С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 26 апр 2019, 14:00, 3151 прочитания

Конкурентът на Starbucks в Китай ще пусне свои акции на Nasdaq

Китайската компания Luckin Coffee се надява да набере между 150 и 800 млн. долара, за да изпревари американската кафе верига

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-големият конкурент на Starbucks в Китай - Luckin Coffee, е подал документи в Комисията по ценните книжа и фондовите борси на САЩ (SEC), за да излезе на борсата Nasdaq. Според различни източници целта ѝ е по този начин да си осигури между 150 и 800 млн. долара.

Амбицията


Миналата седмица Luckin получи с 150 млн. долара от BlackRock и други инвеститори, което оцени компанията на 2.9 млрд. долара. Тя кандидатства за листването на борсата с тикера LK, като планира да събере около 300 млн. долара според източници на Bloomberg през февруари.

Сега обаче според два източника на Reuters стартъпът се надява да набере от 500 до 800 млн. долара от листването си, планирано за месец май. Сума от този диапазон би направила Luckin най-голямото американско IPO (първично публично предлагане - бел. ред.) от китайска компания за 2019 г., става ясно от данни на Refinitiv.

Друг източник на Reuters казва, че компанията, която в момента работи на загуба, се стреми към пазарна оценка, която да е между 4 и 5 млрд. долара. Това е доста смел скок в сравнение с тази от 2.9 млрд. долара след последното набиране на средства.



Luckin се разраства с доста бърза скорост и в момента разполага с общо 2370 заведения в 28 китайски града и планира да отвори още 2500 тази година. Целта на компанията е преди всичко да изпревари Starbucks в надпреварата за най-голямата кафе верига в страната.

Luckin се надява потреблението на кафе в Китай да се увеличи, като според неин доклад то почти се е удвоило от 4.4 млрд. за 2013 г. до 8.7 млрд. продадени чаши миналата година. За 2023 г. прогнозата е да достигне до 15.5 млрд. продадени чаши.

Ще успее ли Luckin

Въпреки тези надежди компанията все още работи на загуба и предупреди, че е твърде вероятно тази тенденция да се запази и в близкото бъдеще. От старта си през юни 2017 г. досега Luckin е "на червено", като нетната загуба за акционерите е 475.4 млн. долара за миналата година, а общите приходи - 125.27 млн. долара. За първото тримесечие компанията е декларирала нетна загуба от 85.3 млн. долара.

Luckin е извоювала мястото си на пазара, като предлага бърза доставка и изгодни промоции в социалните мрежи. Това е едно от нещата, с които Starbucks иска да се справи и заради които обмисля да си партнира с местния технологичен гигант Alibaba за доставка на кафе.

Китайската компания не се ограничава само до продажбата на горещата напитка, а предлага и основни храни, сладкиши и напитки през мобилното си приложение. "Най-важният въпрос за бранда в дългосрочен план е дали когато спре да продава на промоционални цени, ще има лоялни клиенти, които да я предпочитат пред другите", казва Бен Кавендер, който е начело на China Market Research Group.

"Luckin е пренаписала правилата за правенето на бизнес с кафе в Китай и е успяла да повлияе на Starbucks и на други, по-малки играчи", добавя той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година

Производството в завода в Пирдоп е намаляло леко заради спирания за ремонт

11 дек 2019, 596 прочитания

"Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г. 1 "Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г.

Компанията е лидер при шоколадовите барове с над 60% пазарен дял

11 дек 2019, 798 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Revolut търси масово разширение

Финтех компанията ще въведе телефонен номер за обслужване на клиенти

Още от Капитал
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10