С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
21 апр 2019, 11:25, 2888 прочитания

Ограниченията за вредните емисии – новият голям проблем за автомобилните компании

Секторът трябва да изпълни новите изисквания на ЕК, иначе се предвиждат сериозни санкции

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямото предизвикателство пред европейските автомобилни производители е изпълнението на новите ограничения за вредни емисии. До 2021 г. те трябва да намалят средните въглеродни емисии до 95 грама на километър. Всеки следващ грам CO2 ще струва на компаниите 95 евро, умножено по броя на продадените автомобили през годината. Това прави около 30 млрд. евро, пресмята Financial Times.

Целите на ЕК до 2030 г.


Ключовите цели за периода са:
- Намаляване с най-малко 40% на емисиите на парниковите газове (от нивата от 1990 г.)
-
Делът на възобновяемата енергия да е най-малко 32%
- Подобряване на енергийната ефективност с най-малко 32.5%.

Строги стават изискванията за отделяния въглероден двуокис от новите произведени леки и лекотоварни автомобили. Предвижда се от 2030 г. новите леки коли да отделят средно 37.5% по-малко въглероден двуокис, а за лекотоварни автомобили очакваното намаление е средно с 31% в сравнение с равнищата от 2021 г. Между 2025 и 2029 г. леките и лекотоварните автомобили ще трябва да отделят 15% по-малко от този вреден газ.

Общата цел на промените е да допринесе за постигането на целите на Парижкото споразумение. Строгите ограничения като отделянето на въглероден диоксид до 95 грама на километър обаче се оказват голяма трудност за европейските автомобилни производители. За сравнение, VW, която е продала 4.4 млн. автомобила в Европа през миналата година, има средни емисии от 123 гр/км.



Въглеродните емисии

Според консултантската компания Jato Dynamics за 2018 г. средните нива на вредните емисии са нараснали до четиригодишен максимум от 121 грама на километър. Продажбите на джипове, които са по-тежки и следователно произвеждат повече вредни емисии от традиционните автомобили, пък са се увеличили с три четвърти от 2015 г., пише IHS Markit. Друга причина за увеличаването на вредните емисии е тенденцията за избягване дизелови автомобили и предпочитането такива на бензин.

Спадът в продажбите на дизелови автомобили

Купувачите не вярват в рекламите, че дизеловите автомобили са по-екологични, след скандала с Volkswagen от 2015 г., когато се оказа, че те отделят много повече азотни оксиди. Дизелгейт удари автопроизводителите, които разчитаха на горивото за намаляване на емисиите, тъй като дизеловите превозни средства обикновено отделят една пета по-малко въглероден диоксид от автомобилите на бензин. За сравнение, продажбата на дизеловите превозни средства в ЕС е 56% от всички автомобили през 2011 г., но миналата година делът им падна до 37%, пише Financial Times.

Цената

Арнолд Елингхорст, автомобилен анализатор в Evercore ISI, изчислява, че на индустрията ще ѝ струва 15.5 млрд. евро само за да приведе автомобилите си в съответствие с разпоредбите.
Според швейцарската банка UBS общите приходи на европейски автомобили за 2021 г. ще бъдат със 7.4 млрд. евро по-малко поради разходите за постигане на целите за намаляване на вредните емисии. Това е спад от около 14% в сравнение с 2018 г.
UBS очаква на печалбата на автомобилните компании през 2021 г. също да е значителен - на PSA с 25%, на VW с 13%, на Renault - 10%, на Daimler – 9%, и на BMW със 7%.

Изпълнителният директор на Renault - Тиери Болоре, заяви, че компанията иска да направи всяко превозно средство "по-скоро сътрудник, отколкото нарушител". За да намали емисиите, компанията може да преустанови производството на най-замърсяващите двигатели от вече съществуващата линия автомобили.

Главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler - Майк Манли, каза пред Financial Times, че компанията може да изтегли най-замърсяващите си модели от пазара.

Много производители разчитат на т.нар суперкредити от електромобили, които компенсират по-замърсяващи превозни средства, което отчасти обяснява многото "модели на батерии", които ще се появят на пазара през следващите 18 месеца, въпреки че продажбите на електрически автомобили представлява по-малко от 1% от пазара.

Друга възможност за избягване на санкциите е обединението на компании с общ собственик. Например Lamborghini и VW да обединят своите емисии, за да избегнат глоби. И Fiat е предприела драстични действия, за да избегне санкции, формирайки т. нар. open pool с Tesla, съгласявайки се да плати на американската компания стотици милиони евро, съобщава Financial Times.

Последици

Една непредвидена последица от целите на ЕС за емисиите до 2030 г. може да бъде "смъртта" на евтините леки коли, пише Financial Times. Макс Уорбъртън, анализатор в Bernstein, твърди, че разходите за оборудване на тези автомобили с батерии и електрически двигатели, за да изпълнят амбициозните цели на ЕС за въглеродния диоксид, ще ги направят напълно недостъпни. Дори най-евтината хибридна система ще струва между 600 и 1000 евро за кола, а пълна хибридна система ще струва между 2500 и 4000 евро на автомобил.

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Диес призна, че евтините леки коли като Up! и Polo "никога" няма да постигнат целите за 2030 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP

Американският мениджър управлява германската софтуерна компания повече от десетилетие и утрои пазарната й оценка

14 окт 2019, 578 прочитания

Проектът на Facebook за криптовалута започна да се пропуква Проектът на Facebook за криптовалута започна да се пропуква

EBay, Stripe, Mastercard и Visa обявиха, че се оттеглят от него, след като това вече направи PayPal

14 окт 2019, 680 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Deichmann е продала 600 хил. обувки през 2018 в България

Германската верига има приходи 30 млн. лв., направени през 21 търговски обекта в девет града в България и онлайн

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма