С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 май 2019, 12:00, 2422 прочитания

Хотелската верига Marriott ще конкурира Airbnb със собствена платформа

Homes & Villas ще бъде част от програмата за лоялност Bonvoy и ще предлага 2 хил. жилища в 100 града

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската хотелска верига Marriott ще създаде собствена платформа за наем на жилища. Това съобщава Financial Times, като добавя, че тя е първата в сектора, която предприема такава стъпка. Целта ѝ е да изпревари Airbnb, която в момента се радва на голям успех благодарение на инвестициите в сектора с краткосрочно отдаване на апартаменти.

Най-големият оператор на хотели ще предлага повече от 2 хил. жилища в 100 града из Европа, Великобритания и Карибите чрез платформата си Homes & Villas. Всичко това се случва, докато Airbnb се готви за борсов дебют и се разраства, като инвестира в различни стартъпи с високи оценки.


Новият проблем за Airbnb

Главният търговски директор на Marriott Стефани Линарц заяви, че "компанията поема ангажимент да бъде в крак с иновациите, тъй като потребителските нужди се променят". Подобна възможност би предоставила на клиентите "жилище с всичките му удобства и в същото време сигурност".

Homes & Villas ще е част от наскоро стартиралата програма за лоялност на Marriott - Bonvoy, чиято цел е още по-близка връзка с потребителите.
Решението на Marriott идва точно след като Airbnb успешно извърши няколко придобивания в хотелиерския сектор.




Решението на Marriott поставя Airbnb в доста неудобно положение точно след като платформата за наем на жилища успя да извърши няколко успешни инвестиции в хотелиерския бизнес, коментира FT. През март технологичната компания, която беше оценена на 31 млрд. долара през 2017 г., придоби платформата за бързи и лесни резервации на жилища Hotel Tonight с пазарна капитализация от 463 млн. долара.

По-рано този месец Airbnb купи дял в индийската хотелиерска верига Oyo Hotels&Homes, за да се разрасне на пазара в Азия. И за финал - последната ѝ стъпка в тази посока беше едва миналата седмица, когато инвестира 160 млн. долара в стартъпа за наем на жилища с иновативен дизайн Lyric.

След тези смели "придобивки", на Airbnb ѝ оставаше само да се пребори с конкуренцията в лицето на големите туристически сайтове като Expedia и Priceline. Сега обаче е възможно най-голямото ѝ предизвикателство да бъде Marriott.


Може ли да се разчита на програмите за лоялност

От друга страна, трудност за големите хотелиерски групи е силната онлайн конкуренция, затова и повечето от тях започнаха да работят върху създаването на собствени потребителски програми за лоялност (като Bonvoy на Marriott).

Тези на InterContinental Hotels и Accor например имат много екстри - от безплатен наем на стаи до бонус билети за различни събития.

Важна е реалистичната преценка

Американските потребители са похарчили повече средства за наем през Airbnb миналата година, отколкото в Hilton или InterContinental Hotels. Това става ясно от данни на Second Measure, която анализира транзакциите с кредитни и дебитни карти.

Освен това клиентите са лоялни към Airbnb - 40% от тези, които са ползвали платформата през 2017 г., са я ползвали и тази година. От друга страна, процентът на потребителите, които са резервирали отново година след първия си престой в Marriott, Hilton и IHG, е спаднал между 24 и 29% за последните шест години.

Лиям Браун, който е президент на Marriott за Европа, Близкия изток и Африка, коментира, че "програмите за лоялност са от съществено значение" за стратегията на компанията, защото позволяват "възможно най-силна близост с клиентите". Залозите са високи за хотелска индустрия за 539 млрд. долара, защото лоялните клиенти обикновено са по-ценни. Въпреки че такива програми отдавна са значим инструмент за печелене на клиенти, навлизането на Airbnb в сектора още повече засилва напрежението.

Според анализатора от Bernstein Ричард Кларк хотелските вериги трябва да измислят как да задържат онези клиенти, които не пътуват чак толкова често и няма откъде да са си набавили нужните точки за безплатна нощувка.

В същото време според главния изпълнителен директор на IHG Кейт Бар всичко се крие в умението да си реалист - "компаниите трябва сами да преценяват реалния шанс доколко стоят на първо място за клиентите".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 1042 прочитания

Ryanair става Buzz в София 3 Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

24 яну 2020, 4274 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Facebook се насочва към повече поверителност, групи и общности

Марк Зукърбърг показа редизайн и промени в социалните мрежи на компанията

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10