Porsche ще си партнира с китайски технологични гиганти
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Porsche ще си партнира с китайски технологични гиганти

Reuters

Porsche ще си партнира с китайски технологични гиганти

Германската автомобилна компания трябва да се съобрази със специфичните предпочитания на местните богати клиенти

2205 прочитания

Reuters

© Reuters


Porsche проучва възможностите за съвместни проекти с китайски технологични гиганти, включително Tencent Holdings, Alibaba Group и Baidu, за да разшири онлайн предлагането и да увеличи продажбите, пише Bloomberg.

Навлизане на китайския пазар

Специфичните за страната функции като гласово разпознаване, навигация и интеграция на социалната платформа за съобщения WeChat ще бъдат разработени на местно ниво, заяви главният изпълнителен директор на Porsche - Оливър Блуме, в интервю в Шанхай по време на автомобилноото изложение. Производителят също така подписа споразумение за разширяване на научноизследователското си сътрудничество с университета Тонджи (Tongji).

"Искаме да имаме подходящи партньорства във всеки отделен регион", каза Блуме. "Грешно е да вярваме, че всичко това може да се развие в Германия."

Този ход се основава на усилията на най-печелившата марка на Volkswagen да се достигне до китайските потребители, които използват предимно платформата на AutoNavi и WeChat, поддържана от Alibaba, за разлика от европейците и американците, които използват Google Maps и Whatsapp.

Китайският автомобилен пазар

В Китай е най-големият пазар на електромобили в света, което е ключово за германската автомобилна компания, която цели да увеличи гамата си от електромодели. Първият изцяло електрически модел на компанията, Taycan, ще излезе по-късно тази година и ще бъде последван от по-просторна версия на Cross Turismo.

Китайските потребители имат специфични предпочитания. Те включват интериорно осветление, по-меко окачване. Porsche ще се стреми да отговори на местните вкусове, пише Bloomberg.

Въпреки нарастващото си влияние в страната обаче германският производител ще продължи да поддържа балансирани глобални продажби, за да избегне прекалената зависимост от един пазар, казва Блуме. Северна Америка, Китай и Европа понастоящем съставляват по около една трета от глобалните доставки на компанията.

Проблеми и прогнози

Porsche започна годината със загуби, тъй като продажбите в световен мащаб паднаха с 12% през първото тримесечие. Това се дължи на затрудненията в производството, вследствие на по-строгите регулации за въглеродните емисии в Европа. Новите цели на ЕК за намаляване на средните въглеродни емисии до 2030 г. до 95 грама на километър, са огромно предизвикателство пред европейските автомобилни производители, които ги очакват производствени разходи или големи санкции.

Porsche очаква продажбите да достигнат рекордна стойност през тази година, дори и икономическата перспектива да отслабне на някои от ключовите пазари. Автомобилният производител прогнозира и лек ръст на приходите благодарение на пускането отново на пазара на емблематичния спортен автомобил 911.

Клиентите в Китай главно избират моделите Macan и Cayenne, но усилията на Porsche да популяризира спортните си коли в Китай, включително изграждането на състезателна писта извън Шанхай, отбелязват "стабилен напредък", твърди Блуме. Страната се превърна в най-големия регион за продажби на двуместния 718 Boxster и Cayman, които са по-евтини от 911.

Porsche проучва възможностите за съвместни проекти с китайски технологични гиганти, включително Tencent Holdings, Alibaba Group и Baidu, за да разшири онлайн предлагането и да увеличи продажбите, пише Bloomberg.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK