Конкурентът на Starbucks в Китай ще пусне свои акции на Nasdaq
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Конкурентът на Starbucks в Китай ще пусне свои акции на Nasdaq

Заведение на Luckin в Пекин

Конкурентът на Starbucks в Китай ще пусне свои акции на Nasdaq

Китайската компания Luckin Coffee се надява да набере между 150 и 800 млн. долара, за да изпревари американската кафе верига

4046 прочитания

Заведение на Luckin в Пекин

© Reuters


Най-големият конкурент на Starbucks в Китай - Luckin Coffee, е подал документи в Комисията по ценните книжа и фондовите борси на САЩ (SEC), за да излезе на борсата Nasdaq. Според различни източници целта ѝ е по този начин да си осигури между 150 и 800 млн. долара.

Амбицията

Миналата седмица Luckin получи с 150 млн. долара от BlackRock и други инвеститори, което оцени компанията на 2.9 млрд. долара. Тя кандидатства за листването на борсата с тикера LK, като планира да събере около 300 млн. долара според източници на Bloomberg през февруари.

Сега обаче според два източника на Reuters стартъпът се надява да набере от 500 до 800 млн. долара от листването си, планирано за месец май. Сума от този диапазон би направила Luckin най-голямото американско IPO (първично публично предлагане - бел. ред.) от китайска компания за 2019 г., става ясно от данни на Refinitiv.

Друг източник на Reuters казва, че компанията, която в момента работи на загуба, се стреми към пазарна оценка, която да е между 4 и 5 млрд. долара. Това е доста смел скок в сравнение с тази от 2.9 млрд. долара след последното набиране на средства.

Luckin се разраства с доста бърза скорост и в момента разполага с общо 2370 заведения в 28 китайски града и планира да отвори още 2500 тази година. Целта на компанията е преди всичко да изпревари Starbucks в надпреварата за най-голямата кафе верига в страната.

Luckin се надява потреблението на кафе в Китай да се увеличи, като според неин доклад то почти се е удвоило от 4.4 млрд. за 2013 г. до 8.7 млрд. продадени чаши миналата година. За 2023 г. прогнозата е да достигне до 15.5 млрд. продадени чаши.

Ще успее ли Luckin

Въпреки тези надежди компанията все още работи на загуба и предупреди, че е твърде вероятно тази тенденция да се запази и в близкото бъдеще. От старта си през юни 2017 г. досега Luckin е "на червено", като нетната загуба за акционерите е 475.4 млн. долара за миналата година, а общите приходи - 125.27 млн. долара. За първото тримесечие компанията е декларирала нетна загуба от 85.3 млн. долара.

Luckin е извоювала мястото си на пазара, като предлага бърза доставка и изгодни промоции в социалните мрежи. Това е едно от нещата, с които Starbucks иска да се справи и заради които обмисля да си партнира с местния технологичен гигант Alibaba за доставка на кафе.

Китайската компания не се ограничава само до продажбата на горещата напитка, а предлага и основни храни, сладкиши и напитки през мобилното си приложение. "Най-важният въпрос за бранда в дългосрочен план е дали когато спре да продава на промоционални цени, ще има лоялни клиенти, които да я предпочитат пред другите", казва Бен Кавендер, който е начело на China Market Research Group.

"Luckin е пренаписала правилата за правенето на бизнес с кафе в Китай и е успяла да повлияе на Starbucks и на други, по-малки играчи", добавя той.

Най-големият конкурент на Starbucks в Китай - Luckin Coffee, е подал документи в Комисията по ценните книжа и фондовите борси на САЩ (SEC), за да излезе на борсата Nasdaq. Според различни източници целта ѝ е по този начин да си осигури между 150 и 800 млн. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    125 млн. приходи, 475 млн. загуба? Това реално ли е? То разширението добре - инвестиции са, ама 400% загуба, тези да не са тех стартъп?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK