С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
30 апр 2019, 13:25, 2519 прочитания

Spotify премина 100 млн. платени абонати

Компанията за музикални стрийминг услуги продължава да расте като приходи, но и като загуба

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Музикалната стрийминг услуга Spotify вече има над 100 млн. платени абонати. Едноименната шведска компания е успяла да достигне до психологическата граница в края на първото тримесечие, показва финансовият отчет на фирмата. Така Spotify има над три пъти повече платени абонати, отколкото следващата услуга в сектора – Apple Music, която разполага с 28 млн. абонаменти, пише Reuters.

Скокът в броя абонати на Spotify идва преди всичко от разширението в Индия, Близкия изток и Северна Африка, където компанията навлезе през последните няколко месеца. Общо услугата има 217 млн. месечно активни потребители, като компанията е все по-близо до това повечето от тях да бъдат платени. Spotify предлага няколко възможности за абонамент, както и безплатно слушане, при което обаче има реклами и ограничения.


Приходите за периода са 1.7 млрд. долара, ръст от 33% спрямо миналата година. Общо 40% от всички платени абонаменти са в Европа, а 30% - в Северна Америка. Лошата новина за компанията е, че тя все повече се отдалечава от това да бъде на печалба - през първото тримесечие загубата е била 80 евроцента на акция спрямо очаквания за 35 евроцента на акция.

Далечната конкуренция

"Конкуренцията не е толкова важен фактор за нас, колкото растежа ни", коментира пред инвеститори Даниел Ек, изпълнителен директор на Spotify. "Искаме да продължим да растем с над 30% на година по отношение на приходи и потребители."



Целта на компанията е до края на годината да има между 117 и 127 млн. платени потребители. Средният приход на потребител остава почти без промяна – 4.71 евро на абонат, с малко над същия период на миналата година. Основна причина за това е, че компанията залага на по-ниски цени за новите си пазари и компенсира за тях в развитите пазари в САЩ, Канада и Европа.

В сектора освен с Apple Spotify се конкурира и с Google, а отскоро и с Amazon. Въпреки големите имена на американските гиганти европейската компания, която дебютира на борсата миналата година, расте с много по-бързи темпове от всички тях след началната силна вълна абонати към Apple Music.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Microsoft изкупува обратно акции за 40 млрд. долара Microsoft изкупува обратно акции за 40 млрд. долара

Компанията увеличава с 11% тримесечния дивидент

19 сеп 2019, 129 прочитания

IKEA купува 80% в седем румънски вятърни централи IKEA купува 80% в седем румънски вятърни централи

Сделката е на стойност 136 млн. евро

19 сеп 2019, 511 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Веригата "T маркет" отчете за поредна година двуцифрен ръст на приходите

През 2018 г. компанията завършва с положителна оперативна печалба за първи път от стъпването си в България

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател