С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 30 апр 2019, 15:10, 5508 прочитания

"А1 България" продължава да расте по всички основни финансови показатели

Приходите на оператора за първото тримесечие са нараснали с 3.9% до 111.1 млн. евро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"А1 България" отчита растеж във всички финансови показатели за първото тримесечие на 2019 г. Телекомът обяви, че приходите му са нараснали с 3.9% до 111.1 млн. евро (217.3 млн. лв.), докато печалбата преди данъци и амортизации (EBITDA) също се е вдигнала с 17.7% до 42.8 млн. евро (83.7 млн. лв.). Повишение има и при средния приход от абонат (ARPU) – ключов показател за мобилните оператори, който достига 5.4 евро (10.56 лв.), или със 7% повече от същия период на предишната година.

Фиксирани услуги и корпоративни клиенти


Основната причина за растежа е повишеното търсене в корпоративния сегмент и фиксираните услуги. "А1 България" започна да предлага и нови услуги като електронни винетки. Приходите при фиксираните услуги са се покачили с 13.4% до 27.7 млн. евро (54.2 млн. лв.) заради все повечето предложения за бизнес и крайни клиенти, като клауд базирани решения и ексклузивно спортно съдържание в собствените канали MAX Sport. Така средният приход от фиксирана линия (ARPL) също се повишава с 6.5% до 12.9 евро. При мобилните услуги повишението е 3.7% до 61.8 млн. евро (120.9 млн. лв.). Спад има единствено при един от двигателите в предишни тримесечия - продажбите на устройства, където има понижение от 6.7% до 20 млн. евро. Според телекома обяснението е "по-малко продадени количества".

Операторът, който през миналата година премина през мащабно ребрандиране от бившата си търговска марка "Мтел" (и смени името на дружеството си от "Мобилтел"), отчита спад от 3.1% при мобилните си потребители до 3.84 млн. души. Причината продължава да бъдат по-малкото предплатени карти, които бяха ограничени до 10 за физическо лице, и се отразяват на всички оператори. Клиентите на предплатени мобилни услуги са намалели със 7.5% до 419 хил. В същото време броят на клиентите на фиксирани услуги бележи ръст от 2.3% до близо 1.029 млн.

"А1 България" е първият от трите големи оператора, които обявяват резултатите си за първото тримесечие, като скоро се очаква това да сторят и "Теленор България" и БТК.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

"Теленор" отбеляза пореден ръст на приходи и печалба 1 "Теленор" отбеляза пореден ръст на приходи и печалба

Най-осезаемо е повишението в средния приход на потребител

12 ное 2019, 824 прочитания

Българската OfficeRnD получи финансиране 3 млн. долара Българската OfficeRnD получи финансиране 3 млн. долара

Компанията ще инвестира свежия капитал в разрастване на екипа

12 ное 2019, 617 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Резултатите на Alphabet изненадаха неприятно инвеститорите

Компанията майка на Google отбеляза най-лошия си ден на борсата от 2012 г. насам

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10