С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 23 апр 2019, 13:47, 2473 прочитания

Tesla обеща да пусне роботаксита догодина

Компанията на Мъск ще се конкурира с Uber, Lyft и Waymo

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Tesla ще пусне на пазара в САЩ догодина роботакси без човек шофьор. Това съобщи в понеделник президентът и основател на компанията Йлън Мъск по време на онлайн презентация. Мъск за пореден път развълнува инвеститорите със смелите си прогнози, които често пъти се случват, но със забавени срокове, съобщава Reuters. Въпреки това обаче акциите на компанията леко се повишиха.

В технологията за автономни автомобили Tesla ще се конкурира с американската компания за споделени пътувания Lyft, със звеното за автономни автомобили Waymo на Google, както и с това на Uber, което миналата седмица получи финансиране от 1 млрд. долара. Наред с тях Tesla ще се конкурира и с традиционните таксиметрови компании.


Презентацията на Tesla

По време на уебкаст презентацията на компанията в понеделник се очакваше Tesla да обяви загуби от последното тримесечие поради по-малкото доставки на най-евтиния Model 3, с който компанията се опитва да стигне до по-голяма част от пазара. В презентацията Мъск говореше за напредъка на Tesla по отношение на хардуера и софтуера, разработен от най-добрите му специалисти, както и за големия потенциал на Model 3.

"Фундаменталното послание, което потребителите трябва да разберат днес, е, че е финансова лудост да се купи нещо различно от Tesla". Мъск е категоричен, че неговата компания е единствената, разполагаща с набор от хардуерни устройства за пълно самоуправление. По време на презентацията той обяви намеренията си да произвежда роботаксита, които ще са достъпни на пазара още догодина.



Автономните автомобили на Tesla

Tesla работи върху чип за самостоятелно управление от 2016 г. Преди това Мъск е прогнозирал, че до 2018 г. автомобилите ще бъдат напълно самостоятелни, срок, който компанията очевидно изпусна.

Основното в обещанието от понеделник, е новият микрочип за автономни превозни средства. Чипът е произведен от Samsung Electronics в Тексас. Мъск очаква след поставянето му във всички автомобили на Tesla компанията да изпревари конкурентите си, а значителните разходи по внедряването му да се отплатят.

Мъск смята новия чип за самоуправление на Tesla за най-добрия в индустрията, като изпреварва конкурентите като този на Nvidia, която разработва чипове за многократна употреба. Чипът на Tesla може да направи седем пъти повече фреймове от системата на Nvidia Xavier, казва Пит Банън, ръководител на звеното Autopilot hardware в Tesla. Nvidia обаче твърдят, че сравнението е неточно.

"Изхвърлянето" на Lidar

През последните три години над 50 млрд. долара корпоративни и частни инвестиции бяха пропилени в около 50 стартиращи компании, използващи Lidar, а според доклад на Reuters само за 2018 г. рекордните 420 млн. долара са били инвестирани в неработещата технология.

Мъск преди използваше Lidar технологията, на която разчитат и конкурентите му. Lidar сензорите (използващи лазери и камери) са ключов елемент в повечето други системи за самостоятелно управление. Tesla обаче спря употребата им.

"Лидар" е за глупаците. И всеки, който разчита на "Лидар", е обречен ", казва Мъск. Автомобилите на Tesla използват система за самоуправление, която е изградена на базата на камери и радари.
Той каза, че в крайна сметка и конкурентите ще "изхвърлят" "Лидар", защото "това е скъпо и ненужно."

Такситата на Мъск

По време на презентацията Мъск заяви, че благодарение на роботакситата цената на превоза средно ще се намали с между 25 и 30%. Цената за една миля е под 18 цента и ще пада още, прогнозира Мъск, в сравнение с конкурентите му Uber и Lyft, при които цената за миля е между 2 и 3 долара. Всяко превозно средство ще генерира около 30 хил. долара годишно. Роботакситата ще имат батерии, които могат да издържат до 1 млн. мили, пише Financial times.

Реакциите

Експертите твърдят, че ще са нужни години, преди системите да са готови за масова употреба, а също, че производителите на автономни автомобили ще се сблъскат с редица регулаторни пречки. Мъск обаче прогнозира следното: "След една година ще имаме над 1 млн. коли с пълно самоуправление, софтуер и всичко."

Анализаторът на инвестиционната компания Wedbush - Даниел Айвс, определя амбицията на Tesla за роботакси като "впечатляваща", но добави, че инвеститорите ще се притесняват от "практичността и финансовите последици от това начинание, особено щом Waymo е мили напред в конкуренцията за автономни автомобили". Според него по-належащите проблеми пред компанията са притесненията относно търсенето на Model 3 и това дали Tesla ще търси ново финансиране.

Американското списание Consumer Reports предупреди, че "смелите твърдения на Tesla за възможностите за самостоятелно шофиране са преувеличени и не са представени достатъчно добре". "Твърденията за системите за автоматизация и безопасността на шофиране на Tesla не са подкрепени с информация и изглежда, че презентацията днес е за инвеститорите, но не и за безопасността на потребителите", пише изданието.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

18 окт 2019, 984 прочитания

Новите инженери на "Бош" 1 Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

18 окт 2019, 2053 прочитания

24 часа 7 дни

18 окт 2019, 5084 прочитания

18 окт 2019, 2268 прочитания

18 окт 2019, 2028 прочитания

18 окт 2019, 1479 прочитания

18 окт 2019, 1473 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
КЗК не откри нарушение за кампанията на "Фантастико" "Вземи 2 на цената на 1"

Регулаторът обаче глоби със 160 хил. лв. дружество на търговската верига заради игра с награди

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10