С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 29 апр 2019, 13:19, 8637 прочитания

Трети наземен оператор ще има на летище Бургас

Това ще бъде свързаната с "Химимпорт" "Суиспорт България"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От тази година на летище Бургас ще има трети наземен оператор. Това съобщи пред "Капитал" Георги Чипилски, директор на аеропорта. Това ще бъде свързаната с "Химимпорт" "Суиспорт България", като варненската група има миноритарно участие в компанията - концесионер на двете черноморски летища.

Наземните оператори са тези, които обслужват самолетите и пътниците на авиокомпаниите. Към този момент "Летище Бургас" държи около 60% от този бизнес, а българското поделение на гръцката Goldair Handling - останалите 40%.


В полето на наземните

От 2006 г. концесионер на двете морски летища е "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт". Регистрираното в България дружество е 60% собственост на германската Fraport. Останалите 40% от пролетта на 2008 г. са официално на компания от групата "Химимпорт", която е собственик и на авиопревозвача "България ер".

През 2011 г. летище Бургас премина границата от 2 млн. пътници на година и според европейските регламенти трябваше да допусне конкуренция при наземното обслужване. През лятото на 2012 г. там влезе Goldair с българското си дружество "Голдеър хендлинг България". За изминалата година броят на пътниците беше общо 3.26 млн. Goldair е наземен оператор и на летище София.



Да се конкурираш със себе си

Новата трета компания на летище Бургас е българското дружество на швейцарската Swissport "Суиспорт България". Фирмата на базираната в Швейцария Swissport работи на летище София от 2007 г. Компанията майка е с огромен опит в обслужването на авиопревозвачите и има дейност на над 190 летища в целия свят. През 2013 г. "Химимпорт" през авиационното си поделение "Бългериан еъруейз груп" купи миноритарен дял в "Суиспорт България".

До промяна в собствеността се стигна, след като Swissport започна да изпитва сериозни трудности на българския пазар. Швейцарската компания се оплака от дъмпинг в цените за наземни услуги и от двата си конкурента. Swissport дори подаде жалби до Комисията за защита на конкуренцията, а в края на 2012 г. изпълнителният директор на българското дружество Фернанд Щауфер директно заяви, че бизнес средата на летището е станала нездравословна.

След смяната на собствеността тя започна да обслужва полетите на националния авиопревозвач "България ер" на летище София. По думите на Георги Чипилски новият трети оператор на летището в Бургас все още няма клиенти, като не е ясно как ще бъде преразпределен пазарът.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 462 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 405 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Сделката с Disney и новото оръжие на фамилия Мърдок – Fox

Сделката оставя фамилията с машина за новини, ръководена от Лаклан Мърдок, показва разследване на The New York Times

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.,

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10