С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 24 апр 2019, 12:06, 18246 прочитания

"Каменица" се завърна в Пловдив с крафт пивоварна за 2 млн. евро

Компанията ще предлага само на място пет вида наливна бира и храна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Каменица" откри своята "Пивоварница" на мястото, където през 2015 г. собствениците на компанията затвориха старата бирена фабрика и изнесоха производството в Хасково. Още тогава обаче те заявиха намеренията си да запазят духа на старата пивоварна на Пловдив, създадена през 1881 година. Останалата и по-голяма част от терена на преместената пивоварна - 30.5 дка, беше продадена през есента на 2017 г. на частни инвеститори (братът на пловдивския кмет и "Сиенит") за над 13 млн. лв. и върху тях ще изградят огромен комплекс с жилищна част, офиси, магазини и спортно-развлекателни съоръжения.

След две години работа и около 2 млн. евро стартова инвестиция "Пивоварница Каменица" ЕООД ще произвежда годишно около 1200 хектолитра бира от новите марки "Хоп Троп Неипа", "Спайс Вайс", "Brew-нетка тъмна", "Тепейл ейл" и "Чилзен Пилзен". Комплексът има площ 3500 кв.м, а в него работят 40 души с различни специалности – пивовари, готвачи, ресторантьори.


В комплексът има 180 места вътре и 120 отвън. "Много важно бе за нас да запазим духа на бирената фабрика, като създадем айляшка обстановка отвън. Пловдивчани знаят какво значи това и точно за бохемски настроените любители на ръчно приготвена бира направихме амфитеатър, където всеки може да седне направо на бетоновите стълби и да се наслади не само на крафт бира, но и на развлеченията, за които сме приготвили сцена пред амфитеатъра", разказа Антон Карлов, изпълнителен директор на "Каменица" и управител на "Пивоварница Каменица" . Той каза, че с изнасяне на голямото производство на бира в Хасково "Каменица" е станала по-ефективна компания заради намалените разходи за логистика и заради възможностите за нови инвестиции в индустриалната зона.

Кой прави бирата

Инсталацията за бира в "Пиповарница Каменица" е разположена на два етажа - на първия са двата медни казана с вместимост по 1000 литра всеки, в които стартира производственият процес. "От поставянето на суровините в тях до завършването на процеса изминава общо около 1 месец. За производството се грижим общо трима пивовари. Целта ни е да направим добре разпознаваеми наливни бири, които да се изпиват веднага и да не се ползват стабилизатори", коментира пивоварът Иван Карагьозов.



Той описва вкусовите качества на петте марки наливна бира така: "Хоп Троп Неипа" е сухо-охмелена, но не прекалено горчива; "Спайс Вайс" е традиционна вайс бира, но с добавени вкусове и тукашни подправки: чубрица и сминдух; "Brew-нетка тъмна" е тъмната бира от асортимента, леко сладка и с дъх на кафе; "Тепейл Ейл" е горчива, карамелена и плодово екзотична; "Чилзен Пилзен", както говори името й, е пилзен бирата в "Пивоварница". Всичките видове бира са създадени по традиционните стилове в пивоварството. Главен готвач в ресторанта ще е Карстен Рабе – с над 20 международен години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Netflix е добавила 6.5 млн. нови абонати в последното тримесечие без конкуренция Netflix е добавила 6.5 млн. нови абонати в последното тримесечие без конкуренция

Компанията показва притеснително забавяне в основни показатели още преди навлизането на Disney и Apple

17 окт 2019, 422 прочитания

Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие

Приходите на дружеството продължават плавно да растат

17 окт 2019, 521 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Лекторите на годишната аутсорсинг конференция: Даниъл Съскинд

Преподавател по икономика в Оксфорд и изследовател на технологиите и влиянието им върху работата и обществото

Още от Капитал
Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10