С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 30 апр 2019, 15:10, 5288 прочитания

"А1 България" продължава да расте по всички основни финансови показатели

Приходите на оператора за първото тримесечие са нараснали с 3.9% до 111.1 млн. евро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"А1 България" отчита растеж във всички финансови показатели за първото тримесечие на 2019 г. Телекомът обяви, че приходите му са нараснали с 3.9% до 111.1 млн. евро (217.3 млн. лв.), докато печалбата преди данъци и амортизации (EBITDA) също се е вдигнала с 17.7% до 42.8 млн. евро (83.7 млн. лв.). Повишение има и при средния приход от абонат (ARPU) – ключов показател за мобилните оператори, който достига 5.4 евро (10.56 лв.), или със 7% повече от същия период на предишната година.

Фиксирани услуги и корпоративни клиенти


Основната причина за растежа е повишеното търсене в корпоративния сегмент и фиксираните услуги. "А1 България" започна да предлага и нови услуги като електронни винетки. Приходите при фиксираните услуги са се покачили с 13.4% до 27.7 млн. евро (54.2 млн. лв.) заради все повечето предложения за бизнес и крайни клиенти, като клауд базирани решения и ексклузивно спортно съдържание в собствените канали MAX Sport. Така средният приход от фиксирана линия (ARPL) също се повишава с 6.5% до 12.9 евро. При мобилните услуги повишението е 3.7% до 61.8 млн. евро (120.9 млн. лв.). Спад има единствено при един от двигателите в предишни тримесечия - продажбите на устройства, където има понижение от 6.7% до 20 млн. евро. Според телекома обяснението е "по-малко продадени количества".

Операторът, който през миналата година премина през мащабно ребрандиране от бившата си търговска марка "Мтел" (и смени името на дружеството си от "Мобилтел"), отчита спад от 3.1% при мобилните си потребители до 3.84 млн. души. Причината продължава да бъдат по-малкото предплатени карти, които бяха ограничени до 10 за физическо лице, и се отразяват на всички оператори. Клиентите на предплатени мобилни услуги са намалели със 7.5% до 419 хил. В същото време броят на клиентите на фиксирани услуги бележи ръст от 2.3% до близо 1.029 млн.

"А1 България" е първият от трите големи оператора, които обявяват резултатите си за първото тримесечие, като скоро се очаква това да сторят и "Теленор България" и БТК.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Ранна регистрация до 02.09.2019 г.

Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 470 прочитания

Пробуждането на къмпингите Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

23 авг 2019, 513 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Резултатите на Alphabet изненадаха неприятно инвеститорите

Компанията майка на Google отбеляза най-лошия си ден на борсата от 2012 г. насам

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

През Пулия с колела

Нагоре-надолу из Южна Италия - маршрути, места, полезни съвети

Ново място: Клуб за естетическо възпитание на артиста (К.Е.В.А.)

Втори живот за знаковото място до НАТФИЗ