"А1 България" продължава да расте по всички основни финансови показатели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"А1 България" продължава да расте по всички основни финансови показатели

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров

"А1 България" продължава да расте по всички основни финансови показатели

Приходите на оператора за първото тримесечие са нараснали с 3.9% до 111.1 млн. евро

6610 прочитания

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров

© Надежда Чипева


"А1 България" отчита растеж във всички финансови показатели за първото тримесечие на 2019 г. Телекомът обяви, че приходите му са нараснали с 3.9% до 111.1 млн. евро (217.3 млн. лв.), докато печалбата преди данъци и амортизации (EBITDA) също се е вдигнала с 17.7% до 42.8 млн. евро (83.7 млн. лв.). Повишение има и при средния приход от абонат (ARPU) – ключов показател за мобилните оператори, който достига 5.4 евро (10.56 лв.), или със 7% повече от същия период на предишната година.

Фиксирани услуги и корпоративни клиенти

Основната причина за растежа е повишеното търсене в корпоративния сегмент и фиксираните услуги. "А1 България" започна да предлага и нови услуги като електронни винетки. Приходите при фиксираните услуги са се покачили с 13.4% до 27.7 млн. евро (54.2 млн. лв.) заради все повечето предложения за бизнес и крайни клиенти, като клауд базирани решения и ексклузивно спортно съдържание в собствените канали MAX Sport. Така средният приход от фиксирана линия (ARPL) също се повишава с 6.5% до 12.9 евро. При мобилните услуги повишението е 3.7% до 61.8 млн. евро (120.9 млн. лв.). Спад има единствено при един от двигателите в предишни тримесечия - продажбите на устройства, където има понижение от 6.7% до 20 млн. евро. Според телекома обяснението е "по-малко продадени количества".

Операторът, който през миналата година премина през мащабно ребрандиране от бившата си търговска марка "Мтел" (и смени името на дружеството си от "Мобилтел"), отчита спад от 3.1% при мобилните си потребители до 3.84 млн. души. Причината продължава да бъдат по-малкото предплатени карти, които бяха ограничени до 10 за физическо лице, и се отразяват на всички оператори. Клиентите на предплатени мобилни услуги са намалели със 7.5% до 419 хил. В същото време броят на клиентите на фиксирани услуги бележи ръст от 2.3% до близо 1.029 млн.

"А1 България" е първият от трите големи оператора, които обявяват резултатите си за първото тримесечие, като скоро се очаква това да сторят и "Теленор България" и БТК.

"А1 България" отчита растеж във всички финансови показатели за първото тримесечие на 2019 г. Телекомът обяви, че приходите му са нараснали с 3.9% до 111.1 млн. евро (217.3 млн. лв.), докато печалбата преди данъци и амортизации (EBITDA) също се е вдигнала с 17.7% до 42.8 млн. евро (83.7 млн. лв.). Повишение има и при средния приход от абонат (ARPU) – ключов показател за мобилните оператори, който достига 5.4 евро (10.56 лв.), или със 7% повече от същия период на предишната година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    bzm avatar :-|
    bzm

    Тези гяволи са измислили нова врътка!Махнали са ни половината програми и ни изтъкват причина,че е с цел подобряване качеството на услугата,но ако си доплатим,ни пускат същите, със същото качество? :(


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK