Spotify премина 100 млн. платени абонати
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Spotify премина 100 млн. платени абонати

Reuters

Spotify премина 100 млн. платени абонати

Компанията за музикални стрийминг услуги продължава да расте като приходи, но и като загуба

Йоан Запрянов
3146 прочитания

Reuters

© Reuters


Музикалната стрийминг услуга Spotify вече има над 100 млн. платени абонати. Едноименната шведска компания е успяла да достигне до психологическата граница в края на първото тримесечие, показва финансовият отчет на фирмата. Така Spotify има над три пъти повече платени абонати, отколкото следващата услуга в сектора – Apple Music, която разполага с 28 млн. абонаменти, пише Reuters.

Скокът в броя абонати на Spotify идва преди всичко от разширението в Индия, Близкия изток и Северна Африка, където компанията навлезе през последните няколко месеца. Общо услугата има 217 млн. месечно активни потребители, като компанията е все по-близо до това повечето от тях да бъдат платени. Spotify предлага няколко възможности за абонамент, както и безплатно слушане, при което обаче има реклами и ограничения.

Приходите за периода са 1.7 млрд. долара, ръст от 33% спрямо миналата година. Общо 40% от всички платени абонаменти са в Европа, а 30% - в Северна Америка. Лошата новина за компанията е, че тя все повече се отдалечава от това да бъде на печалба - през първото тримесечие загубата е била 80 евроцента на акция спрямо очаквания за 35 евроцента на акция.

Далечната конкуренция

"Конкуренцията не е толкова важен фактор за нас, колкото растежа ни", коментира пред инвеститори Даниел Ек, изпълнителен директор на Spotify. "Искаме да продължим да растем с над 30% на година по отношение на приходи и потребители."

Целта на компанията е до края на годината да има между 117 и 127 млн. платени потребители. Средният приход на потребител остава почти без промяна – 4.71 евро на абонат, с малко над същия период на миналата година. Основна причина за това е, че компанията залага на по-ниски цени за новите си пазари и компенсира за тях в развитите пазари в САЩ, Канада и Европа.

В сектора освен с Apple Spotify се конкурира и с Google, а отскоро и с Amazon. Въпреки големите имена на американските гиганти европейската компания, която дебютира на борсата миналата година, расте с много по-бързи темпове от всички тях след началната силна вълна абонати към Apple Music.

Музикалната стрийминг услуга Spotify вече има над 100 млн. платени абонати. Едноименната шведска компания е успяла да достигне до психологическата граница в края на първото тримесечие, показва финансовият отчет на фирмата. Така Spotify има над три пъти повече платени абонати, отколкото следващата услуга в сектора – Apple Music, която разполага с 28 млн. абонаменти, пише Reuters.

Скокът в броя абонати на Spotify идва преди всичко от разширението в Индия, Близкия изток и Северна Африка, където компанията навлезе през последните няколко месеца. Общо услугата има 217 млн. месечно активни потребители, като компанията е все по-близо до това повечето от тях да бъдат платени. Spotify предлага няколко възможности за абонамент, както и безплатно слушане, при което обаче има реклами и ограничения.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK