Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Безшумно и елегантно, както се и карат, електрическите велосипеди са придвижили цяла една индустрия в българската икономика силно напред. Само за една година производството им тук е скочило от около 28 хил. бройки на над 128 хиляди, а износът е пораснал с 250% до над 207 млн. лв., показват данните на бранша и на националната статистика. Обяснението е в ограничения китайски дъмпинг от януари миналата година, както и в по-голямото търсене на електрически велосипеди в Европа. Но има и още една подробност - фабриките в България се подготвяха за този момент от години, така че, когато Брюксел спря китайските контейнери, те бяха напълно готови да заемат свободната пазарна ниша. От позицията им на пета производствена сила в Европа местните компании са разпознаваеми за големите марки, които сега се обръщат към тях не само за сглобяването на класическите им модели, но и на велосипедите от ново поколение - с електромотор в рамката.
Засега прогнозата е растежът да продължава, което означава повече добавена стойност за икономиката и още няколкостотин нови работни места в различни части на страната, най-вече в провинцията. Но по алеята на велоуспеха има някои неравности - засега българските компании успяват благодарение на схемите с дълги отложени плащания към китайските доставчици на компоненти, което бързо би могло да се обърне. Има и оферти за изкупуване на фабрики от страна на китайските инвеститори в бранша. Болезнени са въпросите с качеството на продукцията и с трудното намиране на квалифицирани кадри, които за такова производство се оказват жизненоважен ресурс.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
8 коментара
Браво, от години много стабилно се развива тази индустрия, създават се фабрики и в чужди страни.
"Производството на електрически велосипеди в България е бум"
"Засега прогнозата е растежът да продължава, което означава повече добавена стойност за ИКОНОМИКАТА и още няколкостотин НОВИ работни места в различни части на страната, най-вече в ПРОВИНЦИЯТА".
Статията ми харесва със своята обективност, както следва:
1."Засега българските компании успяват благодарение на схемите с дълги отложени плащания към китайските доставчици на компоненти, което бързо би могло да се обърне".
2."Болезнени са въпросите с качеството на продукцията и с трудното намиране на квалифицирани кадри, които за такова производство се оказват жизненоважен ресурс."
3."В топ три на компаниите, които допринасят за бума в производството на този тип велосипеди у нас, са пловдивските "Лидер 96" и "Макском", както и "Крос"- Монтана".
4."България произвежда основно в масовия клас градски велосипеди, които в Европа се продават между 1000 и 2000 евро".
Ток и "Пици"; Модър Токинг; Модър Тайм ......
- голяма тъпня, те уж завод за коли Фолксваген (ТурбоФолк) се гласяха да построят в Кремиковци, а то каква била работата?!!!
"Производството на електрически велосипеди в България е в бум!"
И тате каза, "че ще ми купи колело, ама другия път"! (ха-ха-ха!)
Въпросът е доколко производството е рентабилно и доколко такава индустрия може да осигури средноевропейски заплати на работниците си. Или пак е на границата на оцеляването като всичко в България и ще я карат с роми.
А те само сглобявали китайски части ... Докато не почнат да произвеждат и частите в България, за никакъв бум не може да се говори.
До коментар [#3] от "Emil Dimov":
И какво, да не би да са се отказали Фолксваген, че така демонстративно да си изразяваш черногледството? То е ясно, че българите имаме ниско самочувствие, нека поне не го пропагандираме като нещо нормално.
Пожелавам успешно развитие на фабриките и да си споделят част от печалбата със служителите.
До коментар [#5] от "izt21595181":
Ганьо, значи немците немат автоиндустрия, Щот частите им се правят в Турция, Полша и България.
До коментар [#7] от "sherekhan":
Ганьо ще викаш на майка ти - дъртата уруспия, мангал прост.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.