Веригата "T маркет" отчете за поредна година двуцифрен ръст на приходите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Веригата "T маркет" отчете за поредна година двуцифрен ръст на приходите

Maxima Grupė оперира на българския пазар от 2005 г.

Веригата "T маркет" отчете за поредна година двуцифрен ръст на приходите

През 2018 г. компанията завършва с положителна оперативна печалба за първи път от стъпването си в България

Мара Георгиева
7212 прочитания

Maxima Grupė оперира на българския пазар от 2005 г.

© Георги Кожухаров


"Максима България" - собственик на търговската верига "Т маркет" (T Market), отчете 259.7 млн. лв. приходи (без ДДС) за 2018, съобщиха от дружеството. Това е поредна година, в която компанията отбелязва двуцифрен ръст на приходите – 19.4% в сравнение с 2017. Изминалата 2018 е първата от стъпването на веригата в България, която завършва с положителна EBITDA (печалбата преди данъци, лихви и амортизации) – 1.56 млн. лв.

Поне четири нови обекта през 2019

През 2018 "Максима България" реновира три супермаркета и откри девет нови обекта – три в София и по един в Карнобат, Ямбол, Несебър, Велико Търново, Нови Искър и Айтос. В реконструирания магазин в Самоков и в новия в Айтос компанията изгради и собствени кухни за свежи салати и готвени ястия.

През миналата година българското дружество инвестира два милиона лева в магазин T Market в Студентски град в столицата, който е с нова концепция, предлагаща възможност за пазаруване плюс специална зона за хранене с приготвени на място ястия и с денонощно работно време. "Максима България" въведе и първите каси на самообслужване във веригата в магазина си в кв. "Мусагеница" в София.

Супермаркетите от веригата са общо 74 в 38 града. Плановете за 2019 г. включват отваряне на поне четири нови и реновиране на минимум четири от действащите обекти в страната.

Част от Maxima Grupė

"Максима България" е част от Maxima Grupė, която е лидер в ритейл сектора в Прибалтика и оперира вериги за търговия на дребно в Литва, Латвия, Естония, Полша и България. За 2018 г. консолидираните приходи на групата се увеличават с 22.1% в сравнение с 2017 и достигат 3.451 милиарда евро, а консолидираната оперативна печалба е 223.6 милиона евро.

През миналата година Maxima Grupė инвестира повече от 88 милиона евро в дълготрайни активи и отвори повече от 100 нови магазина на всички пазари. Повечето от тях бяха открити в Полша, където компанията придоби и веригите Stokrotka и Sano. През 2018 Maxima Grupė бе сред първите в прибалтийския регион в продажбата на облигации за 300 млн. евро.

Оперативната стратегия на групата, обявена в началото на тази година, предвижда 600 млн. евро инвестиции до 2025 г., насочени към модернизиране и разширяване на мрежата от магазини. Компанията ще заложи на бърза международна експанзия с инвестиции близо 100 милиона евро годишно до 2025 г. Средствата са предвидени за укрепване на мрежата от магазини и за разработване на нови канали за продажби. Целта е оборотът на групата да нараства със 7% всяка година, клиентите да се увеличават с 5%, а служителите - с 2% годишно. Част от средствата са предвидени за подобряване качеството на обслужване и за създаване на по-добра работна среда за служителите.

Според стратегията добавената стойност за клиентите включва дигитализиране на бизнеса, както и по-широк асортимент и добро съотношение цена - качество, което ще бъде осигурено чрез увеличаване на оперативната ефективност, водеща до намаляване на разходите, а оттам - и на цените.

"Максима България" - собственик на търговската верига "Т маркет" (T Market), отчете 259.7 млн. лв. приходи (без ДДС) за 2018, съобщиха от дружеството. Това е поредна година, в която компанията отбелязва двуцифрен ръст на приходите – 19.4% в сравнение с 2017. Изминалата 2018 е първата от стъпването на веригата в България, която завършва с положителна EBITDA (печалбата преди данъци, лихви и амортизации) – 1.56 млн. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    valka3 avatar :-|
    Valeria

    Много се изненадвам от тази статистика. Т - маркет са най-лошо обслужваните магазини в които ходя. Не знам отгоре на какво им расте оборотът.

  • 2
    xyha avatar :-P
    xyha

    До коментар [#1] от "Valeria":
    [quote#1:"Valeria"]в които ходя. [/quote]

    Щом ходите , значи пазарувате :-) По-лошото обслужване е за сметка на рзходите за персонал и от там печалбана на веригата.

  • 3
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    И за мен е абсолютна изненада, че въобще някой пазарува в тези магазини и че дори вече излизат на печалба.

  • 4
    bzm avatar :-|
    bzm

    нЕ МОГА ДА ПОВЯРВАМ! ЯВНО ЩЕ ПРОДАВАТ? пИКАДИЛИ ТАКА ЛЪЖЕХА ПОТЕНЦИАЛНИТЕ ИНВЕСТИТОРИ...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK