С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 30 апр 2019, 15:10, 5833 прочитания

"А1 България" продължава да расте по всички основни финансови показатели

Приходите на оператора за първото тримесечие са нараснали с 3.9% до 111.1 млн. евро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"А1 България" отчита растеж във всички финансови показатели за първото тримесечие на 2019 г. Телекомът обяви, че приходите му са нараснали с 3.9% до 111.1 млн. евро (217.3 млн. лв.), докато печалбата преди данъци и амортизации (EBITDA) също се е вдигнала с 17.7% до 42.8 млн. евро (83.7 млн. лв.). Повишение има и при средния приход от абонат (ARPU) – ключов показател за мобилните оператори, който достига 5.4 евро (10.56 лв.), или със 7% повече от същия период на предишната година.

Фиксирани услуги и корпоративни клиенти


Основната причина за растежа е повишеното търсене в корпоративния сегмент и фиксираните услуги. "А1 България" започна да предлага и нови услуги като електронни винетки. Приходите при фиксираните услуги са се покачили с 13.4% до 27.7 млн. евро (54.2 млн. лв.) заради все повечето предложения за бизнес и крайни клиенти, като клауд базирани решения и ексклузивно спортно съдържание в собствените канали MAX Sport. Така средният приход от фиксирана линия (ARPL) също се повишава с 6.5% до 12.9 евро. При мобилните услуги повишението е 3.7% до 61.8 млн. евро (120.9 млн. лв.). Спад има единствено при един от двигателите в предишни тримесечия - продажбите на устройства, където има понижение от 6.7% до 20 млн. евро. Според телекома обяснението е "по-малко продадени количества".

Операторът, който през миналата година премина през мащабно ребрандиране от бившата си търговска марка "Мтел" (и смени името на дружеството си от "Мобилтел"), отчита спад от 3.1% при мобилните си потребители до 3.84 млн. души. Причината продължава да бъдат по-малкото предплатени карти, които бяха ограничени до 10 за физическо лице, и се отразяват на всички оператори. Клиентите на предплатени мобилни услуги са намалели със 7.5% до 419 хил. В същото време броят на клиентите на фиксирани услуги бележи ръст от 2.3% до близо 1.029 млн.

"А1 България" е първият от трите големи оператора, които обявяват резултатите си за първото тримесечие, като скоро се очаква това да сторят и "Теленор България" и БТК.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 1089 прочитания

Ryanair става Buzz в София 3 Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

24 яну 2020, 4490 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Резултатите на Alphabet изненадаха неприятно инвеститорите

Компанията майка на Google отбеляза най-лошия си ден на борсата от 2012 г. насам

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10