С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
3 16 апр 2019, 11:15, 4817 прочитания

Volkswagen залага на гигафабрики за батерии

Германската компания определи основните си доставчици

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германският автомобилен концерн Volkswagen призова партньорите си от фабриките за батерии
да започнат производството на устройства с капацитет минимум 1 гигават. "Всичко под този минимум би било безсмислено", обяви по време на автоизложението в Шанхай изпълнителният директор на компанията Херберт Диес.

Инвестицията


Volkswagen планира да вложи 50 млрд. евро за производството на акумулаторни клетки за електрически автомобили и определи южнокорейските SK Innovation (SKI), KI, LG Chem и Samsung SDI, както и китайската Contemporary Amperex Technology (CAT) за стратегически доставчици.

Компанията ще модернизира 16 завода, в които ще започне производството на електрически автомобили, и планира пускането на 33 различни електромодела под марките Skoda, Audi, VW и Seat до средата на 2023 г.

Стратегията на Tesla



Плановете на Volkwagen идват в момент, когато американският й конкурент Tesla преминава през голяма стратегическа промяна. В края на миналата година Panasonic - основният доставчик на батерии за компанията обяви, че спира да инвестира в съвместната им гигафабриката в Невада и се оттегля от планираното сътрудничество с бъдещата гигафабрика на Tesla в Китай.

В момента Tesla се стреми към разширяване на китайския пазар, търсейки стабилен партньор за производство и доставка на батерии. Според последни сведения Tesla също са се насочили към сътрудничество с CATL. Опитът на Tesla за работа само с един производител на батерии не доведе до желаните резултати. Panasonic призна, че не може да отговори на търсенето на пазара на електромобили.

Затова и създателят на Tesla обяви в края на миналата година, че гигафабриката в Шанхай ще бъде снабдявана от няколко местни производители на батерии, включително Panasonic. Макар и двете страни да осъзнават, че работата с повече от една фабрика за батерии е възможност, решението на на Tesla нанесе удар върху бизнеса с батерии на Panasonic, която се изправя пред по-голяма конкуренция.

Стъпките на Volkswagen

"Обмисляме да инвестиране в производителите на батерии, като по този начин целим да засилим нашата електирификация и да изградим необходимия но-хау", обявиха от компанията.

SKI изгражда завод за батерии в САЩ, който ще доставя устройствата на предприятието на VW в Чатануга, Тенеси. През 2022 г. в него германската компания трябва да започне производството на електромобили в САЩ. Доставчиците на батерии за компанията в Европа ще са LG Chem, Samsung и SKI.

На китайския пазар VW ще си сътрудничи с CATL от 2019 г. В началото на този месец компанията подписа 10-годишен меморандум за разбирателство с базираната в Китай Ganfeng Lithium. Според него Ganfeng ще снабдява производителя на автомобили с литий през следващите десет години. То също задължава двете страни да си сътрудничат в рециклирането на батерии, тъй като се очаква до 2023 г. търсенето на литиево-йонни батерии да се удвои.

"През следващите десет години Volkswagen Group ще лансира над 70 електромобили с ниски експлоатационни разходи. Това означава, че средно една четвърт от произведените автомобили през 2025 г. ще бъдат електрически. Вследствие на това ще имаме бързо нарастване на търсенето на суровини през следващите години. Трябва да сме сигурни, че ще покрием тази нужда още в ранна фаза. Дългосрочните споразумения, както това с Ganfeng, са факт именно с тази цел", казва д-р Штефан Стомер, член на управителния съвет на Volkswagen Aktiengesellschaft.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 780 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 712 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Chevron купува Anadarko в сделка за 50 млрд. долара

Това е най-голямото придобиване на петролния пазар от 4 години

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма