С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 апр 2019, 10:54, 16010 прочитания

"Евро Алианс" завършиха два тунела на магистралата между Ниш и Скопие

В Сърбия отсечката с общо шест лота е сочена за най-сложния пътен проект, тъй като преминава през дефилето Грделица

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Евро Алианс тунели" завърши два тунела на магистралата между Ниш и Скопие миналия месец. В консорциум с друга българска компания - "Пътища и мостове" на Росен Колелиев, специализираната компания за тунелни съоръжения взе участие в проекта за аутобан в Сърбия, който се финансира от Европейската инвестиционна банка. Тунелите са с обща дължина 2.8 км, а за тях обединението е получило 90 млн. евро, обясни Валентин Трашлиев, собственик на "Евро Алианс тунели", пред "Капитал".

Съоръженията са част от главния клон на Коридор 10, който минава по маршрута Залцбург - Любляна - Загреб - Белград - Ниш - Скопие - Велес - Солун.


Планът е магистралната отсечка между дефилето Грделица и Владичин хан да бъде завършена до 1 май, обясниха от сръбското Министерство на строителството, транспорта и инфраструктурата за "Капитал".

Друг лот от същото трасе пък е изпълнен от друга българска строителна компания "Трейс". От сайта на проекта става ясно, че строителството на този участък е завършило на 31 март.

Проектите са спечелени по реда на обществените поръчки в Сърбия.
С фокус тунели

"Евро Алианс тунели" е еднолично акционерно дружество, собственост на Валентин Трашлиев. За 2017 г. фирмата има над 63 млн. лв. приходи от строителство, а печалбата е 310 хил. лв. В миналогодишното издание на класацията на "Капитал" К100 е на осмо място сред най-големите строителни компании у нас.

Дружеството изпълнява проекти в България, Германия и Сърбия, като у нас в последно време работят по третия метродиаметър. В момента участват в двата търга за магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. В единия си партнират с "Иса 2000" и "Автомагистрали Черно море", а в другия - с "Хидрострой" на Велико Желев.

Какво са построили българите



Трасето, за което става въпрос, е разделено на общо шест лота, като трети и четвърти са въпросните тунели, които "Евро Алианс" е построила. Те са изградили по две тръби за всеки от тях, като единият тунел е близо 2 км, а другият - около 1 км. Единият е завършен още миналата година февруари 2018 г., а другият - в началото на април тази година. Тунелите обаче попадат в средата на трасето, което не е изцяло завършено, затова и не са пуснати за движение.

"Трейс" пък са изпълнили друг лот с дължина 4.75 км. при Царичина долина. На отсечката се намират шест моста. Те са работили в обединение с арменската Mostovik llc.

Най-сложният проект на сърбите

За управлението на обекта отговаря Koridori Srbije, държавна компания, основана през 2009 г. Изграждането на тази отсечка с шестте лота е започнало през 2014 г., а финансирането е от Европейската инвестиционна банка.

Според сръбските власти това е най-сложният инфраструктурен проект на страната. Изграждането на 26.3 км магистрала от дефилето Грделица на магистрала Е-75 включва 33 моста с обща дължина 5.6 км, две кръгови, два тунела с обща дължина 2.8 км, като единият е най-дългият тунел - Майнале.

За сравнение - проектът за магистрала "Струма" през Кресненското дефиле е
дълъг 23.6 км, като се предвижда да бъдат изградени 7 тунела, 21 виадукта, 4 пътни възела, 12 надлези и подлези, и то само в едната посока. Общата дължина на тунелите е около 4.2 км. Очакваната стойност е общо над 1 млрд. лв.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието "Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието

Заедно с разклоненията до Свищов и Разлог проектът се съфинансира от фонд "Козлодуй"

22 яну 2020, 615 прочитания

Apple се отказва от нова технология за криптиране на данни в iCloud 1 Apple се отказва от нова технология за криптиране на данни в iCloud

Решението идва след оплакване на ФБР, че шифроването на информация ще попречи на разследвания

22 яну 2020, 864 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ограниченията за вредните емисии – новият голям проблем за автомобилните компании

Секторът трябва да изпълни новите изисквания на ЕК, иначе се предвиждат сериозни санкции

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10