Deichmann е продала 600 хил. обувки през 2018 в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Deichmann е продала 600 хил. обувки през 2018 в България

В България са продадени общо 13.6 милиона чифта обувки на дребно през 2017 г., сочи анализ. Deichmann е пазарен лидер с 10% дял в търговията на дребно сред веригите за обувки

Deichmann е продала 600 хил. обувки през 2018 в България

Германската верига има приходи 30 млн. лв., направени през 21 търговски обекта в девет града в България и онлайн

Мара Георгиева
6246 прочитания

В България са продадени общо 13.6 милиона чифта обувки на дребно през 2017 г., сочи анализ. Deichmann е пазарен лидер с 10% дял в търговията на дребно сред веригите за обувки

© Deichmann


Веригата Deichmann е продала в страната около 600 хил. чифта обувки в своите физически магазини и онлайн през 2018 г., като броят им е почти на нивото от 2017, съобщиха от българското дружество "Дайхман търговия с обувки". Това прави годишен оборот 30 млн. лв.

С 10% пазарен дял сред веригите за обувки

"Според браншовия доклад на фирма RegioPlan Consulting през 2017 г. в България са продадени общо 13.6 милиона чифта обувки на дребно. Deichmann е пазарен лидер по оборот и по брой продадени чифтове и има 10% дял в търговията на дребно сред веригите за обувки в страната", коментира за "Капитал" Владимир Владимиров, управляващ директор.

Първият магазин Deichmann в България отвори преди 10 години в "Ритейл парк Пловдив", а днес веригата има 21 търговски обекта в девет града в страната. От април 2017 обувките се продават и онлайн, а от август 2018 компанията предлага и услугата за доставка до дома Ship to home. Тя е част от оmnichannel стратегията (многоканален подход при продажбите) на групата Deichmann и дава възможност за доставка до посочен от купувача адрес, когато той не намира определен артикул или размер обувки в даден магазин и направи поръчка веднага на място.

"В проценти онлайн продажбите са все още в обозрими граници, но растат с бързи темпове. Онлайн търговията е важно допълнение към нашите филиали, но ние не я отделяме, тъй като за нас не е важно през кой канал ще пазарува клиентът – важното е да пазарува при нас. Изключително предимство на Deichmann е предлагането на цялата колекция онлайн и успоредно с това стационарно в цялата страна при това на едни и същи цени", обобщи Владимир Владимиров.

Инвестиции в магазинната мрежа

Оборотът на "Дайхман търговия с обувки" за миналата година е 30.2 милиона лева, което е със 100 хил. лева повече в сравнение с 2017, а заетите са около 160, съобщиха от българското дружество. Компанията не отхвърля възможността за откриване на нови търговски обекти в страната, но не конкретизира инвестиционните си намерения.

"Сегашните 21 филиала са една добра бройка предвид големината на страната. Разбира се, ние продължаваме да се интересуваме от атрактивни локации и не изключваме възможността през годината да се появят нови възможности за развитие и навлизане. И през тази година ще инвестираме в мрежата от филиали, предвидено е модернизиране на един от тях, който ще бъде преустроен според най-новата ни концепция", обясни за "Капитал" Владимир Владимиров.

Той уточни, че българската компания, която е дъщерна на Deichmann SE, ще се стреми "към здравословен растеж" и през 2019 г. "Тъй като сме семейно дружество, можем сами да определяме своите цели и темпове на развитие. Не публикуваме тримесечни отчети или прогнози за растеж, а правим изводи след приключване на годината. Започнахме добре 2019 г. и сме оптимистично настроени за бъдещото развитие", обобщи Владимир Владимиров.

Групата Deichmann

Групата Deichmann е най-големият търговец с обувки на дребно в Европа със седалище в Есен, Германия. Компанията майка е основана през 1913 г. и до днес е собственост на семейството на основателя. Корпорацията разполага с 4053 филиала, 40 онлайн магазина и 40 698 служители в 25 европейски страни и в САЩ.

През фискалната 2018 г. корпорацията отчита 5 милиарда евро оборот и продажби на 178 милиона чифта обувки във физически и онлайн магазини. Шестдесет процента от оборота на дружеството се реализират от чуждестранните клонове.

Планираните инвестиции за цялата група през 2019 са за 285 милиона евро и са насочени към модернизиране на мрежата от филиали и откриването на нови, интернационализиране и дигитализиране. През първата половина на 2019 година компанията ще стъпи в Китай, където ще предложи част от асортимента си през онлайн платформата T-Mall Global. През лятото предстои отваряне на първия филиал на Deichmann в Дубай – за пръв път във фирмената история чрез франчайзинг партньор - групата AZADEA. За тази година е планирано и навлизане на пазара в Естония и Латвия. Форматът MyShoes, представен в Германия, Австрия и Швейцария, ще продължи своето навлизане на нови пазари, като в най-скоро време предстои откриване на първите филиали в Полша.

Групата Deichmann придоби в САЩ KicksUSA, основана през 2002 г. във Филаделфия, разполагаща с 64 филиала на Източното крайбрежие и с онлайн магазин. В бъдеще магазините на марката ще се ръководят под бранда SNIPES - част от групата Deichmann от 2011 г.

Веригата Deichmann е продала в страната около 600 хил. чифта обувки в своите физически магазини и онлайн през 2018 г., като броят им е почти на нивото от 2017, съобщиха от българското дружество "Дайхман търговия с обувки". Това прави годишен оборот 30 млн. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.