Spotify премина 100 млн. платени абонати

Компанията за музикални стрийминг услуги продължава да расте като приходи, но и като загуба

Музикалната стрийминг услуга Spotify вече има над 100 млн. платени абонати. Едноименната шведска компания е успяла да достигне до психологическата граница в края на първото тримесечие, показва финансовият отчет на фирмата. Така Spotify има над три пъти повече платени абонати, отколкото следващата услуга в сектора – Apple Music, която разполага с 28 млн. абонаменти, пише Reuters.

Скокът в броя абонати на Spotify идва преди всичко от разширението в Индия, Близкия изток и Северна Африка, където компанията навлезе през последните няколко месеца. Общо услугата има 217 млн. месечно активни потребители, като компанията е все по-близо до това повечето от тях да бъдат платени. Spotify предлага няколко възможности за абонамент, както и безплатно слушане, при което обаче има реклами и ограничения.

Приходите за периода са 1.7 млрд. долара, ръст от 33% спрямо миналата година. Общо 40% от всички платени абонаменти са в Европа, а 30% - в Северна Америка. Лошата новина за компанията е, че тя все повече се отдалечава от това да бъде на печалба - през първото тримесечие загубата е била 80 евроцента на акция спрямо очаквания за 35 евроцента на акция.

Далечната конкуренция

"Конкуренцията не е толкова важен фактор за нас, колкото растежа ни", коментира пред инвеститори Даниел Ек, изпълнителен директор на Spotify. "Искаме да продължим да растем с над 30% на година по отношение на приходи и потребители."

Целта на компанията е до края на годината да има между 117 и 127 млн. платени потребители. Средният приход на потребител остава почти без промяна – 4.71 евро на абонат, с малко над същия период на миналата година. Основна причина за това е, че компанията залага на по-ниски цени за новите си пазари и компенсира за тях в развитите пазари в САЩ, Канада и Европа.

В сектора освен с Apple Spotify се конкурира и с Google, а отскоро и с Amazon. Въпреки големите имена на американските гиганти европейската компания, която дебютира на борсата миналата година, расте с много по-бързи темпове от всички тях след началната силна вълна абонати към Apple Music.

Още от Капитал

Радиопазарът в България

Радиопазарът в България

Минало, настояще, бъдеще

Минало, настояще, бъдеще