С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 24 апр 2019, 12:06, 9855 прочитания

"Каменица" се завърна в Пловдив с крафт пивоварна за 2 млн. евро

Компанията ще предлага само на място пет вида наливна бира и храна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Каменица" откри своята "Пивоварница" на мястото, където през 2015 г. собствениците на компанията затвориха старата бирена фабрика и изнесоха производството в Хасково. Още тогава обаче те заявиха намеренията си да запазят духа на старата пивоварна на Пловдив, създадена през 1881 година. Останалата и по-голяма част от терена на преместената пивоварна - 30.5 дка, беше продадена през есента на 2017 г. на частни инвеститори (братът на пловдивския кмет и "Сиенит") за над 13 млн. лв. и върху тях ще изградят огромен комплекс с жилищна част, офиси, магазини и спортно-развлекателни съоръжения.

След две години работа и около 2 млн. евро стартова инвестиция "Пивоварница Каменица" ЕООД ще произвежда годишно около 1200 хектолитра бира от новите марки "Хоп Троп Неипа", "Спайс Вайс", "Brew-нетка тъмна", "Тепейл ейл" и "Чилзен Пилзен". Комплексът има площ 3500 кв.м, а в него работят 40 души с различни специалности – пивовари, готвачи, ресторантьори.


В комплексът има 180 места вътре и 120 отвън. "Много важно бе за нас да запазим духа на бирената фабрика, като създадем айляшка обстановка отвън. Пловдивчани знаят какво значи това и точно за бохемски настроените любители на ръчно приготвена бира направихме амфитеатър, където всеки може да седне направо на бетоновите стълби и да се наслади не само на крафт бира, но и на развлеченията, за които сме приготвили сцена пред амфитеатъра", разказа Антон Карлов, изпълнителен директор на "Каменица" и управител на "Пивоварница Каменица" . Той каза, че с изнасяне на голямото производство на бира в Хасково "Каменица" е станала по-ефективна компания заради намалените разходи за логистика и заради възможностите за нови инвестиции в индустриалната зона.

Кой прави бирата

Инсталацията за бира в "Пиповарница Каменица" е разположена на два етажа - на първия са двата медни казана с вместимост по 1000 литра всеки, в които стартира производственият процес. "От поставянето на суровините в тях до завършването на процеса изминава общо около 1 месец. За производството се грижим общо трима пивовари. Целта ни е да направим добре разпознаваеми наливни бири, които да се изпиват веднага и да не се ползват стабилизатори", коментира пивоварът Иван Карагьозов.



Той описва вкусовите качества на петте марки наливна бира така: "Хоп Троп Неипа" е сухо-охмелена, но не прекалено горчива; "Спайс Вайс" е традиционна вайс бира, но с добавени вкусове и тукашни подправки: чубрица и сминдух; "Brew-нетка тъмна" е тъмната бира от асортимента, леко сладка и с дъх на кафе; "Тепейл Ейл" е горчива, карамелена и плодово екзотична; "Чилзен Пилзен", както говори името й, е пилзен бирата в "Пивоварница". Всичките видове бира са създадени по традиционните стилове в пивоварството. Главен готвач в ресторанта ще е Карстен Рабе – с над 20 международен години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

САЩ може да облекчат временно търговските санкции срещу Huawei 1 САЩ може да облекчат временно търговските санкции срещу Huawei

Китайската компания се опитва да се справи с критичната ситуация

19 май 2019, 706 прочитания

Шуменската "Теси" планира 78 млн. евро приходи за 2019 г. Шуменската "Теси" планира 78 млн. евро приходи за 2019 г.

Компанията представи новия си "умен" бойлер с управление през интернет

19 май 2019, 1018 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Thomas Cook планира да продаде бизнеса си

Kомпанията не успява да се съвземе от тежките финансови сътресения

Aéroport de Sofia

Френският кандидат Aéroports de Paris Group излетя към победата в концесията на софийското летище с изключително високо ценово и инвестиционно предложение

Екатерина Тупарева: Ръстът на рекламния пазар ще се забави

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал"

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

In memoriam: Владимир Трендафилов (1955 - 2019)

"Не си създавай кумир" - това беше първата заповед, която следваше

Кино: "Щастливия Лазаро"

С фантазия и щедро сърце срещу неправдите в света