С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 23 апр 2019, 13:47, 2506 прочитания

Tesla обеща да пусне роботаксита догодина

Компанията на Мъск ще се конкурира с Uber, Lyft и Waymo

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Tesla ще пусне на пазара в САЩ догодина роботакси без човек шофьор. Това съобщи в понеделник президентът и основател на компанията Йлън Мъск по време на онлайн презентация. Мъск за пореден път развълнува инвеститорите със смелите си прогнози, които често пъти се случват, но със забавени срокове, съобщава Reuters. Въпреки това обаче акциите на компанията леко се повишиха.

В технологията за автономни автомобили Tesla ще се конкурира с американската компания за споделени пътувания Lyft, със звеното за автономни автомобили Waymo на Google, както и с това на Uber, което миналата седмица получи финансиране от 1 млрд. долара. Наред с тях Tesla ще се конкурира и с традиционните таксиметрови компании.


Презентацията на Tesla

По време на уебкаст презентацията на компанията в понеделник се очакваше Tesla да обяви загуби от последното тримесечие поради по-малкото доставки на най-евтиния Model 3, с който компанията се опитва да стигне до по-голяма част от пазара. В презентацията Мъск говореше за напредъка на Tesla по отношение на хардуера и софтуера, разработен от най-добрите му специалисти, както и за големия потенциал на Model 3.

"Фундаменталното послание, което потребителите трябва да разберат днес, е, че е финансова лудост да се купи нещо различно от Tesla". Мъск е категоричен, че неговата компания е единствената, разполагаща с набор от хардуерни устройства за пълно самоуправление. По време на презентацията той обяви намеренията си да произвежда роботаксита, които ще са достъпни на пазара още догодина.



Автономните автомобили на Tesla

Tesla работи върху чип за самостоятелно управление от 2016 г. Преди това Мъск е прогнозирал, че до 2018 г. автомобилите ще бъдат напълно самостоятелни, срок, който компанията очевидно изпусна.

Основното в обещанието от понеделник, е новият микрочип за автономни превозни средства. Чипът е произведен от Samsung Electronics в Тексас. Мъск очаква след поставянето му във всички автомобили на Tesla компанията да изпревари конкурентите си, а значителните разходи по внедряването му да се отплатят.

Мъск смята новия чип за самоуправление на Tesla за най-добрия в индустрията, като изпреварва конкурентите като този на Nvidia, която разработва чипове за многократна употреба. Чипът на Tesla може да направи седем пъти повече фреймове от системата на Nvidia Xavier, казва Пит Банън, ръководител на звеното Autopilot hardware в Tesla. Nvidia обаче твърдят, че сравнението е неточно.

"Изхвърлянето" на Lidar

През последните три години над 50 млрд. долара корпоративни и частни инвестиции бяха пропилени в около 50 стартиращи компании, използващи Lidar, а според доклад на Reuters само за 2018 г. рекордните 420 млн. долара са били инвестирани в неработещата технология.

Мъск преди използваше Lidar технологията, на която разчитат и конкурентите му. Lidar сензорите (използващи лазери и камери) са ключов елемент в повечето други системи за самостоятелно управление. Tesla обаче спря употребата им.

"Лидар" е за глупаците. И всеки, който разчита на "Лидар", е обречен ", казва Мъск. Автомобилите на Tesla използват система за самоуправление, която е изградена на базата на камери и радари.
Той каза, че в крайна сметка и конкурентите ще "изхвърлят" "Лидар", защото "това е скъпо и ненужно."

Такситата на Мъск

По време на презентацията Мъск заяви, че благодарение на роботакситата цената на превоза средно ще се намали с между 25 и 30%. Цената за една миля е под 18 цента и ще пада още, прогнозира Мъск, в сравнение с конкурентите му Uber и Lyft, при които цената за миля е между 2 и 3 долара. Всяко превозно средство ще генерира около 30 хил. долара годишно. Роботакситата ще имат батерии, които могат да издържат до 1 млн. мили, пише Financial times.

Реакциите

Експертите твърдят, че ще са нужни години, преди системите да са готови за масова употреба, а също, че производителите на автономни автомобили ще се сблъскат с редица регулаторни пречки. Мъск обаче прогнозира следното: "След една година ще имаме над 1 млн. коли с пълно самоуправление, софтуер и всичко."

Анализаторът на инвестиционната компания Wedbush - Даниел Айвс, определя амбицията на Tesla за роботакси като "впечатляваща", но добави, че инвеститорите ще се притесняват от "практичността и финансовите последици от това начинание, особено щом Waymo е мили напред в конкуренцията за автономни автомобили". Според него по-належащите проблеми пред компанията са притесненията относно търсенето на Model 3 и това дали Tesla ще търси ново финансиране.

Американското списание Consumer Reports предупреди, че "смелите твърдения на Tesla за възможностите за самостоятелно шофиране са преувеличени и не са представени достатъчно добре". "Твърденията за системите за автоматизация и безопасността на шофиране на Tesla не са подкрепени с информация и изглежда, че презентацията днес е за инвеститорите, но не и за безопасността на потребителите", пише изданието.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Facebook пуска собствена система за разплащания Facebook пуска собствена система за разплащания

Компанията обединява плащанията в услугите си с Facebook Pay

13 ное 2019, 106 прочитания

Tesla избра Германия за първата си европейска фабрика 1 Tesla избра Германия за първата си европейска фабрика

Четвъртата Gigafactory ще бъде изградена в Берлин

13 ное 2019, 456 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
КЗК не откри нарушение за кампанията на "Фантастико" "Вземи 2 на цената на 1"

Регулаторът обаче глоби със 160 хил. лв. дружество на търговската верига заради игра с награди

Още от Капитал
Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10