С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 26 апр 2019, 14:00, 3083 прочитания

Конкурентът на Starbucks в Китай ще пусне свои акции на Nasdaq

Китайската компания Luckin Coffee се надява да набере между 150 и 800 млн. долара, за да изпревари американската кафе верига

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-големият конкурент на Starbucks в Китай - Luckin Coffee, е подал документи в Комисията по ценните книжа и фондовите борси на САЩ (SEC), за да излезе на борсата Nasdaq. Според различни източници целта ѝ е по този начин да си осигури между 150 и 800 млн. долара.

Амбицията


Миналата седмица Luckin получи с 150 млн. долара от BlackRock и други инвеститори, което оцени компанията на 2.9 млрд. долара. Тя кандидатства за листването на борсата с тикера LK, като планира да събере около 300 млн. долара според източници на Bloomberg през февруари.

Сега обаче според два източника на Reuters стартъпът се надява да набере от 500 до 800 млн. долара от листването си, планирано за месец май. Сума от този диапазон би направила Luckin най-голямото американско IPO (първично публично предлагане - бел. ред.) от китайска компания за 2019 г., става ясно от данни на Refinitiv.

Друг източник на Reuters казва, че компанията, която в момента работи на загуба, се стреми към пазарна оценка, която да е между 4 и 5 млрд. долара. Това е доста смел скок в сравнение с тази от 2.9 млрд. долара след последното набиране на средства.



Luckin се разраства с доста бърза скорост и в момента разполага с общо 2370 заведения в 28 китайски града и планира да отвори още 2500 тази година. Целта на компанията е преди всичко да изпревари Starbucks в надпреварата за най-голямата кафе верига в страната.

Luckin се надява потреблението на кафе в Китай да се увеличи, като според неин доклад то почти се е удвоило от 4.4 млрд. за 2013 г. до 8.7 млрд. продадени чаши миналата година. За 2023 г. прогнозата е да достигне до 15.5 млрд. продадени чаши.

Ще успее ли Luckin

Въпреки тези надежди компанията все още работи на загуба и предупреди, че е твърде вероятно тази тенденция да се запази и в близкото бъдеще. От старта си през юни 2017 г. досега Luckin е "на червено", като нетната загуба за акционерите е 475.4 млн. долара за миналата година, а общите приходи - 125.27 млн. долара. За първото тримесечие компанията е декларирала нетна загуба от 85.3 млн. долара.

Luckin е извоювала мястото си на пазара, като предлага бърза доставка и изгодни промоции в социалните мрежи. Това е едно от нещата, с които Starbucks иска да се справи и заради които обмисля да си партнира с местния технологичен гигант Alibaba за доставка на кафе.

Китайската компания не се ограничава само до продажбата на горещата напитка, а предлага и основни храни, сладкиши и напитки през мобилното си приложение. "Най-важният въпрос за бранда в дългосрочен план е дали когато спре да продава на промоционални цени, ще има лоялни клиенти, които да я предпочитат пред другите", казва Бен Кавендер, който е начело на China Market Research Group.

"Luckin е пренаписала правилата за правенето на бизнес с кафе в Китай и е успяла да повлияе на Starbucks и на други, по-малки играчи", добавя той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Потребителите на Revolut в България надхвърлиха 100 хил. души Потребителите на Revolut в България надхвърлиха 100 хил. души

Компанията е наела JP Morgan и планира да проведе нов кръг от финансиране за 1.5 млрд. долара

15 окт 2019, 712 прочитания

Volkswagen отлага решението за завода в Турция Volkswagen отлага решението за завода в Турция

Причината е турската офанзива в Сирия и атаката над кюрдите, пише Handelsblatt

15 окт 2019, 790 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Revolut търси масово разширение

Финтех компанията ще въведе телефонен номер за обслужване на клиенти

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света