"Максима България" - собственик на търговската верига "Т маркет" (T Market), отчете 259.7 млн. лв. приходи (без ДДС) за 2018, съобщиха от дружеството. Това е поредна година, в която компанията отбелязва двуцифрен ръст на приходите – 19.4% в сравнение с 2017. Изминалата 2018 е първата от стъпването на веригата в България, която завършва с положителна EBITDA (печалбата преди данъци, лихви и амортизации) – 1.56 млн. лв.
Поне четири нови обекта през 2019
През 2018 "Максима България" реновира три супермаркета и откри девет нови обекта – три в София и по един в Карнобат, Ямбол, Несебър, Велико Търново, Нови Искър и Айтос. В реконструирания магазин в Самоков и в новия в Айтос компанията изгради и собствени кухни за свежи салати и готвени ястия.
През миналата година българското дружество инвестира два милиона лева в магазин T Market в Студентски град в столицата, който е с нова концепция, предлагаща възможност за пазаруване плюс специална зона за хранене с приготвени на място ястия и с денонощно работно време. "Максима България" въведе и първите каси на самообслужване във веригата в магазина си в кв. "Мусагеница" в София.
Супермаркетите от веригата са общо 74 в 38 града. Плановете за 2019 г. включват отваряне на поне четири нови и реновиране на минимум четири от действащите обекти в страната.
Част от Maxima Grupė
"Максима България" е част от Maxima Grupė, която е лидер в ритейл сектора в Прибалтика и оперира вериги за търговия на дребно в Литва, Латвия, Естония, Полша и България. За 2018 г. консолидираните приходи на групата се увеличават с 22.1% в сравнение с 2017 и достигат 3.451 милиарда евро, а консолидираната оперативна печалба е 223.6 милиона евро.
През миналата година Maxima Grupė инвестира повече от 88 милиона евро в дълготрайни активи и отвори повече от 100 нови магазина на всички пазари. Повечето от тях бяха открити в Полша, където компанията придоби и веригите Stokrotka и Sano. През 2018 Maxima Grupė бе сред първите в прибалтийския регион в продажбата на облигации за 300 млн. евро.
Оперативната стратегия на групата, обявена в началото на тази година, предвижда 600 млн. евро инвестиции до 2025 г., насочени към модернизиране и разширяване на мрежата от магазини. Компанията ще заложи на бърза международна експанзия с инвестиции близо 100 милиона евро годишно до 2025 г. Средствата са предвидени за укрепване на мрежата от магазини и за разработване на нови канали за продажби. Целта е оборотът на групата да нараства със 7% всяка година, клиентите да се увеличават с 5%, а служителите - с 2% годишно. Част от средствата са предвидени за подобряване качеството на обслужване и за създаване на по-добра работна среда за служителите.
Според стратегията добавената стойност за клиентите включва дигитализиране на бизнеса, както и по-широк асортимент и добро съотношение цена - качество, което ще бъде осигурено чрез увеличаване на оперативната ефективност, водеща до намаляване на разходите, а оттам - и на цените.
"Максима България" - собственик на търговската верига "Т маркет" (T Market), отчете 259.7 млн. лв. приходи (без ДДС) за 2018, съобщиха от дружеството. Това е поредна година, в която компанията отбелязва двуцифрен ръст на приходите – 19.4% в сравнение с 2017. Изминалата 2018 е първата от стъпването на веригата в България, която завършва с положителна EBITDA (печалбата преди данъци, лихви и амортизации) – 1.56 млн. лв.
4 коментара
Много се изненадвам от тази статистика. Т - маркет са най-лошо обслужваните магазини в които ходя. Не знам отгоре на какво им расте оборотът.
До коментар [#1] от "Valeria":
[quote#1:"Valeria"]в които ходя. [/quote]
Щом ходите , значи пазарувате :-) По-лошото обслужване е за сметка на рзходите за персонал и от там печалбана на веригата.
И за мен е абсолютна изненада, че въобще някой пазарува в тези магазини и че дори вече излизат на печалба.
нЕ МОГА ДА ПОВЯРВАМ! ЯВНО ЩЕ ПРОДАВАТ? пИКАДИЛИ ТАКА ЛЪЖЕХА ПОТЕНЦИАЛНИТЕ ИНВЕСТИТОРИ...