С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 21 апр 2019, 12:36, 2503 прочитания

Звеното за автономни автомобили на Uber получи финансиране от 1 млрд. долара

Компанията търси външни инвеститори, за да покрие големите си разходи, а новата инжекция го оцени на над 7 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Звеното за автономни автомобили на Uber - Advanced Technologies Group, получи финансиране от 1 млрд. долара от консорциум, в който са фонд на SoftBank Group, Toyota доставчикът на автокомпоненти Denso. Средствата ще дадат тласък за осъществяване на скъпата амбициозна програма на компанията. Финансовата инжекция идва в навечерието на публичното предлагане на Uber, с което компанията се надява да набере около 10 млрд. долара от пазара.

Цената, на която е станала инвестицията в Advanced Technologies, оценява компанията на 7.25 млрд. долара.


Нуждата от чужди инвеститори

До момента бизнесът с безпилотни автомобили не носи големи приходи на Uber, която миналата година е на оперативна загуба от 3.03 млрд. долара, пише Reuters. Разходите на конкретното звено пък са надминали 1.07 млрд. долара от началото на програмата, която започна през 2016 г. Прехвърлянето на част от разходите върху външни инвеститори вероятно ще успокои някои от притесненията на Уолстрийт за големите разходи на компанията.

При представянето на документите си за първичното публично предлагане Uber предупреди, че разработването на технологията за безпилотно управление "е скъпо, отнема много време и може и да не бъде успешно", както и че компанията изостава от някои конкурентите си.



Въпреки това SoftBank ще инвестира 333 млн. долара от 100-милиардния си Vision Fund, а останалите 667 млн. долара са от Denso и Toyota, която вложи пари в Uber и миналата година. От Uber казват, че Toyota ще инвестира още 300 млн. долара през следващите три години, за да покрият част от разходите за изграждането на комерсиални автономни автомобили.

Главният изпълнителен директор на Uber Дара Хосровшахи заяви, че финансирането "ще помогне да се запази позицията на Uber в челните редици" в трансформиращата се транспортна индустрия.

Инвестицията

Като част от инвестицията ATG се отделя, но остава под контрола на Uber. В ATG ще се сформира нов борд на директорите от шестима души, назначени от Uber. От тях един от SoftBank и един от Toyota. Ерик Мейхофер, който в момента е ръководител на ATG, ще бъде главен изпълнителен директор, съобщава Reuters. Такива значителни сделки са необичайни за компаниите, които са толкова близки до IPO, защото въвеждането на големи нови инвеститори променя структурата на капитала на компанията. Отделянето на част от компаниите обаче вече беше обявено и може дори да се приеме за добра новина, тъй като ще направи по-ясна структурата на Uber.

Проблемите на Uber в момента

Катастрофата през март 2018 г. със самоуправляващ се SUV на Uber, при която беше убит пешеходец в Аризона, навреди на цялата индустрия с безпилотни автомобили. Компанията беше принудена да затвори най-голямата си тестова база и да спре автономното шофиране в други градове. Сега Uber има малък брой тестови коли в Питсбърг - само през деня и при хубаво време. В автомобилите има по двама шофьори, за да се гарантира безопасността, като в тях не се превозват пътници.

Главният учен на ATG Ракел Уртасун каза в интервю за Reuters по-рано този месец, че "не е ясно" кога производството на автомобили с автономно управление ще започне в големи мащаби. Той добави, че през следващото десетилетие поне ще има комбинация от автономни и традиционни автомобили.

Възможни бъдещи проблеми

Сделката на Uber, която се очаква да приключи през третото тримесечие, изисква одобрение от Комитета за чуждестранни инвестиции в САЩ (CFIUS). Законът, приет миналата година, разширява правомощията му и позволява да преразглежда участията на чуждестранни инвеститори в компании, които се занимават с чувствителни технологии. Технологията за разработване на автономни автомобили се счита за такава и се приема, че има и приложение в отбраната.

Инвестицията на SoftBank в звеното за безпилотни автомобили на General Motors Co все още се разглежда от CFIUS и не се очаква скоро да бъде взето окончателно решение, въпреки че инвестицията беше обявена преди почти една година. Същият проблем може да възникне и в Uber.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Веригата Lafka затвори 5 Веригата Lafka затвори

На пазара прогнозират, че държавата в лицето на спортния тотализатор или "Български пощи", ще придобие веригата до седмици

22 фев 2020, 5006 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Pinterest и Zoom растат след дебюта си на борсата

Двете технологични компании се справят по-добре от очакваното на Уолстрийт и вдигнаха очакванията за Uber

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10