С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
21 апр 2019, 10:54, 15203 прочитания

"Евро Алианс" завършиха два тунела на магистралата между Ниш и Скопие

В Сърбия отсечката с общо шест лота е сочена за най-сложния пътен проект, тъй като преминава през дефилето Грделица

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Евро Алианс тунели" завърши два тунела на магистралата между Ниш и Скопие миналия месец. В консорциум с друга българска компания - "Пътища и мостове" на Росен Колелиев, специализираната компания за тунелни съоръжения взе участие в проекта за аутобан в Сърбия, който се финансира от Европейската инвестиционна банка. Тунелите са с обща дължина 2.8 км, а за тях обединението е получило 90 млн. евро, обясни Валентин Трашлиев, собственик на "Евро Алианс тунели", пред "Капитал".

Съоръженията са част от главния клон на Коридор 10, който минава по маршрута Залцбург - Любляна - Загреб - Белград - Ниш - Скопие - Велес - Солун.


Планът е магистралната отсечка между дефилето Грделица и Владичин хан да бъде завършена до 1 май, обясниха от сръбското Министерство на строителството, транспорта и инфраструктурата за "Капитал".

Друг лот от същото трасе пък е изпълнен от друга българска строителна компания "Трейс". От сайта на проекта става ясно, че строителството на този участък е завършило на 31 март.

Проектите са спечелени по реда на обществените поръчки в Сърбия.
С фокус тунели

"Евро Алианс тунели" е еднолично акционерно дружество, собственост на Валентин Трашлиев. За 2017 г. фирмата има над 63 млн. лв. приходи от строителство, а печалбата е 310 хил. лв. В миналогодишното издание на класацията на "Капитал" К100 е на осмо място сред най-големите строителни компании у нас.

Дружеството изпълнява проекти в България, Германия и Сърбия, като у нас в последно време работят по третия метродиаметър. В момента участват в двата търга за магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. В единия си партнират с "Иса 2000" и "Автомагистрали Черно море", а в другия - с "Хидрострой" на Велико Желев.

Какво са построили българите



Трасето, за което става въпрос, е разделено на общо шест лота, като трети и четвърти са въпросните тунели, които "Евро Алианс" е построила. Те са изградили по две тръби за всеки от тях, като единият тунел е близо 2 км, а другият - около 1 км. Единият е завършен още миналата година февруари 2018 г., а другият - в началото на април тази година. Тунелите обаче попадат в средата на трасето, което не е изцяло завършено, затова и не са пуснати за движение.

"Трейс" пък са изпълнили друг лот с дължина 4.75 км. при Царичина долина. На отсечката се намират шест моста. Те са работили в обединение с арменската Mostovik llc.

Най-сложният проект на сърбите

За управлението на обекта отговаря Koridori Srbije, държавна компания, основана през 2009 г. Изграждането на тази отсечка с шестте лота е започнало през 2014 г., а финансирането е от Европейската инвестиционна банка.

Според сръбските власти това е най-сложният инфраструктурен проект на страната. Изграждането на 26.3 км магистрала от дефилето Грделица на магистрала Е-75 включва 33 моста с обща дължина 5.6 км, две кръгови, два тунела с обща дължина 2.8 км, като единият е най-дългият тунел - Майнале.

За сравнение - проектът за магистрала "Струма" през Кресненското дефиле е
дълъг 23.6 км, като се предвижда да бъдат изградени 7 тунела, 21 виадукта, 4 пътни възела, 12 надлези и подлези, и то само в едната посока. Общата дължина на тунелите е около 4.2 км. Очакваната стойност е общо над 1 млрд. лв.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 1287 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 968 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ограниченията за вредните емисии – новият голям проблем за автомобилните компании

Секторът трябва да изпълни новите изисквания на ЕК, иначе се предвиждат сериозни санкции

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света