С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 30 апр 2019, 14:15, 4939 прочитания

Веригата "T маркет" отчете за поредна година двуцифрен ръст на приходите

През 2018 г. компанията завършва с положителна оперативна печалба за първи път от стъпването си в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Максима България" - собственик на търговската верига "Т маркет" (T Market), отчете 259.7 млн. лв. приходи (без ДДС) за 2018, съобщиха от дружеството. Това е поредна година, в която компанията отбелязва двуцифрен ръст на приходите – 19.4% в сравнение с 2017. Изминалата 2018 е първата от стъпването на веригата в България, която завършва с положителна EBITDA (печалбата преди данъци, лихви и амортизации) – 1.56 млн. лв.

Поне четири нови обекта през 2019


През 2018 "Максима България" реновира три супермаркета и откри девет нови обекта – три в София и по един в Карнобат, Ямбол, Несебър, Велико Търново, Нови Искър и Айтос. В реконструирания магазин в Самоков и в новия в Айтос компанията изгради и собствени кухни за свежи салати и готвени ястия.

През миналата година българското дружество инвестира два милиона лева в магазин T Market в Студентски град в столицата, който е с нова концепция, предлагаща възможност за пазаруване плюс специална зона за хранене с приготвени на място ястия и с денонощно работно време. "Максима България" въведе и първите каси на самообслужване във веригата в магазина си в кв. "Мусагеница" в София.

Супермаркетите от веригата са общо 74 в 38 града. Плановете за 2019 г. включват отваряне на поне четири нови и реновиране на минимум четири от действащите обекти в страната.



Част от Maxima Grupė

"Максима България" е част от Maxima Grupė, която е лидер в ритейл сектора в Прибалтика и оперира вериги за търговия на дребно в Литва, Латвия, Естония, Полша и България. За 2018 г. консолидираните приходи на групата се увеличават с 22.1% в сравнение с 2017 и достигат 3.451 милиарда евро, а консолидираната оперативна печалба е 223.6 милиона евро.

През миналата година Maxima Grupė инвестира повече от 88 милиона евро в дълготрайни активи и отвори повече от 100 нови магазина на всички пазари. Повечето от тях бяха открити в Полша, където компанията придоби и веригите Stokrotka и Sano. През 2018 Maxima Grupė бе сред първите в прибалтийския регион в продажбата на облигации за 300 млн. евро.

Оперативната стратегия на групата, обявена в началото на тази година, предвижда 600 млн. евро инвестиции до 2025 г., насочени към модернизиране и разширяване на мрежата от магазини. Компанията ще заложи на бърза международна експанзия с инвестиции близо 100 милиона евро годишно до 2025 г. Средствата са предвидени за укрепване на мрежата от магазини и за разработване на нови канали за продажби. Целта е оборотът на групата да нараства със 7% всяка година, клиентите да се увеличават с 5%, а служителите - с 2% годишно. Част от средствата са предвидени за подобряване качеството на обслужване и за създаване на по-добра работна среда за служителите.

Според стратегията добавената стойност за клиентите включва дигитализиране на бизнеса, както и по-широк асортимент и добро съотношение цена - качество, което ще бъде осигурено чрез увеличаване на оперативната ефективност, водеща до намаляване на разходите, а оттам - и на цените.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година "Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година

За 2019 г. оборотът на IT компанията се свива, но печалбата расте повече от двойно

19 фев 2020, 448 прочитания

Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите

Предприятията е трудно да продължат работа, когато работниците са заклещени в провинцията

19 фев 2020, 571 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"А1 България" продължава да расте по всички основни финансови показатели

Приходите на оператора за първото тримесечие са нараснали с 3.9% до 111.1 млн. евро

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10