Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 апр 2019, 15:45, 8355 прочитания

JYSK планира да открие нови осем магазина в страната през 2019 г.

Клиентите на датската верига за обзавеждане на дома в България са достигнали близо 1 млн. през финансовата 2018 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Датската веригата за обзавеждане на дома JYSK ("Юск") планира да открие нови осем магазина в страната през 2019 г. Четири от обектите ще бъдат в София – в The Mall, в кв. "Хаджи Димитър", в "България мол" и в "Скай сити мол", а един - в Благоевград. Местоположението на другите три е в процес на договаряне, като компанията разглежда възможности за Казанлък, Търговище, Хасково, съобщи за "Капитал" Любен Мишев, ритейл мениджър.

26 магазина в 18 града


Миналата година "JYSK България" откри също осем нови търговски обекта в България, с което броят им достигна 26 в 18 града. Веригата стъпи в страната през 2005 г., но започна да се разраства през 2013 г., след като компанията майка придоби собствеността върху магазините, които дотогава бяха на франчайз.

"През финансовата 2018 г., която за датската корпорация е от 1 септември 2017 г. до 31 август 2018 г., българските клиенти на JYSK надхвърлят 957 хил., а продажбите на дребно достигат близо 46.415 млн. лв. Ръстът при съпоставим брой магазини е 54.9%, а заедно с новите – 68.7%", коментира за "Капитал" Любен Нешев и уточни, че данните включват само приходите от магазинната мрежа без тези за склада на компанията в Божурище.

Онлайн продажбите имат 7% дял от общите приходи и отбелязват 32% ръст от септември 2018 г. до март т.г. Най-продаваните стокови групи са мебели, завивки и възглавници, сезонни продукти и обзавеждане за градината, посочиха от дружеството.



50 обекта до 2023 г.

"Целта за финансовата 2019 г. е минимум 15% ръст на ритейл продажбите. Плановете до 2023 г. включват да имаме 50 магазина JYSK тук, като се смята, че това е оптималното число за България", заяви Нешев.

Веригата търси подходящи помещения в градове с над 50 хил. жители, но не непременно областни - тя вече има магазини в Асеновград и Дупница например. Обичайният формат на обектите е 1200 кв. метра площ, от които 250 са за складови и битови помещения.

Сега заетите в магазините са 260, а ако компанията изпълни плановете си за откриване на нови обекти, броят на служителите в тях ще достигне около 350, уточни Любен Нешев.

Роботизация в Божурище

Първата част от логистичния център на JYSK в индустриалната зона край Божурище вече функционира, плановете са през есента на 2019 г. дистрибуционният хъб да заработи с пълния си капацитет. Тогава ще влязат в действие двете кули за високо складиране с площ 10 хил. кв. метра и с капацитет 125 хил. места, в които процесите са напълно роботизирани, обясни Мая Петрова, HR бизнес партньор.

От Божурище ще се обслужват общо 270 магазина на веригата в седем държави в региона: Гърция, Румъния, Сърбия, Словения, Босна и Херцеговина, Хърватия. Това е четвъртото подобно съоръжение на JYSK в света и най-високият склад в България. Строителството започна през 2017, а инвестицията надхвърля 105 млн. евро.

Компанията

Първият магазин JYSK е отворен на 2 април в Дания през 1979 г. Днес веригата има над 2700 магазина в над 52 държави. В Германия и Австрия обектите се наричат Dänisches Bettenlager, а в останалата част на света - JYSK.

JYSK е собственост на датския търговец Ларс Ларсен, който притежава известен брой компании с общ годишен оборот за финансовата 2016/2017 г. 3.35 млрд. евро и печалба преди облагане 444 млн. евро.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 736 прочитания

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 1024 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
В България ALSO*

Първи голям чужд инвеститор навлиза в българския сектор за дистрибуция на IT техника - швейцарската милиардна компания ALSO Holding купува "Солитрон"

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10