 2019 г. В началото на този месец компанията подписа 10-годишен меморандум за разбирателство с базираната в Китай Ganfeng Lithium. Според него Ganfeng ще снабдява производителя на автомобили с литий през следващите десет години. То също задължава двете страни да си сътрудничат в рециклирането на батерии, тъй като се очаква до 2023 г. търсенето на литиево-йонни батерии да се удвои.

"През следващите десет години Volkswagen Group ще лансира над 70 електромобили с ниски експлоатационни разходи. Това означава, че средно една четвърт от произведените автомобили през 2025 г. ще бъдат електрически. Вследствие на това ще имаме бързо нарастване на търсенето на суровини през следващите години. Трябва да сме сигурни, че ще покрием тази нужда още в ранна фаза. Дългосрочните споразумения, както това с Ganfeng, са факт именно с тази цел", казва д-р Штефан Стомер, член на управителния съвет на Volkswagen Aktiengesellschaft.

Германският автомобилен концерн Volkswagen призова партньорите си от фабриките за батерии

да започнат производството на устройства с капацитет минимум 1 гигават. "Всичко под този минимум би било безсмислено", обяви по време на автоизложението в Шанхай изпълнителният директор на компанията Херберт Диес.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    hamiltonf1 avatar :-|
    hamiltonf

    "Volkswagen планира да вложи 50 млрд. евро за производството на акумулаторни клетки за електрически автомобили..."


    Няма да имат пак стигане, особено след 2 год., когато залеят пазара с 50-80 нови е-модели във всички сегменти.

  • 2
    vaskoangelov avatar :-?
    vaskoangelov

    ще бъде интересно!
    Още по интересното е, че надали ще пуснат и 5 модела до тогава.
    Eдвам изкараха e-tron, който е супер скъп и относително тромав и неикономичен автомобил; а в масовия сегмент имат e-golf и VW-Up, чиято е-технология е от преди 3-4 години.
    Междувременно от Тесла, Хюндай/Киа и Нисан/Рено също не спят :)

  • 3
    rdb41527334 avatar :-|
    rdb41527334

    Петролните монатхии все по трудно ще удрържат изкуствено високата цена на нефта.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK