С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 май 2019, 12:00, 2094 прочитания

Хотелската верига Marriott ще конкурира Airbnb със собствена платформа

Homes & Villas ще бъде част от програмата за лоялност Bonvoy и ще предлага 2 хил. жилища в 100 града

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската хотелска верига Marriott ще създаде собствена платформа за наем на жилища. Това съобщава Financial Times, като добавя, че тя е първата в сектора, която предприема такава стъпка. Целта ѝ е да изпревари Airbnb, която в момента се радва на голям успех благодарение на инвестициите в сектора с краткосрочно отдаване на апартаменти.

Най-големият оператор на хотели ще предлага повече от 2 хил. жилища в 100 града из Европа, Великобритания и Карибите чрез платформата си Homes & Villas. Всичко това се случва, докато Airbnb се готви за борсов дебют и се разраства, като инвестира в различни стартъпи с високи оценки.


Новият проблем за Airbnb

Главният търговски директор на Marriott Стефани Линарц заяви, че "компанията поема ангажимент да бъде в крак с иновациите, тъй като потребителските нужди се променят". Подобна възможност би предоставила на клиентите "жилище с всичките му удобства и в същото време сигурност".

Homes & Villas ще е част от наскоро стартиралата програма за лоялност на Marriott - Bonvoy, чиято цел е още по-близка връзка с потребителите.
Решението на Marriott идва точно след като Airbnb успешно извърши няколко придобивания в хотелиерския сектор.




Решението на Marriott поставя Airbnb в доста неудобно положение точно след като платформата за наем на жилища успя да извърши няколко успешни инвестиции в хотелиерския бизнес, коментира FT. През март технологичната компания, която беше оценена на 31 млрд. долара през 2017 г., придоби платформата за бързи и лесни резервации на жилища Hotel Tonight с пазарна капитализация от 463 млн. долара.

По-рано този месец Airbnb купи дял в индийската хотелиерска верига Oyo Hotels&Homes, за да се разрасне на пазара в Азия. И за финал - последната ѝ стъпка в тази посока беше едва миналата седмица, когато инвестира 160 млн. долара в стартъпа за наем на жилища с иновативен дизайн Lyric.

След тези смели "придобивки", на Airbnb ѝ оставаше само да се пребори с конкуренцията в лицето на големите туристически сайтове като Expedia и Priceline. Сега обаче е възможно най-голямото ѝ предизвикателство да бъде Marriott.


Може ли да се разчита на програмите за лоялност

От друга страна, трудност за големите хотелиерски групи е силната онлайн конкуренция, затова и повечето от тях започнаха да работят върху създаването на собствени потребителски програми за лоялност (като Bonvoy на Marriott).

Тези на InterContinental Hotels и Accor например имат много екстри - от безплатен наем на стаи до бонус билети за различни събития.

Важна е реалистичната преценка

Американските потребители са похарчили повече средства за наем през Airbnb миналата година, отколкото в Hilton или InterContinental Hotels. Това става ясно от данни на Second Measure, която анализира транзакциите с кредитни и дебитни карти.

Освен това клиентите са лоялни към Airbnb - 40% от тези, които са ползвали платформата през 2017 г., са я ползвали и тази година. От друга страна, процентът на потребителите, които са резервирали отново година след първия си престой в Marriott, Hilton и IHG, е спаднал между 24 и 29% за последните шест години.

Лиям Браун, който е президент на Marriott за Европа, Близкия изток и Африка, коментира, че "програмите за лоялност са от съществено значение" за стратегията на компанията, защото позволяват "възможно най-силна близост с клиентите". Залозите са високи за хотелска индустрия за 539 млрд. долара, защото лоялните клиенти обикновено са по-ценни. Въпреки че такива програми отдавна са значим инструмент за печелене на клиенти, навлизането на Airbnb в сектора още повече засилва напрежението.

Според анализатора от Bernstein Ричард Кларк хотелските вериги трябва да измислят как да задържат онези клиенти, които не пътуват чак толкова често и няма откъде да са си набавили нужните точки за безплатна нощувка.

В същото време според главния изпълнителен директор на IHG Кейт Бар всичко се крие в умението да си реалист - "компаниите трябва сами да преценяват реалния шанс доколко стоят на първо място за клиентите".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Голф комплексът до Елин Пелин: от Гергов, през китайци до вносител на кафе Голф комплексът до Елин Пелин: от Гергов, през китайци до вносител на кафе

Мирослав Печев, собственик на "Софсток" и "Гранд хотел България", е придобил игрището и земи в региона

24 юни 2019, 2242 прочитания

Metro отхвърли офертата за придобиване от чешкия милиардер Даниел Кретински Metro отхвърли офертата за придобиване от чешкия милиардер Даниел Кретински

Според ръководството тя значително подценява стойността на германската верига

24 юни 2019, 1518 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Facebook се насочва към повече поверителност, групи и общности

Марк Зукърбърг показа редизайн и промени в социалните мрежи на компанията

Бойното поле на "Българска армия"

Ще има ли нов стадион на ЦСКА в Борисовата

Възкръсналата империя на Ковачки

Един човек владее целия цикъл в енергетиката: копае, транспортира, продава и изгаря. Христо Ковачки вече e най-големият търговец на ток и има империя за 1.5 млрд. лв.

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Календар и домашно кино

По-интересните събития през уикенда и предстоящата седмица

Ние, писателите

Сборникът "Интервюта" ни дава възможност да надникнем по-дълбоко в личността и философията на Йордан Радичков