С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
21 апр 2019, 11:25, 2408 прочитания

Ограниченията за вредните емисии – новият голям проблем за автомобилните компании

Секторът трябва да изпълни новите изисквания на ЕК, иначе се предвиждат сериозни санкции

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямото предизвикателство пред европейските автомобилни производители е изпълнението на новите ограничения за вредни емисии. До 2021 г. те трябва да намалят средните въглеродни емисии до 95 грама на километър. Всеки следващ грам CO2 ще струва на компаниите 95 евро, умножено по броя на продадените автомобили през годината. Това прави около 30 млрд. евро, пресмята Financial Times.

Целите на ЕК до 2030 г.


Ключовите цели за периода са:
- Намаляване с най-малко 40% на емисиите на парниковите газове (от нивата от 1990 г.)
-
Делът на възобновяемата енергия да е най-малко 32%
- Подобряване на енергийната ефективност с най-малко 32.5%.

Строги стават изискванията за отделяния въглероден двуокис от новите произведени леки и лекотоварни автомобили. Предвижда се от 2030 г. новите леки коли да отделят средно 37.5% по-малко въглероден двуокис, а за лекотоварни автомобили очакваното намаление е средно с 31% в сравнение с равнищата от 2021 г. Между 2025 и 2029 г. леките и лекотоварните автомобили ще трябва да отделят 15% по-малко от този вреден газ.

Общата цел на промените е да допринесе за постигането на целите на Парижкото споразумение. Строгите ограничения като отделянето на въглероден диоксид до 95 грама на километър обаче се оказват голяма трудност за европейските автомобилни производители. За сравнение, VW, която е продала 4.4 млн. автомобила в Европа през миналата година, има средни емисии от 123 гр/км.



Въглеродните емисии

Според консултантската компания Jato Dynamics за 2018 г. средните нива на вредните емисии са нараснали до четиригодишен максимум от 121 грама на километър. Продажбите на джипове, които са по-тежки и следователно произвеждат повече вредни емисии от традиционните автомобили, пък са се увеличили с три четвърти от 2015 г., пише IHS Markit. Друга причина за увеличаването на вредните емисии е тенденцията за избягване дизелови автомобили и предпочитането такива на бензин.

Спадът в продажбите на дизелови автомобили

Купувачите не вярват в рекламите, че дизеловите автомобили са по-екологични, след скандала с Volkswagen от 2015 г., когато се оказа, че те отделят много повече азотни оксиди. Дизелгейт удари автопроизводителите, които разчитаха на горивото за намаляване на емисиите, тъй като дизеловите превозни средства обикновено отделят една пета по-малко въглероден диоксид от автомобилите на бензин. За сравнение, продажбата на дизеловите превозни средства в ЕС е 56% от всички автомобили през 2011 г., но миналата година делът им падна до 37%, пише Financial Times.

Цената

Арнолд Елингхорст, автомобилен анализатор в Evercore ISI, изчислява, че на индустрията ще ѝ струва 15.5 млрд. евро само за да приведе автомобилите си в съответствие с разпоредбите.
Според швейцарската банка UBS общите приходи на европейски автомобили за 2021 г. ще бъдат със 7.4 млрд. евро по-малко поради разходите за постигане на целите за намаляване на вредните емисии. Това е спад от около 14% в сравнение с 2018 г.
UBS очаква на печалбата на автомобилните компании през 2021 г. също да е значителен - на PSA с 25%, на VW с 13%, на Renault - 10%, на Daimler – 9%, и на BMW със 7%.

Изпълнителният директор на Renault - Тиери Болоре, заяви, че компанията иска да направи всяко превозно средство "по-скоро сътрудник, отколкото нарушител". За да намали емисиите, компанията може да преустанови производството на най-замърсяващите двигатели от вече съществуващата линия автомобили.

Главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler - Майк Манли, каза пред Financial Times, че компанията може да изтегли най-замърсяващите си модели от пазара.

Много производители разчитат на т.нар суперкредити от електромобили, които компенсират по-замърсяващи превозни средства, което отчасти обяснява многото "модели на батерии", които ще се появят на пазара през следващите 18 месеца, въпреки че продажбите на електрически автомобили представлява по-малко от 1% от пазара.

Друга възможност за избягване на санкциите е обединението на компании с общ собственик. Например Lamborghini и VW да обединят своите емисии, за да избегнат глоби. И Fiat е предприела драстични действия, за да избегне санкции, формирайки т. нар. open pool с Tesla, съгласявайки се да плати на американската компания стотици милиони евро, съобщава Financial Times.

Последици

Една непредвидена последица от целите на ЕС за емисиите до 2030 г. може да бъде "смъртта" на евтините леки коли, пише Financial Times. Макс Уорбъртън, анализатор в Bernstein, твърди, че разходите за оборудване на тези автомобили с батерии и електрически двигатели, за да изпълнят амбициозните цели на ЕС за въглеродния диоксид, ще ги направят напълно недостъпни. Дори най-евтината хибридна система ще струва между 600 и 1000 евро за кола, а пълна хибридна система ще струва между 2500 и 4000 евро на автомобил.

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Диес призна, че евтините леки коли като Up! и Polo "никога" няма да постигнат целите за 2030 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Резултатите на Microsoft отново надминаха очакванията на пазара Резултатите на Microsoft отново надминаха очакванията на пазара

Бъдещият растеж на компанията изглежда все по-зависим от успешния й облачен бизнес

20 юли 2019, 668 прочитания

Кой взима летище София 6 Кой взима летище София

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта

19 юли 2019, 5857 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Deichmann е продала 600 хил. обувки през 2018 в България

Германската верига има приходи 30 млн. лв., направени през 21 търговски обекта в девет града в България и онлайн

Дунав не ни вълнува

България не се възползва от реката и регионите там са сред най-бедните в цяла Европа

Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика

Конфронтацията между Анкара и Никозия е лоша новина за възможността за алтернативни доставки за Европа, включително за България

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

Арх. Стефка Георгиева и елегантният брутализъм

Виена се запознава с наследството на една изключителна българска архитектка. Ние също.