С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 24 апр 2019, 12:06, 18244 прочитания

"Каменица" се завърна в Пловдив с крафт пивоварна за 2 млн. евро

Компанията ще предлага само на място пет вида наливна бира и храна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Каменица" откри своята "Пивоварница" на мястото, където през 2015 г. собствениците на компанията затвориха старата бирена фабрика и изнесоха производството в Хасково. Още тогава обаче те заявиха намеренията си да запазят духа на старата пивоварна на Пловдив, създадена през 1881 година. Останалата и по-голяма част от терена на преместената пивоварна - 30.5 дка, беше продадена през есента на 2017 г. на частни инвеститори (братът на пловдивския кмет и "Сиенит") за над 13 млн. лв. и върху тях ще изградят огромен комплекс с жилищна част, офиси, магазини и спортно-развлекателни съоръжения.

След две години работа и около 2 млн. евро стартова инвестиция "Пивоварница Каменица" ЕООД ще произвежда годишно около 1200 хектолитра бира от новите марки "Хоп Троп Неипа", "Спайс Вайс", "Brew-нетка тъмна", "Тепейл ейл" и "Чилзен Пилзен". Комплексът има площ 3500 кв.м, а в него работят 40 души с различни специалности – пивовари, готвачи, ресторантьори.


В комплексът има 180 места вътре и 120 отвън. "Много важно бе за нас да запазим духа на бирената фабрика, като създадем айляшка обстановка отвън. Пловдивчани знаят какво значи това и точно за бохемски настроените любители на ръчно приготвена бира направихме амфитеатър, където всеки може да седне направо на бетоновите стълби и да се наслади не само на крафт бира, но и на развлеченията, за които сме приготвили сцена пред амфитеатъра", разказа Антон Карлов, изпълнителен директор на "Каменица" и управител на "Пивоварница Каменица" . Той каза, че с изнасяне на голямото производство на бира в Хасково "Каменица" е станала по-ефективна компания заради намалените разходи за логистика и заради възможностите за нови инвестиции в индустриалната зона.

Кой прави бирата

Инсталацията за бира в "Пиповарница Каменица" е разположена на два етажа - на първия са двата медни казана с вместимост по 1000 литра всеки, в които стартира производственият процес. "От поставянето на суровините в тях до завършването на процеса изминава общо около 1 месец. За производството се грижим общо трима пивовари. Целта ни е да направим добре разпознаваеми наливни бири, които да се изпиват веднага и да не се ползват стабилизатори", коментира пивоварът Иван Карагьозов.



Той описва вкусовите качества на петте марки наливна бира така: "Хоп Троп Неипа" е сухо-охмелена, но не прекалено горчива; "Спайс Вайс" е традиционна вайс бира, но с добавени вкусове и тукашни подправки: чубрица и сминдух; "Brew-нетка тъмна" е тъмната бира от асортимента, леко сладка и с дъх на кафе; "Тепейл Ейл" е горчива, карамелена и плодово екзотична; "Чилзен Пилзен", както говори името й, е пилзен бирата в "Пивоварница". Всичките видове бира са създадени по традиционните стилове в пивоварството. Главен готвач в ресторанта ще е Карстен Рабе – с над 20 международен години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Netflix е добавила 6.5 млн. нови абонати в последното тримесечие без конкуренция Netflix е добавила 6.5 млн. нови абонати в последното тримесечие без конкуренция

Компанията показва притеснително забавяне в основни показатели още преди навлизането на Disney и Apple

17 окт 2019, 387 прочитания

Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие

Приходите на дружеството продължават плавно да растат

17 окт 2019, 475 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Лекторите на годишната аутсорсинг конференция: Даниъл Съскинд

Преподавател по икономика в Оксфорд и изследовател на технологиите и влиянието им върху работата и обществото

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10