С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 апр 2019, 13:25, 2639 прочитания

Spotify премина 100 млн. платени абонати

Компанията за музикални стрийминг услуги продължава да расте като приходи, но и като загуба

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Музикалната стрийминг услуга Spotify вече има над 100 млн. платени абонати. Едноименната шведска компания е успяла да достигне до психологическата граница в края на първото тримесечие, показва финансовият отчет на фирмата. Така Spotify има над три пъти повече платени абонати, отколкото следващата услуга в сектора – Apple Music, която разполага с 28 млн. абонаменти, пише Reuters.

Скокът в броя абонати на Spotify идва преди всичко от разширението в Индия, Близкия изток и Северна Африка, където компанията навлезе през последните няколко месеца. Общо услугата има 217 млн. месечно активни потребители, като компанията е все по-близо до това повечето от тях да бъдат платени. Spotify предлага няколко възможности за абонамент, както и безплатно слушане, при което обаче има реклами и ограничения.


Приходите за периода са 1.7 млрд. долара, ръст от 33% спрямо миналата година. Общо 40% от всички платени абонаменти са в Европа, а 30% - в Северна Америка. Лошата новина за компанията е, че тя все повече се отдалечава от това да бъде на печалба - през първото тримесечие загубата е била 80 евроцента на акция спрямо очаквания за 35 евроцента на акция.

Далечната конкуренция

"Конкуренцията не е толкова важен фактор за нас, колкото растежа ни", коментира пред инвеститори Даниел Ек, изпълнителен директор на Spotify. "Искаме да продължим да растем с над 30% на година по отношение на приходи и потребители."



Целта на компанията е до края на годината да има между 117 и 127 млн. платени потребители. Средният приход на потребител остава почти без промяна – 4.71 евро на абонат, с малко над същия период на миналата година. Основна причина за това е, че компанията залага на по-ниски цени за новите си пазари и компенсира за тях в развитите пазари в САЩ, Канада и Европа.

В сектора освен с Apple Spotify се конкурира и с Google, а отскоро и с Amazon. Въпреки големите имена на американските гиганти европейската компания, която дебютира на борсата миналата година, расте с много по-бързи темпове от всички тях след началната силна вълна абонати към Apple Music.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. 1 Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв.

В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus

9 дек 2019, 638 прочитания

Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация

Страната ще смени между 20 и 30 млн. устройства в следващите три години

9 дек 2019, 561 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Веригата "T маркет" отчете за поредна година двуцифрен ръст на приходите

През 2018 г. компанията завършва с положителна оперативна печалба за първи път от стъпването си в България

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10