Хотелската верига Marriott ще конкурира Airbnb със собствена платформа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Хотелската верига Marriott ще конкурира Airbnb със собствена платформа

Решението на Marriott поставя Airbnb в доста неудобно положение, точно след като платформата за наем на жилища успя да извърши няколко успешни инвестиции в хотелиерския бизнес

Хотелската верига Marriott ще конкурира Airbnb със собствена платформа

Homes & Villas ще бъде част от програмата за лоялност Bonvoy и ще предлага 2 хил. жилища в 100 града

2662 прочитания

Решението на Marriott поставя Airbnb в доста неудобно положение, точно след като платформата за наем на жилища успя да извърши няколко успешни инвестиции в хотелиерския бизнес

© Reuters


Американската хотелска верига Marriott ще създаде собствена платформа за наем на жилища. Това съобщава Financial Times, като добавя, че тя е първата в сектора, която предприема такава стъпка. Целта ѝ е да изпревари Airbnb, която в момента се радва на голям успех благодарение на инвестициите в сектора с краткосрочно отдаване на апартаменти.

Най-големият оператор на хотели ще предлага повече от 2 хил. жилища в 100 града из Европа, Великобритания и Карибите чрез платформата си Homes & Villas. Всичко това се случва, докато Airbnb се готви за борсов дебют и се разраства, като инвестира в различни стартъпи с високи оценки.

Новият проблем за Airbnb

Главният търговски директор на Marriott Стефани Линарц заяви, че "компанията поема ангажимент да бъде в крак с иновациите, тъй като потребителските нужди се променят". Подобна възможност би предоставила на клиентите "жилище с всичките му удобства и в същото време сигурност".

Homes & Villas ще е част от наскоро стартиралата програма за лоялност на Marriott - Bonvoy, чиято цел е още по-близка връзка с потребителите.

Решението на Marriott идва точно след като Airbnb успешно извърши няколко придобивания в хотелиерския сектор.

Решението на Marriott поставя Airbnb в доста неудобно положение точно след като платформата за наем на жилища успя да извърши няколко успешни инвестиции в хотелиерския бизнес, коментира FT. През март технологичната компания, която беше оценена на 31 млрд. долара през 2017 г., придоби платформата за бързи и лесни резервации на жилища Hotel Tonight с пазарна капитализация от 463 млн. долара.

По-рано този месец Airbnb купи дял в индийската хотелиерска верига Oyo Hotels&Homes, за да се разрасне на пазара в Азия. И за финал - последната ѝ стъпка в тази посока беше едва миналата седмица, когато инвестира 160 млн. долара в стартъпа за наем на жилища с иновативен дизайн Lyric.

След тези смели "придобивки", на Airbnb ѝ оставаше само да се пребори с конкуренцията в лицето на големите туристически сайтове като Expedia и Priceline. Сега обаче е възможно най-голямото ѝ предизвикателство да бъде Marriott.

Може ли да се разчита на програмите за лоялност

От друга страна, трудност за големите хотелиерски групи е силната онлайн конкуренция, затова и повечето от тях започнаха да работят върху създаването на собствени потребителски програми за лоялност (като Bonvoy на Marriott).

Тези на InterContinental Hotels и Accor например имат много екстри - от безплатен наем на стаи до бонус билети за различни събития.

Важна е реалистичната преценка

Американските потребители са похарчили повече средства за наем през Airbnb миналата година, отколкото в Hilton или InterContinental Hotels. Това става ясно от данни на Second Measure, която анализира транзакциите с кредитни и дебитни карти.

Освен това клиентите са лоялни към Airbnb - 40% от тези, които са ползвали платформата през 2017 г., са я ползвали и тази година. От друга страна, процентът на потребителите, които са резервирали отново година след първия си престой в Marriott, Hilton и IHG, е спаднал между 24 и 29% за последните шест години.

Лиям Браун, който е президент на Marriott за Европа, Близкия изток и Африка, коментира, че "програмите за лоялност са от съществено значение" за стратегията на компанията, защото позволяват "възможно най-силна близост с клиентите". Залозите са високи за хотелска индустрия за 539 млрд. долара, защото лоялните клиенти обикновено са по-ценни. Въпреки че такива програми отдавна са значим инструмент за печелене на клиенти, навлизането на Airbnb в сектора още повече засилва напрежението.

Според анализатора от Bernstein Ричард Кларк хотелските вериги трябва да измислят как да задържат онези клиенти, които не пътуват чак толкова често и няма откъде да са си набавили нужните точки за безплатна нощувка.

В същото време според главния изпълнителен директор на IHG Кейт Бар всичко се крие в умението да си реалист - "компаниите трябва сами да преценяват реалния шанс доколко стоят на първо място за клиентите".

Американската хотелска верига Marriott ще създаде собствена платформа за наем на жилища. Това съобщава Financial Times, като добавя, че тя е първата в сектора, която предприема такава стъпка. Целта ѝ е да изпревари Airbnb, която в момента се радва на голям успех благодарение на инвестициите в сектора с краткосрочно отдаване на апартаменти.

Най-големият оператор на хотели ще предлага повече от 2 хил. жилища в 100 града из Европа, Великобритания и Карибите чрез платформата си Homes & Villas. Всичко това се случва, докато Airbnb се готви за борсов дебют и се разраства, като инвестира в различни стартъпи с високи оценки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK