Revolut търси масово разширение
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Revolut търси масово разширение

Shutterstock

Revolut търси масово разширение

Финтех компанията ще въведе телефонен номер за обслужване на клиенти

6407 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Финтех компанията Revolut обмисля да въведе телефонен номер като част от обслужването на клиенти, съобщава Financial Times. В момента потребителите могат да се свързват с компанията единствено чрез чат, формуляр или имейл, като Revolut стои твърдо зад твърдението, че този начин на комуникация е по-ефикасен.

Някои клиенти обаче се оплакват от бавните отговори на спешните им запитвания за помощ, а други са възмутени, че сметките им са замразени без обяснение. Това недоволство е подтикнало компанията към промяна в модела на обслужване.

Том Хамберт, съветник в Revolut, посочва, че компанията ще приема входящи обаждания "в определени случаи" и допълва, че "понякога вдигането на телефона е по-бърз начин за решаване на потенциален проблем".

Бърз растеж

Въвеждането на телефонен номер е малка промяна, но е част от многото, които тепърва планира компанията. Намерението на 34-годишния съосновател Николай Сторонский е Revolut да се превърне в "първата в света наистина глобална банка". Крачка по-близо до целта беше придобиването на банков лиценз от Националната банка в Литва през 2018 г., което позволи на Revolut да предоставя услугите си навсякъде в ЕС и европейската икономическа зона.

За по-малко от четири години Revolut привлича над 4.7 милиона потребители, а всеки ден се отварят нови 12 хил. сметки, което я прави една от най-популярните финтех компании в Европа.

На 14 март компанията започна да предлага сметки и в левове, а приложението поддържа български език. По последни данни клиентите в България наброяват 30 хил. души, като растат с около 100 на ден.

Проблемите

Въпреки успеха през 2018 г., началото на тази година донесе много проблеми за компанията. През февруари Wired публикува разкритие, в което бивши служители на Revolut разказват за невъзможните цели, кратките срокове, стресът и лошо отношение от ръководството. В допълнение, един от етапите при наемане на служители е кандидатите да привлекат 200 или повече нови клиенти за 7 дни. Разкритието, макар и непотвърдено, постави под въпрос фирмената култура и контрола в компанията.

В интервю за Financial Times Сторонский казва, че не вижда проблем. "Растейки, ние променяме нашата култура", твърди той. "Не комуникираме толкова агресивно, както преди."

Месец по-късно, компанията беше подложена на натиск, след като Daily Telegraph разкри, че за периода юли-септември 2018 г. Revolut е изключила система за борба с прането на пари, която сигнализира за съмнителни преводи. Revolut отрече твърденията и заяви, че съществуващата система не е изключвана, а едновременно е била тествана втора, която блокирала неправилно някои преводи и затова е била спряна.

Финтех компанията Revolut обмисля да въведе телефонен номер като част от обслужването на клиенти, съобщава Financial Times. В момента потребителите могат да се свързват с компанията единствено чрез чат, формуляр или имейл, като Revolut стои твърдо зад твърдението, че този начин на комуникация е по-ефикасен.

Някои клиенти обаче се оплакват от бавните отговори на спешните им запитвания за помощ, а други са възмутени, че сметките им са замразени без обяснение. Това недоволство е подтикнало компанията към промяна в модела на обслужване.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    vstoykov2 avatar :-|
    Валентин

    Целта вече е постигната. Чрез законите против прането на пари и финансирането на тероризма накараха компанията да предлага некачествена услуга.

    За да разберете какво имам предвид прочетете лошите отзиви на потребители, които са пострадали от замразяване на сметки.

    Цитирах някои от тях и дадох връзки в статията от блога за банково-картовия лобизъм със заглавие „Защо не е разумно да държим всичките си пари в банковата система“ (напишете заглавието в търсачката за да я намерите).

    Според компанията "само" при 5% от замразените сметки има прекомерно забавяне при размразяването *след* представяне на поисканите документи за произход на средствата (дни, седмици или повече).

    Липсва възможност тези документи да се предоставят предварително и компанията да даде предварително уверение, че няма да замразява сметката, което би било полезно за потребители, които отиват на почивка (и не си носят със себе си и нямат достъп до документи, които може да им поискат впоследствие).


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK