"Евро Алианс" завършиха два тунела на магистралата между Ниш и Скопие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Евро Алианс" завършиха два тунела на магистралата между Ниш и Скопие

Общата дължина на построените от "Евро Алианс" тунели в този проект е 2.8 км, а цената - 90 млн. евро

"Евро Алианс" завършиха два тунела на магистралата между Ниш и Скопие

В Сърбия отсечката с общо шест лота е сочена за най-сложния пътен проект, тъй като преминава през дефилето Грделица

Мила Чернева
17313 прочитания

Общата дължина на построените от "Евро Алианс" тунели в този проект е 2.8 км, а цената - 90 млн. евро

© Евро Алианс тунели


"Евро Алианс тунели" завърши два тунела на магистралата между Ниш и Скопие миналия месец. В консорциум с друга българска компания - "Пътища и мостове" на Росен Колелиев, специализираната компания за тунелни съоръжения взе участие в проекта за аутобан в Сърбия, който се финансира от Европейската инвестиционна банка. Тунелите са с обща дължина 2.8 км, а за тях обединението е получило 90 млн. евро, обясни Валентин Трашлиев, собственик на "Евро Алианс тунели", пред "Капитал".

Съоръженията са част от главния клон на Коридор 10, който минава по маршрута Залцбург - Любляна - Загреб - Белград - Ниш - Скопие - Велес - Солун.

Планът е магистралната отсечка между дефилето Грделица и Владичин хан да бъде завършена до 1 май, обясниха от сръбското Министерство на строителството, транспорта и инфраструктурата за "Капитал".

Друг лот от същото трасе пък е изпълнен от друга българска строителна компания "Трейс". От сайта на проекта става ясно, че строителството на този участък е завършило на 31 март.

Проектите са спечелени по реда на обществените поръчки в Сърбия.

С фокус тунели

"Евро Алианс тунели" е еднолично акционерно дружество, собственост на Валентин Трашлиев. За 2017 г. фирмата има над 63 млн. лв. приходи от строителство, а печалбата е 310 хил. лв. В миналогодишното издание на класацията на "Капитал" К100 е на осмо място сред най-големите строителни компании у нас.

Дружеството изпълнява проекти в България, Германия и Сърбия, като у нас в последно време работят по третия метродиаметър. В момента участват в двата търга за магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. В единия си партнират с "Иса 2000" и "Автомагистрали Черно море", а в другия - с "Хидрострой" на Велико Желев.

Какво са построили българите

Трасето, за което става въпрос, е разделено на общо шест лота, като трети и четвърти са въпросните тунели, които "Евро Алианс" е построила. Те са изградили по две тръби за всеки от тях, като единият тунел е близо 2 км, а другият - около 1 км. Единият е завършен още миналата година февруари 2018 г., а другият - в началото на април тази година. Тунелите обаче попадат в средата на трасето, което не е изцяло завършено, затова и не са пуснати за движение.

"Трейс" пък са изпълнили друг лот с дължина 4.75 км. при Царичина долина. На отсечката се намират шест моста. Те са работили в обединение с арменската Mostovik llc.

Най-сложният проект на сърбите

За управлението на обекта отговаря Koridori Srbije, държавна компания, основана през 2009 г. Изграждането на тази отсечка с шестте лота е започнало през 2014 г., а финансирането е от Европейската инвестиционна банка.

Според сръбските власти това е най-сложният инфраструктурен проект на страната. Изграждането на 26.3 км магистрала от дефилето Грделица на магистрала Е-75 включва 33 моста с обща дължина 5.6 км, две кръгови, два тунела с обща дължина 2.8 км, като единият е най-дългият тунел - Майнале.

За сравнение - проектът за магистрала "Струма" през Кресненското дефиле е дълъг 23.6 км, като се предвижда да бъдат изградени 7 тунела, 21 виадукта, 4 пътни възела, 12 надлези и подлези, и то само в едната посока. Общата дължина на тунелите е около 4.2 км. Очакваната стойност е общо над 1 млрд. лв.

"Евро Алианс тунели" завърши два тунела на магистралата между Ниш и Скопие миналия месец. В консорциум с друга българска компания - "Пътища и мостове" на Росен Колелиев, специализираната компания за тунелни съоръжения взе участие в проекта за аутобан в Сърбия, който се финансира от Европейската инвестиционна банка. Тунелите са с обща дължина 2.8 км, а за тях обединението е получило 90 млн. евро, обясни Валентин Трашлиев, собственик на "Евро Алианс тунели", пред "Капитал".

Съоръженията са част от главния клон на Коридор 10, който минава по маршрута Залцбург - Любляна - Загреб - Белград - Ниш - Скопие - Велес - Солун.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Игри без граници

Игри без граници

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK