Airbnb инвестира 160 млн. долара в стартъпа за наем на жилища със специфичен дизайн Lyric
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Airbnb инвестира 160 млн. долара в стартъпа за наем на жилища със специфичен дизайн Lyric

Средната цена за нощувка в Lyric e 220 долара

Airbnb инвестира 160 млн. долара в стартъпа за наем на жилища със специфичен дизайн Lyric

Lyric наема етажи от сгради, обзавежда стаите с модерни мебели и ги дава под наем на туристите

3371 прочитания

Средната цена за нощувка в Lyric e 220 долара

© Reuters


Американската платформа Airbnb инвестира 160 млн. долара в стартъпа за отдаване на жилища под наем Lyric, съобщава Forbes, като добавя, че това би развило още повече хотелиерския ѝ бизнес. В момента основната цел на компанията е да свързва туристите с наемодателите на отделни квартири за определен срок от време.

Последното ѝ решение - придобиването на платформата за бързи резервации в бутикови хотелски стаи, също подсказва интереса ѝ за развитие в тази област.

30 млрд. долара е пазарната оценка на Airbnb в момента. Участие в платформата имат играчите на имотния пазар Tishman Speyer и RXR Realty, както и инвеститорите FifthWall Ventures и главният изпълнителен директор на Starwood Бари Стернлихт.

Общата сума от инвестициите в Lyric е около 50% от дълга на компанията, което прави сумата, набрана от финансиране, общо 185 млн. долара. Моделът ѝ е подобен на този на WeWork, която промотира наем на споделени пространства. Намеренията на стартъпа, базиран в Сан Франциско, са да използва средствата от Airbnb за увеличаването на апартаментите под наем до 2500 единици в срок от 1 година.

Бизнес моделът

Lyric наема цял етаж от жилищна сграда, после обзавежда всяка стая с мебели, подходящи за снимки в социалните мрежи, особено Instagram - нещо, което много модерни заведения започнаха да налагат като тенденция. След това ги дава под наем като хотелски стаи. Печалбите ѝ идват от разликата между това, което плаща на наемодателя, и сумата, която получава от престоя на гостите.

Все повече инвестиции

По-рано тази година Airbnb подкрепи стартъпа за коуъркинг офис пространство The Wing, както и технологичната компания за отдаване на жилища под наем Resy. През 2018 г. Airbnb финансира и китайската компания за наем на жилища City Home.

"Търсенето и предлагането на недвижими имоти следват строго определен ритъм. Както е казал Хенри Форд, "можеш да си вземеш кола в какъвто цвят искаш, стига да е черен", споделя главният изпълнителен директор в инвестиционната Tishman Speyer. "Условието за конкурентоспособност при недвижимите имоти за 2019 г. е гъвкавост, както при всеки друг бизнес", добавя той.

Средната цена за нощувка в Lyric e 220 долара. Туристите имат избор от общо 500 апартамента, които могат да разгледат през сайта на компанията или чрез платформата Airbnb. Те могат да останат за няколко вечери или пък да се опитат да надминат рекорда от 304 нощувки. Всеки апартамент на Lyric включва удобен матрак, спално бельо и тоалетни принадлежности от доказани марки като Casper, Frette и Malin + Goez. Освен това в стаите има изложени картини или снимки, които са обвързани с атмосферата или културата на мястото, където са отседнали гостите.

Добавена стойност

"Смятаме, че предприемачите в екипа на Lyric могат да ни помогнат да обогатим преживяването на гостите и да помогнем да се почувстват така, сякаш се намират в някой друг, по-добър свят", коментира Грег Грийли, който управлява отдела за отдаване на домове под наем в Airbnb.

Собствениците на недвижими имоти, които отдават апартаментите на Lyric, помагат на компанията да намира и наема по-бързо нови сгради. Според главния изпълнителен директор на стартъпа стаите за гости могат да се използват и в дългосрочен план, не само за няколко дни.

"Предлагането на продукти, които отговарят на потребителските нужди на различните клиенти, е полезно за обществото като цяло", казва Скот Ричлър, който е главен изпълнителен директор в RXR.

Разбира се, не всеки е почитател на идеята непознати туристи да се нанасят и да напускат стаите, когато си пожелаят. Друг стартъп на Airbnb - Niido, пострада от идеята, след като не успя да се справи с управлението на апартаментите в една от сградите във Флорида.

Американската платформа Airbnb инвестира 160 млн. долара в стартъпа за отдаване на жилища под наем Lyric, съобщава Forbes, като добавя, че това би развило още повече хотелиерския ѝ бизнес. В момента основната цел на компанията е да свързва туристите с наемодателите на отделни квартири за определен срок от време.

Последното ѝ решение - придобиването на платформата за бързи резервации в бутикови хотелски стаи, също подсказва интереса ѝ за развитие в тази област.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK