С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 29 апр 2019, 13:19, 7159 прочитания

Трети наземен оператор ще има на летище Бургас

Това ще бъде свързаната с "Химимпорт" "Суиспорт България"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От тази година на летище Бургас ще има трети наземен оператор. Това съобщи пред "Капитал" Георги Чипилски, директор на аеропорта. Това ще бъде свързаната с "Химимпорт" "Суиспорт България", като варненската група има миноритарно участие в компанията - концесионер на двете черноморски летища.

Наземните оператори са тези, които обслужват самолетите и пътниците на авиокомпаниите. Към този момент "Летище Бургас" държи около 60% от този бизнес, а българското поделение на гръцката Goldair Handling - останалите 40%.


В полето на наземните

От 2006 г. концесионер на двете морски летища е "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт". Регистрираното в България дружество е 60% собственост на германската Fraport. Останалите 40% от пролетта на 2008 г. са официално на компания от групата "Химимпорт", която е собственик и на авиопревозвача "България ер".

През 2011 г. летище Бургас премина границата от 2 млн. пътници на година и според европейските регламенти трябваше да допусне конкуренция при наземното обслужване. През лятото на 2012 г. там влезе Goldair с българското си дружество "Голдеър хендлинг България". За изминалата година броят на пътниците беше общо 3.26 млн. Goldair е наземен оператор и на летище София.



Да се конкурираш със себе си

Новата трета компания на летище Бургас е българското дружество на швейцарската Swissport "Суиспорт България". Фирмата на базираната в Швейцария Swissport работи на летище София от 2007 г. Компанията майка е с огромен опит в обслужването на авиопревозвачите и има дейност на над 190 летища в целия свят. През 2013 г. "Химимпорт" през авиационното си поделение "Бългериан еъруейз груп" купи миноритарен дял в "Суиспорт България".

До промяна в собствеността се стигна, след като Swissport започна да изпитва сериозни трудности на българския пазар. Швейцарската компания се оплака от дъмпинг в цените за наземни услуги и от двата си конкурента. Swissport дори подаде жалби до Комисията за защита на конкуренцията, а в края на 2012 г. изпълнителният директор на българското дружество Фернанд Щауфер директно заяви, че бизнес средата на летището е станала нездравословна.

След смяната на собствеността тя започна да обслужва полетите на националния авиопревозвач "България ер" на летище София. По думите на Георги Чипилски новият трети оператор на летището в Бургас все още няма клиенти, като не е ясно как ще бъде преразпределен пазарът.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Дяловите инвестиции в Централна и Източна Европа растат, но не и в България Дяловите инвестиции в Централна и Източна Европа растат, но не и в България

През 2018 г. фондовете с фокус върху региона са набрали 1.8 млрд. евро и са вложили 2.7 млрд. евро

21 авг 2019, 491 прочитания

Депозитите нарастват, но лихвите остават ниски Депозитите нарастват, но лихвите остават ниски

По-голямо предлагане на жилища и потенциално забавяне на растежа на цените прогнозира БНБ

21 авг 2019, 704 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Сделката с Disney и новото оръжие на фамилия Мърдок – Fox

Сделката оставя фамилията с машина за новини, ръководена от Лаклан Мърдок, показва разследване на The New York Times

Сметищата на гнева в Русия

Боклукът се превръща в политически проблем, който канализира недоволството и обединява различни групи около една кауза

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" идва на мястото на затворилото врати Percolate